Hoog olie verbruik 1.8TSI

EvD

Actief lid
nu moet ik zo snel mogelijk de auto bij de dealer weghalen mijn vraag is of ik de automaat met lage snelheid mag
wegslepen ca 4km ,weet iemand dit zo gauw?
de afstand is ca4km naar huis

Spierings

Forumguru
Volgens mij wel gewoon, is een mechanische bak welke elektronisch geschakeld wordt en gewoon in zijn neutraal kan.... Je zou in het boekje kunnen kijken, staat er ook altijd in...

Maar is hij te slepen? Als er diverse dingen los liggen is het niet echt verstandig...

EvD

Actief lid
ze hebben alleen diagnose gesteld dus ik denk dat er verder niks losligt diagnose was distributieketting versprongen
en van tijd afcilinderkop zal gedemonteerd moeten worden voor mogelijke klep beschadiging en hoog olie verbruik en kunststofgeleider van ketting stuk

Canon-Eye

Forumguru
ben van plan om bij een dealer in duitsland te in formeren
Als hij weer gemaakt is, zou je voor onderhoud kunnen overwegen om naar Broekhuis in Assen te gaan. Is wel te doen vanuit Groningen en ik heb ze de afgelopen bijna 5 jaar leren kennen als een uitermate prettige no nonsense zaak.

Voorbeeld: bij een beurt vragen ze altijd of de ruitensproeiervloeistof wel of niet bijgevuld moet worden - daar is een aparte notitie voor op de werkorder.

RogerS

Forumguru
auto weggehaald bij firma list en bedrog (skoda groningen) en op transport naar alkmaar gezet
nukijken wanneer ik weer kan rijden
Pfff wat een ellende en kosten. Gelukkig is het bij mij niet zover gekomen. Ik ben bij de dealer (Wealer) afgehaakt voor de olieweging omdat ze vooraf geen coulance percentage konden aangeven. Ik zal daar dus niet meer komen om geld uit te geven.... Auto gaat nu in onderhoud bij de universele Bosch garage bij ons in het dorp. Vorig jaar al de airco laten bijvullen en zij hebben een goede indruk achtergelaten.
Succes ermee.

EvD

Actief lid
ga straks ookgewoon naar dichtbijzijnde vakgarage waar ze wel gewoon menselijk zijn
bij century in groninge kom ik nooit weer

Schippersss

Forumguru
Om de hoeveel kilometers krijgen jullie bolides verse olie en oliefilter? Wij hebben namelijk de indruk dat afstappen van het (maximale) 30Dkm interval en maximaal jaarlijks of 15Dkm het olieverbruik tegen kan gaan. Onze auto heeft bij 142.557 een grote beurt gehad bij de lokale dealer. Staat nu tegen 145.958km op. Dat is grofweg 3500km en in het verleden, toen wij hem kochten, moest er elke 2500km zeker wel een litertje bij. Nog geen melding gehad dat het op minimaal staat nu. Beurtjes laten wij afwisselend doen door de dealer en bij VAG techiek.

Ik weet dat 1 exemplaar geen garantie is op een redelijke oplossing, maar in ons geval lijkt het er dus wel degelijk op dat het halveren van de de oliewissels met filter het probleem in lijkt te dammen.
Max 15.000km. En er gaat gewoon LL olie in.

Highway

Forumguru
30 000 max, auto houdt zelf bij wanneer de olie ververst moet worden. Bij veel korte ritten zal dit minder zijn. Na max. 2 jaar of max. 30 000 (met LL olie) zal de auto aangeven dat die een beurt nodig heeft.

Bij geen LL: vast termijn van 15 000 voor oliewissel (en 1 jaar max).

Noord26

Forumguru
joehoe vandaag auto weer opgehaald bij hartog Tuning ,zuigerupgrade +nieuwekleppen
topbedrijf goede uitleg en alles keurig netjes op papier
interval terug naar 15000km en ben gelukkig van olieprobleem af,kan weer paar jaar vooruit hoop ik
Wat was het kostenplaatje?

Bovenaan Onderaan