Hoog olie verbruik 1.8TSI

vleier

Forumguru
Ja weet ik, daarom zeg ik, opletten of je een goede hebt. Je kunt vaak snel zien of iemand zorgvuldig is geweest of niet. Ik controleer bijvoorbeeld altijd de vloeistoffen, zorg dat mijn auto redelijk schoon is en zorg dat defecten worden hersteld op zo kort mogelijke termijn, omdat mijn auto één van mijn belangrijkste werktuigen is.
Het ligt ook sterk aan welk merk en type auto je bekijkt. Een Golf zal eerder afgeragd zijn dan een Octavia, wat natuurlijk geen garanties geeft beide kanten op.

Mijn auto leek eerst helemaal goed. Alleen na 3 maandem bleek dat er motorisch niet echt goede dingen zijn gebeurt en dat er bezuinigd is op de verkeerde dingen.

B.Stuurder

Forumguru
Mijn auto leek eerst helemaal goed. Alleen na 3 maandem bleek dat er motorisch niet echt goede dingen zijn gebeurt en dat er bezuinigd is op de verkeerde dingen.
Wat ik al zei, garanties krijg je nooit, zelfs een nieuwe auto kan vol problemen zitten, dan heb je wel garantie, maar blij word je er niet van.

luissies

Senior Member
nou onze auto net terug van de garage, zuigers vernieuwd plus de ketting vervangen, was 5 tanden versprongen,\
maar hij loopt weer als een zonnetje, nu af wachten als olieverbruik naar beneden gaat.
als ik de fotos binnen krijg van de garage , zal ik deze ff posten. een auto met 120k op de teller en dan al compleet reviseren, op zich belachelijk.
Dit zul je in Amerika niet mee maken, die gooien zo heel het concern voor de rechter.
maar zoals ik zeg , hij is gelukkig weer klaar.

Beun12

Forumguru
Update.

Vandaag de auto weer op kunnen halen.
Buiten de zuigers en drijfstangen zijn ook de ketting en spanner vervangen aangezien dat deze niet meer al te best waren.
Omdat het blok toch uit elkaar gehaald was ook meteen maar opdracht gegeven om de koppelingsplaat te controleren.
Doordat deze als een aandachtspunt omschreven werd gelijk deze ook maar laten vervangen zodat ik voorlopig
niet voor verrassingen kom te staan.

Nu maar hopen dat het olie verbruik verholpen is en het voorlopig zorgeloos rijden is.:D

luissies

Senior Member
Als ze het goed gedaan hebben wel..
Heb je je zuigers nog gezien hoe ze eruit zagen. . Mooi verkoold zeker. En zijn de gemoderniseerde zuigers erin gezet of.... Anders kun je met 70k nog een keer.

luissies

Senior Member
De originele zuigers waren zekers mooi zwart en er zitten nu de aangepaste zuigers in.
Ok dat is beter. Ik nu een week verder. Dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Maar kan verschil wel degelijk merken met het rijden. De motor joelt ook niet zo erg meer.
Ben. ...er tot nu toe. Tevreden mee.
Hopen dat dat zo blijft.
Want het vertrouwen in de VAG is ver onder nul gezakt.

vleier

Forumguru
Hoor je de laatste tijd wel vaker. Lees net dat er zelfs grote problemen zijn bij de RS3 van audi. Waarbij de remmen na 200 km al verkeerd lijken te slijten en er veel fibratie van de remmen af komt.
En zo zijn er nog wel veel dingen die er in een groot concerm fout gaan.

Het is nu een maar zo dat er steeds meer word gekeken waarop beziinigd kan worden. (Vooral nu met dieselschandaal). Het is een groot concern. Dus fouten worden gemaakt. Alleen is het de laatste paar jaren steeds erger aan het worden vij VAG:banghead:

luissies

Senior Member
Hoor je de laatste tijd wel vaker. Lees net dat er

Het is nu een maar zo dat er steeds meer word gekeken waarop beziinigd kan worden. (Vooral nu met dieselschandaal). Het is een groot concern. Dus fouten worden gemaakt. Alleen is het de laatste paar jaren steeds erger aan het worden vij VAG:banghead:

Diesel schandaal is nog erger bij Fiat las ik van de week. Dus dat valt weer mee.
En ach dat kost ons niet zoveel.
Maar als je je motor ff compleet moet reviseren is ff ander verhaal. En dat zijn er heel veel.

Beun12

Forumguru
Ik denk dat er wel bij meer merken wat fout gaat, vooral bij nieuwe type auto's. Alleen haalt de een het nieuws sneller dan de andere.

B.Stuurder

Forumguru
Uiteraard, de media moet ook verkopen. Wat is spannender, een dieselschandaal bij FIAT of bij VAG?
Ik ben me daar erg van bewust vanwege mijn hond, tienduizenden bijtincidenten per jaar, maar als het een "Pitbull" is, dan staat het in de krant. Dus zo'n hond is gevaarlijk en VAG is onbetrouwbaar. Het is maar net hoe het gebracht wordt en het gemiddelde schaap in onze maatschappij geloofd alles en blèrt lekker mee.

Natuurlijk baal je als je veel kosten hebt aan de motor van je auto en kan de oplossing wel wat eleganter vanuit de VAG, maar elk merk heeft zijn problemen, zelfs Toyota die als superbetrouwbaar te boek staat.

vleier

Forumguru
en netuurlijk is het interessanter voor de meeste mensen dat het fout gaat bij een producent die ruim 10 miljoen autos maakt dan bij een fabrikant die er 5 miljoen maakt.

En fiat wil niet mee werken aan het onderzoek aangezien het word uitgevoert door duitsers. maar ook merken als Opel, Mercedes, BMW, en de fransen zijn al onderzocht en daar vonden ze ook afwijkende metingen

luissies

Senior Member
Nou de auto weer een week in bezit. En tot nu toe nog geen druppel verbruikt. Meestal was het een halve liter per week. Dus kan de motorkap tegenwoordig iets langer dicht laten zitten.
Alleen toch nog even terug .Want ja geen druppel verbruikt, niet helemaal waar, want er hangen nu druppels olie onder het motorblok. Dus al gebeld. Ze willen even kijken. Hopen dat het allemaal mee valt. Want ben het nu wel beetje zat.. 6 maand een auto en al 2.5 maand in de garage. Niet goed nie

vleier

Forumguru
Heb het nu ook nog wel iets. Was bij mij de plaat aan de zijkant. Is een nieuwe op gekomen en over 2 weken de olie wissel en dan gelijk kijken op het die plaat was of de carterpan.

luissies

Senior Member
Die van mij lekt nu hier ergens tussen weg

Bijlagen

• Jpyxdhw.jpg
    Jpyxdhw.jpg
    754,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan