Hoog olie verbruik 1.8TSI

Clipstra

Nieuw lid
Weer even een update.. Gisteren is de Skoda bij de dealer achter gebleven, nadat het lampje weer was gaan branden. Alles is genoteerd en zijn gisteren/vandaag aan het kijken hoe erg de schade is en wat er allemaal vervangen moet gaan worden. Dit schijnt wel in overleg met Skoda (PON) te (zijn) gaan.

Heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Hoop vandaag eigenlijk al te horen hoe groot de schade zal zijn en wanneer we hem weer terug krijgen.

Keep you posted!

Noord26

Forumguru
Weer even een update.. Gisteren is de Skoda bij de dealer achter gebleven, nadat het lampje weer was gaan branden. Alles is genoteerd en zijn gisteren/vandaag aan het kijken hoe erg de schade is en wat er allemaal vervangen moet gaan worden. Dit schijnt wel in overleg met Skoda (PON) te (zijn) gaan.

Heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Hoop vandaag eigenlijk al te horen hoe groot de schade zal zijn en wanneer we hem weer terug krijgen.

Keep you posted!

Ik dacht dat het via Audi al opgelost/in behandeling zou zijn?

andrehj

Forumguru
Ik snap het niet. Op 26-2 schreef je dat er via een Audi-dealer een olieweging gedaan zou worden. Wat is daar uitgekomen dan?

Clipstra

Nieuw lid
Sorry voor de verwarring. Idd via Audi geregeld/benaderd. De dealer is echter, zoals velen, ook dealer van VW en Skoda. Hij wordt dus door de overkoepelende organisatie gerepareerd. Ze zeiden wel dat alles bij Skoda wordt geclaimd/verhaalt.

Overigens te horen gekregen dat alle materialen en 50% van loon vergoed wordt. De exacte schade is nog niet bekend.. Dat zien ze pas als ze de motor uit elkaar gehaald hebben..

Later meer..

EvD

Actief lid
na rep bij hartog ca 4000km gereden en hij heeft nog geen drup olie verbruikt ,wat ben ik blij dat ik van dat
oliegezuip af ben
heb me nu maar bij audiclaim aangesloten en zie wel waar het eindigt ,van die oplichters van Pon krijg je gewoon niks
is alleen maar geeindigd in een scheldpartij omdat ze de ene na de andere rotsmoes aanvoeren

RogerS

Forumguru
na rep bij hartog ca 4000km gereden en hij heeft nog geen drup olie verbruikt ,wat ben ik blij dat ik van dat
oliegezuip af ben
heb me nu maar bij audiclaim aangesloten en zie wel waar het eindigt ,van die oplichters van Pon krijg je gewoon niks
is alleen maar geeindigd in een scheldpartij omdat ze de ene na de andere rotsmoes aanvoeren
Wat heeft Audiclaim al gedaan?

Clipstra

Nieuw lid
Nou we zijn er bijna.. gisteren gebeld door de dealer dat er ook problemen met de koppeling zijn, of deze ook vervangen "mag" worden. Ja hij ligt toch al open, dus dat kan er ook nog wel bij. Verder moesten de kettingen ook vervangen worden, maar dat wordt ook onder coulance gedaan.

Hij noemde een "tussenstand" van de hoogte van het bedrag, wat toch een stuk hoger lag dan vooraf was afgegeven als richting. Toen ik dat vertelde, gingen ze weer overleggen. Ik werd nog een uur netjes terug gebeld dat ze het niet konden terug vinden, maar mij op mijn blauwe ogen geloven. Ze konden niet voldoen aan dat bedrag, maar er ging toch nog 500e vanaf.

Het komt dan uiteindelijk op ongeveer 1.150 uit werd me vertelt. Als ik daar de beurt (moest toevallig ook gebeuren) en de koppeling bij optel kom ik denk ik ongeveer aan de 2.000e. Een flink bedrag, maar een stuk goedkoper dan waarvoor het daadwerkelijk kost. En incl koppeling ook een stuk goedkoper dan via Hertog. Al kan ik natuurlijk nog niet zeggen of het verholpen is, maar daar mag je toch eigenlijk wel vanuit gaan.

