Hoog olie verbruik 1.8TSI

Highway

Forumguru
@Schippersss klopt, in de tekst staat: De zuigers worden gedemonteerd en door HRW-revisie gemodificeerd

Dus ze worden aangepast, andere zuigerveren en dan zou, volgens hun, het probleem opgelost zijn.
 

Spierings

Forumguru
Denk gewoon andere veren erop en dan gaan.. Zelfs Audi heeft andere zuigers met een iets bredere schraapveren...
Maar er staat nergens beschreven wat die modificatie inhoud...

Voor dat geld kun je denk ik weinig verwachten. Alleen al met een uurloon van 60 en 3 dagen werk kom je al bijna aan de 1500 euro
 

andrehj

Forumguru
Ik heb nogal mijn twijfels hierbij. Zolang ze niet duidelijk kunnen maken wat die modificatie precies inhoudt, zou ik er met een boogje omheen lopen. En wat voor zuigerveren worden er gemonteerd?
 

frits183

Forumguru
Ze hebben in de Watersportwereld goede recensies.
Misschien dat zodra er iemand contact met ze opneemt hij er meer over kan zeggen.
Ik had al ergens begrepen dat het probleem in de schraapveer zit.
Door gewoon een ouderwets exemplaar te monteren is er al veel verholpen.

:koffie:
 

Spierings

Forumguru
Motor moet gedemonteerd worden omdat het carter uit twee delen bestaat..
Een stalen onderstuk en een aluminium bovenstuk, het laatste krijg je er anders niet vanaf.

@frits183 Daar zit meteen het probleem, een ouderwetse olieschraapveer heeft meer ruimte nodig.. De oude Audi zuiger met het olieverbruik heeft een groef van 1.5 mm, de vernieuwde versie een groef van 2 mm en die van Hartog met ouderwetse schraapveren een groef van 3 mm.

Daarom vraag ik mij ook af wat de modificatie inhoud, als ze die groef breder maken bij een bestaande zuiger zal het ten nadele zijn van de sterke, indien dit zoizo mogelijk is.
 

es2

Lid
Even een update over mijn "olieboot": Nadat ik van de dealer te horen kreeg dat mijn wagen niet in aanmerking komt voor een coulanceregeling, ben ik toch eens bij PON gaan buurten. De auto is gecontroleerd en er is zichtbare schade aan minimaal de zuigers, zuigerveren en de turbo (gevolgschade). Ik mag er nog wel mee rijden maar alles wijst volgens de dealer op een aanstaand overlijden van de motor. Alles in ogenschouw genomen (leeftijd, km-stand, onderhoudshistorie etc.) moet ik nu een kwart van de kosten van de reparatie op te hoesten. Het is nog een bak geld, maar ik heb dan wel weer een auto waarmee ik weer met vertrouwen op weg ga. Ik ga dus op dit aanbod in, maar mijn vertrouwen in (de kwaliteit van) VAG heeft wel een flinke deuk opgelopen.
 

RogerS

Forumguru
Even een update over mijn "olieboot": Nadat ik van de dealer te horen kreeg dat mijn wagen niet in aanmerking komt voor een coulanceregeling, ben ik toch eens bij PON gaan buurten. De auto is gecontroleerd en er is zichtbare schade aan minimaal de zuigers, zuigerveren en de turbo (gevolgschade). Ik mag er nog wel mee rijden maar alles wijst volgens de dealer op een aanstaand overlijden van de motor. Alles in ogenschouw genomen (leeftijd, km-stand, onderhoudshistorie etc.) moet ik nu een kwart van de kosten van de reparatie op te hoesten. Het is nog een bak geld, maar ik heb dan wel weer een auto waarmee ik weer met vertrouwen op weg ga. Ik ga dus op dit aanbod in, maar mijn vertrouwen in (de kwaliteit van) VAG heeft wel een flinke deuk opgelopen.
Hoe oud is de auto en hoeveel kilometer heeft de auto gereden.
 

Schippersss

Forumguru
Welke bedragen praten we over? Imo is de auto nog jong en zou ik het ook later repareren, of denk eerder andere motor laten monteren. Wordt de motor vervangen?
 

Spierings

Forumguru
Hij krijt dus gewoon de nieuwe zuigers en een andere turbo?

Met een revisie motor van de dealer zullen de kosten nog veel hoger oplopen...
 

Octavia32

Forumguru
Hij krijt dus gewoon de nieuwe zuigers en een andere turbo?

Met een revisie motor van de dealer zullen de kosten nog veel hoger oplopen...
Ik heb een compleet nieuw blok met turbo gehad voor dat geld 0 kilometer blok

Bij mijn dealer inmiddels geen officieel dealer meer Vruggink in Halle
 

Spierings

Forumguru
Klopt....ik schreef ook motorrevisie, geen revisiemotor :arghh:
Maar dat is geen motor revisie naar mijn mening.. Vandaar mijn opmerking.

Een motor revisie is als het complete blok nagekeken wordt en alle delen welke slijtage kunnen vertonen vervangen worden (iets wat een dealer zelden tot nooit doet). Dit is gewoon de standaard routine welke een dealer doet bij een olieverbruiker. Gewoon blok open zuigers wisselen en pakkingen vervangen en in jouw geval ook nog de turbo.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Drijfstanglagers zullen zeker vervangen worden, en als men speling vindt bij de krukaslagers, zullen die ongetwijfeld ook vervangen worden. Distributie en kleppentrein zullen vast wel gecontroleerd worden.
Als de klacht olieverbruik is worden de
Drijfstangen mee vervangen, dus ook die lagerschalen.

Krukas lagerschalen halen ze niet los en zit nooit voelbare speling op.

Kop halen ze net zo goed niet uit elkaar.

Ze doen echt niet meer dan ze door pon betaald krijgen.
 
Bovenaan Onderaan