Joske
Forumguru
zouden ze dat al geweten hebben toen ze het ding gedesigned hebben?zeker op een motorblok wat al zo gevoelig is voor olieverbruik.
zouden ze dat al geweten hebben toen ze het ding gedesigned hebben?zeker op een motorblok wat al zo gevoelig is voor olieverbruik.
Tsja maar dat zie je dan ook weer terug in je olie temperatuur en als je die niet hebt in de koelvloeistof.echter koelt de te kleine hoeveelheid olie dan niet voldoende af om (veilig) prestaties te kunnen leveren.
Hoi Ed, ik heb ook 10W 40 gebruikt maar merkte geen lager verbruik van de olie.op 1 ltr olie rij ik nu ca 2500 km en de laatste keer maar 1500 km na erg sportieve rijstijl wil nu de oliefilters
vervangen en andere olie erin nlwen ook een of andere reinigingsmiddel door een volle tank benzine en dan maarhopen dat ik meer km kan rijden zonder extreem olieverbruik , heeft iemand hier ervaring mee en oh ja mijn stand is nu 127000 km wil er 10W 40 inhebben
ook omdat ik maar korte afstanden rijd
Is wel handig, maar niet ideaal...@EvD, het leed zou al draaglijker zijn met een digitale pijlstok een beetje auto hoort tegenwoordig toch een display te hebben waarop het oliepijl én de gewenste bijvul hoeveelheid zichtbaar is Moeten ze wel de ouderwetse pijlstok laten zitten als extra check en deze niet weg bezuinigen uiteraard.... Wie weet komt dat nog eens bij Skoda
Mag toch hopen dat dan het probleem voorgoed opgelost is met nieuwe aangepaste zuigers,ringen enz. En niet x aantal kilometers.@EvD dat is inderdaad een dure reparatie.
Ik heb verschillende opties overwogen zoals een nieuwe auto kopen. Maar dat is nog altijd duurder en ik ben beperkt in de mogelijkheden wat geschikt voor ons is. De auto moet 1500 kg kunnen trekken en het maximaal toegestane totaalgewicht van caravan (1440 kg) plus auto moet onder de 3500 kg blijven ivm met het B-rijbewijs van mij en mijn vrouw. Ik wil nog wel het E-rijbewijs halen maar mijn vrouw niet. Hierdoor valt onder andere de BMW 3 GT al af. Mogelijk alternatief zou de Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.5 192 GT-M zijn. Die komt een beetje in de buurt van het vermogen, maar niet het koppel, wat ik nu heb.
Een andere optie is dat ik nog een tijdje ermee doorrij. Maar omdat ik nog in principe 3 jaar (zo'n 75.000 KM) met de auto wil rijden, vraag ik mij af of ik niet toch in deze 3 jaar tijd gedwongen wordt de reparatie te laten uitvoeren omdat het olieverbruik echt te hoog wordt. Verkopen van een auto met dit probleem is lastig. Ook heb ik geen zin meer om tijdens een vakantie regelmatig het oliepijl te moeten controleren. Dus als ik nu de reparatie laat uitvoeren ben ik, hopelijk, de komende drie jaar van het probleem verlost en kan ik de auto dan ook beter verkopen.
Ze kunnen er ook een optie van maken dan, doen ze ook met de asbak / aansteker en reserve wiel.vandaar dat ik aangaf dat ze de pijlstok dan niet moeten wegbezuinigen