RogerS
Forumguru
Als iedereen die een 1.8 tsi heeft zegt dat zijn auto 1 liter olie op 500 km verbruikt, moeten we dat als dealer dan maar klakkeloos aannemen?
Nee, maar mag ik wel als klant(!) vooraf, dus voor de olieweging, weten wat de coulance regeling inhoudt en hoog deze is voor "mijn" auto kijkende naar het aantal kilometers, leeftijd en onderhoud en eventueel gemeten olieverbruik!
Als ik dit vraag bij de dealer en de mensen achter de balie, na raadpleging van de garantieman bij Wealer (lokale dealer in het zuiden des lands 100% eigendom van Pon), zeggen dat dit niet mogelijk is, dan is mijn vertrouwensband met de dealer weg. O ja als ik niet met het antwoord tevreden was dan kon ik een brief sturen naar Skoda Nederland (is dat ook niet van Pon?)...
Ik heb toen ook besloten om het onderhoud van de auto niet meer bij Wealer te laten uitvoeren en de kans dat ik daar ooit nog een nieuwe / tweedehands auto koopt is zeer klein. Ik heb toen dus ook besloten om de de motorrevisie bij een ander bedrijf te laten uitvoeren. Ook al zou het olieverbruik net niet een halve liter per 1000 kilometer halen onder normale omstandigheden (ik was met de caravan op vakantie toen het olieverbruik excessief, 3 liter per 3.500 km, werd), dan nog wilde ik het gewoon gemaakt hebben wetende dat het alleen maar erger zou worden.
ik rij nu weer 6000 km zonder olie bij te vullen.