Hier 159.000km op de klok. Olieverbruik is nog niet echt sprake van. Maar het voelt niet lekker als je de verhalen leest.Ik begin maar alvast wat weg te leggen voor revisie denk ik...... Heb nu nog niets te klagen met 74000 km op de klok. Verbruikt wel olie maar dat is nog 'normaal'
Inderdaad een bekend probleem en jammer dat er wereldwijd verschillend gewerkt wordt want bij Audi USA en VW USA wordt het onder garantie gerepareerdBij mij waren de zuigers en zuigerveren vervangen. Geen problemen gehad sinds ik de auto heb gekocht (nu ongeveer 20.000 km in 11 maand gereden). En ik weet dat de fix al langer bestaat. Maar het is gewoon algemeen bekend. Zelfde als dat je een auto koopt bij een dealer (bovag garantie). Je hebt garantie en als er dan binnen die tijd problemen met de auto ontstaan die niet bekend waren. Dan moet dat gratis worden opgelost. Nu heeft een kameraad van mij het een beetje radicaal gedaan waardoor ze die olie weging niet hebben hoeven doen. Maar het punt blijft dat het alsnog gefixed moet worden. Dat is bekend.
Het is geen goedkope reparatie. Maar als de producent van de motor met zon hoog olie verbruik alles eerst wil testen dan duurt het allemaal te lang in mijn ogen. Het probleem is bekend en het mag niet gebeuren. Oplossen zorgt er juist voor dat mensen weer sneller zon auto kopen dan wanneer er test na test moet worden gedaan die alleen maar frustratie creeeren en vooral als er na de tijd word gezegd. Sorry uw auto verbruikt niet genoeg olie dus het van niet onder de coulanceregel. Klant koopt niet snel weer een auto en zal dus eerder zijn geld ergens anders neer leggen.
En in deze tijd van internet weten al snel mensen welke garages en welke type autos te vermeiden. Wat er al snel voor zal zorgen dat er niet 1 persoon zijn geld ergens anders neer zal leggen maar meerdere.
Inderdaad een bekend probleem en jammer dat er wereldwijd verschillend gewerkt wordt want bij Audi USA en VW USA wordt het onder garantie gerepareerd
VAG spreekt zelf over "coulanceregeling" hier in Europa dat is weer wat anders dan garantie regelingAls het goed is valt het wel binnen de garantie. En word alles voor je vervangen.
Niet voor de langere termijn / hogere km standen blijkbaarAi.. dat vanuit de dealer is dus helemaal geen oplossing?!
Dit is wat Hartog tuning er over zegt over de OEM zuigervervanging:
Klopt het dat de 2012 + modellen geen olieverbruik meer hebben?
Dat is wel de bedoeling geweest, men heeft de olieschraapveer groter gemaakt om het probleem te verhelpen, daarom gebruikt men bij dealers en bedrijven die de bestaande zuigers aanpassen ook de 2012 + zuigers.
Helaas blijkt dat het in de praktijk niet afdoende werkt (het is wel iets beter, het olieverbruik begint bij hogere km.standen), de eerste motoren die al eens aangepast zijn met originele zuigers door dealers en andere bedrijven staan hier al regelmatig voor een 2e aanpassing, ook enkele 2012 motoren zijn door ons al aangepast ondanks het feit dat ze met de nieuwe zuigers uitgerust waren.
Mercedes en BMW hebben ook wel blokken waar problemen in zitten alleen deze laten geven het gelijk toe en wanneer er ook maar een kleine gegronde reden is dat het niet goed is word het helemaal vervangen onder garantie.
Helaas staat daar ook het WWW vol mee met gezeur om die "garantie" te verkrijgen bij die MB, BMW en Mini en Peugeot dealerts.
Ook die fabrikanten proberen hier in de EU echt de kosten op de consument af te schuiven helaas
Sorry ik lees er weinig over. Mijn ouders zijn altijd netjes geholpen toen ze een probleem hadden met hun autos. Het is dus gewoon zo dat een aanklaag cultuur (zie amerika) werk. Mensen klagen alles en iedereen aan voor kleine dingen. En krijgen ook grote schade vergoedingen uitgekeerd. Hierdoor gaan fabrikanten ook nadenken. De kosten daar worden blijkbaar hier verdient. En daardoor gaan ze hier klagen.