Ik heb een afneembare trekhaak, en ben een paar weken geleden op vakantie geweest met onze vouwwagen. Met het hele gezin in de auto, kofferbak behoorlijk beladen en een vouwwagen achter de auto ligt mijn O2 echt helemaal op zn kont. Viel me erg tegen, bij mijn vorige O2 had ik er (in mijn beleving) minder last van. Nog eens over nadenken; hulpveren zijn geen overbodige luxe, en wellicht ook een stuk veiliger
Heb eenzelfde ervaring maar dan met caravan gebruik.
Na aankoppelen zonk de nieuwe O2 al diep in de (nagenoeg lege) kont. De wegligging was angstaanjagend deinerig en daardoor de 100 km trip ri. Hardenberg niet prettig.
Na montage van hulpveren was de wegligging met caravangebruik gelukkig weer normaal, (2500 km positieve caravanervaring op hulpveren inmiddels).
Bovendien "liften" de hulpveren de kont nu ietsje omhoog wat de auto in geheel ook nog eens beter doet staan, (standaard hing hij al iets teveel in de kont).
Bij caravan/aanhanger-gebruik adviseer ik hulpveren aan, dat rijd een stuk veiliger en plezieriger.
De foto's laten het verschil, met dezelfde caravan tussen oude en nieuwe model en zonder hulpveren zien.
Echter de zwarte helemaal afgeladen met volle kofferbak, (met nog steeds een goede wegligging) en de blauwe met een nagenoeg lege kofferbak, (deinerige/slechte wegligging).
(Note: Zwarte = 17" en sportonderstel. Blauwe = 16" standaard onderstel.)
m.v.g. Rudie