Hoog olie verbruik 1.8TSI

Beun12

Forumguru
Maandag terug geweest bij de dealer en officieel erkend als olieboot (kon ja ook niet anders).:D
Gisteren al een mailtje gekregen over hoe de coulance regeling eruit gaat zien.
Dit is nl. 80% korting op onderdelen zoals zuigers, drijfstangen en veren en 50% op manuren.
Ook word de ketting en spanner gecontroleerd en indien nodig vervangen.
Dit alles is bij elkaar altijd nog iets meer als de helft goedkoper dan bij Hartog en daarom besloten
deze reparatie maandag al uit te laten voeren.
Dit alles + grote beurt en APK gaat ongeveer 4 dagen duren dus hopen we hem eind volgende week weer terug te krijgen.
Kleine kanttekening is wel dat de garantie maar 2 jaar is :pieker:, maar zullen het in deze tijd kritisch in de gaten houden.

B.Stuurder

Forumguru
2 jaar garantie? Hoe zeker zijn ze dan van de oplossing. Kritisch in de gaten houden inderdaad, het is een bak met geld wat het kost. En er is al veel over gezegd, maar ik blijf dit ontlopen van je verantwoordelijkheid als fabrikant vinden.

Beun12

Forumguru
Dat het veel geld is en ook dat het niet normaal is zal ik niet ontkennen, maar je hebt een paar opties,
Blijven ergeren en wachten / hopen dat er een andere regeling komt houd dit blok niet uit,
door een andere auto te kopen weet je ook niet wat je weer terug krijgt en dan heb ik het nog niet eens over de waarde vermindering van je huidige auto.
Feit is dat ik deze auto nu eenmaal heb en kijken moet wat de beste optie is.
Verders is het een fijne wagen dat aan onze wensen voldoet en hebben daarom ook deze keuze gemaakt.

vleier

Forumguru
Ik zou eerder zeggen dat een garantie op het aantal km beter is. Vooral als je rekening houd met dat een motor non stop draait. Ergens is het toch logischer dat ze op de km gaan garantie geven.

Beun12

Forumguru
Ketting en Kettinspanner worden gecontroleerd en Indien nodig vergangen.
Zelf zou ik ook bij deze aanpassingen garantie per kilometers mooier vinden, maar ik ben al tevreden met het bereikte doel.

Verstuurd vanaf mijn T03 met Tapatalk

Noord26

Forumguru
Bij Hartog zit de bij de prijs een ketting en spanner inbegrepen.

Hoeveel heeft je auto gelopen en wat is de kilometerstand? Nette regeling hoor van je dealer. Dat is wel eens anders!

Handige Harry

Forumguru
Korte vraag tussendoor met hopelijk een kort antwoord....

Hebben alle motoren deze problemen met de ketting, of is er vanaf een bepaald jaar een gemodificeerde motor gekomen?

Octavia32

Forumguru
De CDAA motoren sowieso en de CDAB kunnen al een modificatie hebben gekregen.

In principe kan je dealer zien in het systeem of jouw motor of kettingspanner is gemodificeerd.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Spierings

Forumguru
Ketting en Kettinspanner worden gecontroleerd en Indien nodig vergangen.
Dat ze gecontroleerd worden wil niet zeggen dat ze goed zijn. Heb een keer deze modificatie gedaan waarbij de spanner er goed uit zag... Voorheen deden we het oude type spanner altijd mee vervangen maar na commentaar van Pon mocht dat niet meer.. Paar keer met de hand rond gedraait en timing was perfect... Volgende stap was starten, hierbij klapte de spanner terug waardoor de ketting wat tanden oversloeg en wat kleppen krom waren en alles weer open kon.. dit kan net zo goed bij rijden voorkomen...

Als er het vroege type spanner op zit met tandjes zou ik deze bij voorbaat laten vervangen..

Monteurtje

Forumguru
Bij Skoda is het de CDAA, 2de generatie 1.8 tsi. 1ste generatie, BZB heb ik geen negatieve ervaringen mee. Iemand hier op forum met een Passat CC volgens mij wel.
Vanaf welke datums de modificatie op de spanner en zuiger en -veren is door gevoerd weet ik niet uit mijn hoofd. Kan ik wel opzoeken. Als ik er aan denk.

Bovenaan Onderaan