Hulpveren laten monteren?

KWc

Lid
Omdat ik mijn S2C GL in lege toestand al behoorlijk laag vind staan ben ik gaan informeren voor MAD hulpveren. Dealer rekent 300€ voor hulpveren incl. montage, wat ik vrij veel vind (rekent 2 werkuren)
Iemand een goedkoper adres in het zuiden?

• Leuk
Waarderingen: h.r.

Connexie

Forumguru
Mijn hulpveren hebben op de leaseofferte vorig jaar februari 259 Euro gekost. levering en plaatsing door de dealer. Wellicht dat een willekeurige aftermarketzaak daar nog een paar tientjes onder kan komen. alternatief wellicht in Duitsland te vinden? Daar wil wel eens een flink prijsverschil te vinden zijn.

Antera

Donateur
veren achter plaatsen is half uurtje werk de kosten van de veren weet ik niet maar voor 50 euro zitten ze eronder

Blackokkie2

Forumguru
Is het deze?

MAD - VERHOGINGSVERENSSET
ProductImage.ashx

Art. nr: HV-199515
Voorraad: Leverbaar
levertijd: 1 - 2 werkdagen
info_icon_blue.gif

Specificaties:
  • Hulpverenset
  • 1 set bevat 2 hulpveren
  • Montage hulpveer in de hoofdveer
  • met TÜV-goedkeuring
  • Uitv.excl.niveauregeling
  • Type/uitvoering Incl. Greenline
  • Toon minder...
€ 138,42 incl. btw
Normale prijs: € 173,03
Uw voordeel: 20 %
Aantal: 12 (Geen voorraad)345678910111213141516171819202122232425 in winkelwagen

John caravan

Nieuw lid
Ik heb ook hulpveren en ben zeer tevreden over het weggedrag ook met caravan minder windgevoelig en koers Bvaster op de autosnelweg. Ik heb ze laten plaatsen bij de Skoda garage in belgie en 220 € betaald met certificaat voor de autokeuring.

Ik heb ze nu ook laten monteren, hulpveren van MAD (HV-199515), op mijn S2 Combi 1.8 TSI DSG7, voor 276 euro bij Skoda in Amsterdam. En dat bevalt erg goed. Betere wegligging en nog net zo comfortabel en hij staat achter ongeveer 1.5 cm hoger. Afneembare trekhaak raakt nu die drempel niet meer. Zonder belading of iets op de trekhaak en stapvoets rijdend raakte ik die nog. En het ziet er beter uit, vind ik. Vooral bij belading. Ik houd niet van dat achterover hangen of doorslaan in de vering. En ik heb geen caravan. Alleen voor fietsenrek, af en toe. Zou nu de vaste trekhaak adviseren. Die zit hoger. Beter ivm met grote achteroverhang bij de Superb. Maar die gaat wel door de bumper. En daarom had ik die niet gekozen. Maar dan had de dealer wel hierop moeten wijzen: de afneembare raakt sneller de grond. Dus dan hulpveren monteren.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik vind em zeker niet te hoog. Voor een volgende auto zou ik denk ik ook weer de standaard hulpveren monteren, en niet de balgen die ik nu heb. Montage van de balgen (plus de compressor etc) was namelijk best veel werk, en ik vraag me af wat de levensduur van deze balgen is, omdat ze door de beweging van de veren best wel wat slijten. De tijd zal dit leren.

h.r.

Actief lid
Ik heb zaterdag hulpveren gemonteerd onder mijn superb. Hij raakte ook erg snel de grond. Ik heb een setje van MAD besteld. Zelf gemonteerd (stelt echt niets voor). Direct de zomerbanden er weer onder gezet. Laat de vakantie maar komen.

h.r.

Actief lid
Hallo KWc Informeer eens bij Basic parts in Haelen (omg Roermond). Windmolenbos 6 6081PE. 0475-745133. Daar heb ik ze ook gehaald. Succes.
ps: En ik wil je best wel helpen ze eronder te zetten.

• Leuk
Waarderingen: KWc

KWc

Lid
Bedankt h.r.. :thumbsup:
Voorlopig schraap ik nog geen drempels; enkel het doorhangen is visueel wat minder ook als hij niet beladen is. Hulpveren plaatsen heeft ook weinig zin als de hoofdveren ver op zijn (166k km).
M.a.w. ben er nog niet helemaal uit maar erg bedankt voor alle tips. Misschien wat voor binnenkort.

mennor

Forumguru
Heb ook hulpveren eronder, al sinds ik de S2 heb. Die blauwe zoals op de foto's elders in dit topic. Ik heb geen caravan maar wel een vrouw, dochter en een kruising Herder X Golden Retriever, dus regelmatig een nokvolle auto. In combinatie met een gezonde afkeer van drempelschrapen zijn hulpveren voor mij een onmisbare toevoeging op de wagen die ik iedereen die de auto wel eens volpropt, zou aanraden (ongeacht of je spiralen of balgen kiest). Onbeladen merk ik er niks van, beladen blijft het prima.

Beun12

Forumguru
Om nog even met dit onderwerp verder te gaan volgende:
Ik kan bij de automaterialen zaak in mijn woonplaats kiezen tussen hulpveren of vervangende zwaardere hoofdveren (progressief met behoud orginele hoogte)
Nu is de vraag eigenlijk:
Welke is voor het trekken van caravan + zware hond achterin beter?
heeft iemand ervaring met het verschil tussen beide met betrekking op comfort of stabiliteit (beladen/leeg) en
hebben deze of een van beide evt. invloed op remkrachtverdeling (beladen/leeg) of niveau regeling verlichting?

Aangezien dat het prijsverschil en de hoeveelheid werk niet groot is zit ik echt te twijfelen met welke ik het beste af ben.

Bovenaan Onderaan