Mijn S2C 1.8 TSI uit 2010 met 131.000 km heeft ook last van hoog olieverbruik. Ik haal geen 1.000 km meer met een liter olie. Tijdens de vakantie 3x bijgevuld. Is echt van de zotte.
Nu brandt het storingslampje op het dashbord ineens. Stationair draaien gaat niet meer lekker, toerental zakt vaak niet meer of langzaam terug onder 1.000 rpm en motor stottert af en toe. Het is volgens mij niet meer de vraag of de motor in de soep gaat draaien, maar wanneer...
Geen coulance, dan maar aangemeld bij audiclaim. Inruilen is geen optie meer, auto is "besmet". Voor mijn gemoedsrust ga ik maar eens informeren bij Hartog Tuning. Dan rijd ik nog een paar jaar door en dan koop ik een nieuwe. En dan loop ik uiteraard met een hele grote boog om alle VAG merken heen. Ja PON, consumentenvertrouwen komt te voet en gaat te paard. Karma is a bitch....
Een dergelijk wondermiddel is hier nog niet langs gekomen. De oplossing is tot nu toe het vervangen van zuigers en zuigerveren. Dat kan met de methode van de dealer (die dan de zuigers + zuigerveren + drijfstangen van het nieuwste 1.8 TSI blok gaat monteren) of de methode van Hartog (die een speciale zuiger + zuigerveer monteert). Van beide methodes zijn helaas nog geen lange-termijn (200.000 km of zo) ervaringen bekend.Dan kijk ik of ik een flush ga doen of dat ik het geld spaar... Mijn ervaring is wel dat de olie wel redelijk snel zwart is. Ik weet niet of de olie na bijvoorbeeld een flush wel langer bruin blijft? Zijn er overigens andere middelen die de zuigerveren / schraapveren wel schoner zouden krijgen zonder dat de zuigers eruit moeten...? Anders wordt het tijd dat zoiets ontwikkeld wordt.
Zeker geen radar gezienBizarre verhalen zeg ..
Dat dit zomaar kan tegenwoordig ..