Overigens hebben ze wel meerdere malen aangegeven dat ze alles wel via Skoda gingen verhalen/regelen. Dus ik blijf het heel bijzonder vinden dat er dus per dealer heel anders met de klanten wordt omgegaan!!

Hopelijk is ie vrijdag klaar dan zal ik nog een update doen..

Noord26

Forumguru
Toch vreemd als je meldt dat het hoger is als eerder verwacht er zo maar nog €500,- af kan. Waarop wordt de coulance gebaseerd? Wat zijn de criteria en/of voorwaarden?

Had je wel problemen met de koppeling, zetten ze niet gewoon de oude weer terug om de rekening vanuit hun kant te rechtvaardigen?

Clipstra

Nieuw lid
Hoe het precies zit/berekend zie ik dus als hij klaar is.

Ja de koppeling was inderdaad niet 100% meer, wat ook door mijn zwager, die Service Manager bij Ford is, bevestigt was. En overigens was die 500e er al af gegaan voordat ik bevestigt had die de koppeling ook vervangen mocht worden. Dus het lijkt me geen optelsom.. Maar ja dat weet je nooit als je het niet gecontroleerd hebt.

Laatst bewerkt:

EvD

Actief lid
audi ,pon en volkswagen zijn aangeschrven en audi ontkent elk gebrek dus moeten ze met bewijzen komen en
dit kan nog wel eens een jaar gaan duren voordat het voor de rechter komt
geeft niet ik heb de tijd wel

Clipstra

Nieuw lid
Nou het is uiteindelijk op 1.150 euro uitgekomen, al weet ik nog niet precies wat ze gedaan hebben, ik hoop dat ik dat nog op de specificatie te zien krijg. Los van de motor kwam de koppeling er dus nog bij. Maar bij de beurt kwam ook nog naar voren dat de remschijven en blokken voor vervangen moesten worden. Al met al iets zijn we iets meer dan 2.000e kwijt. En we hebben ook nog gratis vervangend vervoer gekregen de afgelopen 4 dagen (Volkswagen Passat).

Ik kan dus niks anders zeggen dat we goed geholpen zijn, ze hebben me steeds netjes op de hoogte gehouden en naar mijn idee zo goed mogelijk hun best gedaan om alles via Skoda vergoed te krijgen.

Ik blijf het heel erg bijzonder vinden dat er per dealer en misschien per klant verschillend om wordt gegaan met dit bekende probleem, terwijl het blijkbaar wel gewoon verhaald kan worden via Pon!! Mijn advies is dan ook om het bij verschillende dealers te proberen (al moet ie wel dealer onderhouden zijn, want anders beginnen ze er niet aan).

EvD

Actief lid
dat is nu juist het probleem ik heb een hele mooie exlease en die is gewoon goed onderhouden maar niet door een
dealer en dan vergoeden ze blijkbaar niets ook niet als je er volgens de fabriek gewoon recht op hebt
in duitsland gaan ze blijkbaar wel fatsoenlijk hier mee om en word het gewoon door de fabriek vergoed
Pon houd zijn eigen vreemde regels aan en vergoed het liefst niks

Beun12

Forumguru
Hier ook vandaag maar eens naar de dealer geweest. 1 Sept. weer terug voor de olieweging. Olieverbruik loopt de spuitgaten uit. (112.000 km)

Spierings

Forumguru
Hier ook vandaag maar eens naar de dealer geweest. 1 Sept. weer terug voor de olieweging. Olieverbruik loopt de spuitgaten uit. (112.000 km)
Dan hoop ik voor jou, dat ze nog iets willen betekenen voor jou...

Maar het zal er ben ik bang dat het er op neer komt dat je de olieweging mag aftikken en geen vergoeding krijgt met je 6 jaar oude auto..

Beun12

Forumguru
Volgens de dealer kwam ik als het verbruik hoog genoeg was voor coulance in aanmerking en op het moment haal ik naar eigen meting met een liter olie ong. 850 km.

ertromp

Forumguru
Volgens de dealer kwam ik als het verbruik hoog genoeg was voor coulance in aanmerking en op het moment haal ik naar eigen meting met een liter olie ong. 850 km.
:nailbiting: slecht nieuws
Ik hoop voor je dat je een flink stuk coulance krijgt op de reparatie

Bovenaan Onderaan