Hoog olie verbruik 1.8TSI

jeroeng33

Nieuw lid
Dit is een topic om in de gaten te houden. Ik zit met mijn Superb 2 Combi uit 2010 (mj 2011) nu op 1 liter per 2900km bij 112000km. En dan te bedenken dat ik expres geen 1.4 gekocht heb omdat ik gelezen had over die kettingspanner ellende.

Ik heb de auto nu een jaar, gekocht bij 96500km, en heb inmiddels al drie keer moeten bijvullen. Uit de onderhoudshistorie bleek niets van een hoog olieverbruik :(

Als ik dit geweten had had ik toch een ander merk gekocht.
 

EvD

Actief lid
als iemand weet hoever die audiclaim is gevorderd meld dit dan even want ik hoor er verder niks meer over
ook niet van vw aanbod of zoiets
 

Octavia32

Forumguru
Ik weet wel dat ik de rekening van mijn nieuwe blok en turbo incl montage €5000

Neerleg bij pon als het zover is.
Of vw /audi Duitsland
 
Ik had in augustus het inmiddels bekende verborgen gebrek in mijn Octavia 1.8 TST uit 2009. Koste € 1783,00.
ŠkodaNederland voelt zich niet verantwoordelijk via een spitsvondige juridische redenering over het conformiteitsbeginsel. Kort gezegd komt het erop neer dat zij geen relatie met mij hebben. Ik heb slechts een relatie met de dealer. De verkopende dealer Roor uit Heerlen is inmiddels verdwenen. De reparateur, Van Beijnum in Gouda was pas een maand of 3 dealer. Van een relatie is dus geen sprake en ik mag zelf de rekening betalen. Gelijk pinnen a.u.b.
Ik ben dus niet zo tevreden over mijn duurzaam verbruiksartikel auto met een kilometerstand van 76800.
En nu dreigt het volgende probleem, het oliegebruik.
Ik ben niet zo'n tevreden Škodarijder meer.
 

Joske

Forumguru
Wat is er in augustus dan gedaan voor die euri's
Onze Octavia is nu in behandeling bij de nieuwe Skodadealer in Gouda, Van Beynum.
De kosten van de reparatie, het vervangen van distributieketting, kettingspanner, nokkenasversteller en regelklep gaat ons € 1785 kosten.
Een beroep op coulance door de dealer levert een resultaat op van 0%, gezien de leeftijd en de kilometerstand.

ik wist dat ik het ergens gelezen had :)
 

frits183

Forumguru
Al zoekende naar een revisie bedrijf voor mijn volvo penta md 11 scheeps motor kwam ik dit tegen.
Ik weet niet of het hier al bekend is, dus ik deel het gewoon.
:koffie:



Hoog olieverbruik TFSI Audi, VW, Skoda
Gegevens
Hoofdcategorie: Revisiebewerkingen
Hits: 763
audi4b.jpg

De FSI en TFSI (met turbo) motoren zijn gemonteerd in Audi, Skoda Seat en Volkswagen. Met name de 1,8 liter en 2,0 liter motoren van 2009 t/m 2012 kennen een hoog olieverbruik.

Met onze modificatie kan dit probleem tegen zeer lage kosten professioneel voor u worden opgelost. Hierbij krijgt u een betere oplossing dan origineel.

Veel gedupeerden kiezen voor het blijven bijvullen met olie. Dit heeft helaas wel een paar nadelige consequenties:

  • De kosten van de olie
  • De lambda sondes en katalysator hebben te lijden van de olie
  • Het brandstofverbruik ligt iets hoger
  • Het blijft slecht voor het milieu
  • De inruilwaarde blijft laag want het is een bekend probleem
  • De motor blijft verslechteren totdat er meer schade ontstaat
  • U kunt de verversingstermijn niet verlengen
  • U kunt het een keer vergeten
Bij de dealer bent u al gauw 3500 tot wel 4500 euro kwijt aan reparatie. Nog hogere bedragen komen ook voor.

Dit probleem wordt door de fabrikant buiten de garantie gehouden. Op internet kunt u vele dramatische verhalen en achtergrond informatie vinden over dit probleem waar u de dupe van bent. Inmiddels is ook op TROS Radar dit probleem bekend gemaakt.

Vanuit onze ervaring in revisie hebben wij een modificatie ontwikkelt waarmee voor een zeer gunstig tarief het defect wordt verholpen. Dit is een betere oplossing dan origineel. TSC de Betuwe heeft veel ervaring en een snellle methode van uit- en inbouwen waarmee we de reparatie van uw auto voor een zeer scherpe prijs kunnen neerzetten. In deze samenwerking kunt u bij TSC de Betuwe een afspraak maken voor het herstel van uw motor.

Reparatie van uw Audi, VW of Skoda , voor een bedrag van 1850 euro (Excl. BTW).

Inclusief nieuwe distributie en nieuwe olie + filter en vervanging van alle zuigerveren.

Ter vergelijking, alleen een nieuwe distributie monteren kost 750 euro.

Wij kunnen dit combineren met een servicebeurt waarmee de ‘schade’ voor u redelijk beperkt blijft. Wekelijks hebben wij meerdere auto´s onderhanden voor deze ombouw en kunnen wij voor alle modellen deze reparatie uitvoeren.

Met deze reparatie is uw auto weer in waarde hersteld

Neem hier contact op voor een afspraak met TSC de Betuwe



Hieronder ziet u in vogelvlucht een dergelijke reparatie.De motor wordt compleet uitgebouwd door TSC de Betuwe. De zuigers worden gedemonteerd en door HRW-revisie gemodificeerd. Ook wordt de distributie vervangen omdat we daar nu heel eenvoudig bij kunnen. Indien gewenst kunnen ook direct de krukaskeeringen worden vervangen.

Audi2.jpg
audi3.jpg
audi5.jpg
audi4.jpg
audi6.jpg
audi5b.jpg
audi7.jpg


Hoog olieverbruik TFSI Audi, VW, Skoda
De FSI en TFSI (met turbo) motoren zijn gemonteerd in Audi, Skoda Seat en Volkswagen. Met name de 1,8 liter en 2,0 liter motoren van 2009 t/m 2012 kennen een hoog olieverbruik.

Met onze modificatie kan dit probleem tegen zeer lage kosten professioneel voor u worden opgelost. Hierbij krijgt u een betere oplossing dan origineel.


© 2015 HRW-Revisie
 
Bovenaan Onderaan