Hoog olie verbruik 1.8TSI

Beun12

Forumguru
Dat hopen wij ook, want op het verbruik na vinden we het nog steeds een fijne wagen om mee te rijden. Hebben de auto nog net geen twee jaar en zelf nog geen 17.000 km mee gereden. We gaan het afwachten, word vervolgt dus....

EvD

Actief lid
bij 135000km had ik ook al een verbruik van 1ltr olie op 800km bij 137000km knapte ook nog eens de slechte versie
ketting gevolg ook alle kleppen krom daarna is ie gemaakt bij hartog tuning en nu al weer 10000km gereden zonder dat ie ook maar een drup olie verbruikt
die olieweging is gewoon een wassen neus want ze weten toch allang wat er precies aan de hand is

Beun12

Forumguru
die olieweging is gewoon een wassen neus want ze weten toch allang wat er precies aan de hand is

Dat klopt ook wel alleen zijn ze blijkbaar verplicht dit eerst uit te voeren. Ze hadden enige tijd terug een auto met dezelfde problemen en deze gerepareerd (misschien iemand van hier?).
Mag hopen dat ik na de tijd ook van die problemen af ben.

Spierings

Forumguru
@EvD het is misschien veel geld verspilling en onzin.. maar een bedrijf wil dit zelf ook constateren, natuurlijk weten ze de oplossingen vooraf ook wel. Maar we leven tegenwoordig in een tijd waarbij je niet iedereen op zijn woord kan vertrouwen. ;)

Daarnaast moet het verbruik een bepaalde marge hebben... Verbruikt hij te weinig dan wordt er gewoon niks aan gedaan..

EvD

Actief lid
ben benieuwd wat je dit gaat kosten ,Century vroeg aan mij of ik even 7600 euri wou dokken voor een
ruilmotor die dachten zeker dat ik net zo achterlijk was als die baliemedewerker

Beun12

Forumguru
Ik ga nog niet te ver vooruit lopen over hoe en wat, we doen de olieweging en zien van daaruit wel verder. Ik laat me de vakantiestemming nog niet bederven.:D Word vervolgt dus...

luissies

Senior Member
Ik heb een 1.8 tsi staat nu bij hartig tuning. 1 liter op 1000km. Zeer fijne auto. Hebben hem nog maar een 5 maand. Nou daar gaan we. Eerst radio problemen. Hele gehemelte eruit. Nog niet goed nieuwe radio. Toen zei ik al . Kijk eens naar de olie. Ja niet goed. Maand later dsgbak kapot. Nieuw eronder. Zeg kijk eens naar die olie. Ja kijken we naar. Nu distributieketting opgerekt. Dus olieprobleem voorbij. Blok word compleet gereviseerd . Nee kleppen. Zuigers. Noem het maar op. Gelukkig garantie. Dus ben van olieprobleem af

EdK

Forumguru
Ach dan staat hij toch nog in de garage .... want die komen ze niet uit en wel dan het terrein niet eens af....

Beun12

Forumguru
Zo, weer terug van vakantie.
Had van de dealer al een extra liter flesje olie meegekregen omdat ik hem al vertelde dat ik
meer nodig zou hebben.
Bij het starten van de olieweging de dagteller op nul gezet en als resultaat.:nailbiting:
olieverbruik.jpg

Maandag weer terug naar de dealer :itwasntme:

vleier

Forumguru
Bij mij had de vorige eigenaar de zuigerveren enzo al vervangen(enige goede dat hij heeft gedaan). Hierdoor vielen de kosten al een heel stuk later uit. Vind alleen vreemd waarom deze weging moet worden gedaan. Het is bij VAG bekend dat dit probleem er is voor die motoren.

Beun12

Forumguru
Een olieweging is nu eenmaal een vereiste om te kijken of het erg genoeg is, nou volgens mij ga ik dat wel redden :D

Spierings

Forumguru
. Vind alleen vreemd waarom deze weging moet worden gedaan. Het is bij VAG bekend dat dit probleem er is voor die motoren.
Het is helemaal niet vreemd, als bedrijf/importeur wil je zelf constateren of er daadwerkelijk een probleem aanwezig is..
Je gaat tenslotte niet blindelings veel geld uitgeven als bedrijf...

vleier

Forumguru
Jha klopt dat is wel logisch ja @Beun12 en @Spierings
Zit alleen met het feit dat ze al jaren weten dat de rond een liter olie verbruiken tussen de 500 en 1200 km. Nu is dat erg veel in mijn ogen. Zelfde als nu met dat dieselgate gebeuren. Ze beginnen nu langzaam met repareren. Omdat de fix is gevonden. Maar op dit tempo duurt het zo nog wel een jaar of 5 voordat dit klaar is.

ertromp

Forumguru
Ik zou persoonlijk ook niet blij zijn met die zuigerupdate door de dealert.
Bij Hartog Tuning rollen al weer de eerste 1.8 TSI exemplaren binnen die de OEM update hebben gehad bij een VAG dealer maar waar het niet afdoende bleek dat die OEM zuigers van een 1.8 na 2012 er in gezet zijn :nailbiting:

Spierings

Forumguru
@vleier ze beginnen niet langzaam met repareren, die fix bestaat al jaren (sinds 2012).. Reparatie via de dealer wordt juist steeds minder omdat voor veel mensen de coulanceregeling verloopt de komende jaren...en dan is iemand zoals Hartog gewoon goedkoper.

Bovenaan Onderaan