Hoog olie verbruik 1.8TSI

miles

Senior Member
Bij Skoda is het de CDAA, 2de generatie 1.8 tsi. 1ste generatie, BZB heb ik geen negatieve ervaringen mee. Iemand hier op forum met een Passat CC volgens mij wel.
Vanaf welke datums de modificatie op de spanner en zuiger en -veren is door gevoerd weet ik niet uit mijn hoofd. Kan ik wel opzoeken. Als ik er aan denk.
Daar ben ik best wel benieuwd naar. Je zou mij/ons, 1.8 Tsi rijders, een groot plezier doen met deze informatie. Alvast bedankt!
 

Noord26

Forumguru
Voor het gemak, auto is van 2010

Verstuurd vanaf mijn T03 met Tapatalk
Weet je zo welke criteria er gehanteerd zijn voor coulance? Voor een auto van 5/6 jaar oud en 110.000+ km's is 80% op onderdelen en 50% op arbeidskosten aanzienlijk te noemen.
 
Laatst bewerkt:

Beun12

Forumguru
Welke criteria er allemaal gehanteerd werden weet ik niet, wel leek het mee te tellen dat hij dealer onderhouden was

Verstuurd vanaf mijn T03 met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Daarom is een ex leasewagen kopen vaak ook interessant. Die zijn sowieso op tijd dealer onderhouden.
En als je oplet heb je een goede wagen ook met leuke opties. De "zuinige" motoren zijn ook vaak goed bereden met veel kilometers en weinig korte stukjes en de eco auto's zijn vaak ook niet afgeragd, zeker de Skoda niet.
 

Beun12

Forumguru
Nu kan ik het mis hebben maar het lijkt mij dat de meeste ex lease auto's diesels zijn en of dat nu voor de particulier interessant is......


Verstuurd vanaf mijn T03 met Tapatalk
 

vleier

Forumguru
En nu moet ik ook zeggen dat ik ook genoeg lease wagens heb gezien waar van alles kapot is gemaakt aan de binnen kant. En zelfde geld voor over belasting van de autos
 

B.Stuurder

Forumguru
Nu kan ik het mis hebben maar het lijkt mij dat de meeste ex lease auto's diesels zijn en of dat nu voor de particulier interessant is......


Verstuurd vanaf mijn T03 met Tapatalk
Steeds minder, het omslagpunt is steeds hoger. Bij ons al 40.000 km per jaar.
 

B.Stuurder

Forumguru
En nu moet ik ook zeggen dat ik ook genoeg lease wagens heb gezien waar van alles kapot is gemaakt aan de binnen kant. En zelfde geld voor over belasting van de autos

Ja weet ik, daarom zeg ik, opletten of je een goede hebt. Je kunt vaak snel zien of iemand zorgvuldig is geweest of niet. Ik controleer bijvoorbeeld altijd de vloeistoffen, zorg dat mijn auto redelijk schoon is en zorg dat defecten worden hersteld op zo kort mogelijke termijn, omdat mijn auto één van mijn belangrijkste werktuigen is.
Het ligt ook sterk aan welk merk en type auto je bekijkt. Een Golf zal eerder afgeragd zijn dan een Octavia, wat natuurlijk geen garanties geeft beide kanten op.
 

Noord26

Forumguru
Nu kan ik het mis hebben maar het lijkt mij dat de meeste ex lease auto's diesels zijn en of dat nu voor de particulier interessant is......


Verstuurd vanaf mijn T03 met Tapatalk

Onze was net geen 2 jaar oud met net geen 100.000km op de klok. Die moest eruit vanwege teveel op benzine rijden. Full options en netjes onderhouden. 2 jaar garantie. En de dealer wilde er vanaf voor het einde van het jaar..

Even rond speuren en vol blijven houden, maar er soms zitten er goede deals tussen.

Tot op heden verbruikt de auto ook niet noemenswaardig olie: afkloppen..
 
Bovenaan Onderaan