Ook nu kun je met simpel onderhoud ook die 350K halen.
Dan ben ik het geheel eens met wat Hartog tuning aanhaalt:
Het bovenstaande technische verhaal is voor de meeste mensen boven de pet, maar neemt u van ons aan dat het halveren van de verversintervallen het beste is voor uw motor. Naast de zuigerveren zijn er nog veel meer onderdelen in de motor die van de gevolgen van vervuiling serieus last hebben/krijgen en in de toekomst voor versnelde slijtage aan de turbo, het lagerwerk , de nokkenasversteller, distributieketting en ga zo maar door zorgen.
Een boekje vol met dealerstempels is niet genoeg om te stellen dat er goed onderhoud is gepleegd, u doet er verstandig aan dit direct te veranderen, bij alle turbo-motoren.
Gebruik zeer goede olie met de longlifespecificatie 5w30, de hoogste kwaliteit, en eerder verversen. Niet veranderen naar een halfsyntheet 10w40 of wat dan ook omdat u toch om de 15.000 ververst. De motor is gemaakt voor 5w30, niets anders.
Ons advies is : maximaal 15.000 of uiterlijk elk jaar onderhoud bij ons, op die manier blijft de motor langer probleemvrij en blijft u aanspraak maken op de verlengde garantie op olieverbruik en de mobiliteitsgarantie.
In de jaren '90 moest je ook gewoon om de 10 a 15K of jaarlijks al naar gelang je auto voor onderhoud naar de garage toedoen cfm de instructieboekjes destijds
Waarom nu die 2 jaar of 30K? Veel heeft te maken met kosten en "milieu eisen". Gelukkig als prive rijder kan ik e.e.a. zelf regelen en op onderhoud wordt niet bespaard