Foto's.... ben wel benieuwd hoe hoog de O3 nu op z'n pootjes staat tov standaardGisteren zijn de hulpveren geplaatst. Ik merk geen enkel verschil tijdens het rijden qua comfort, dus dat is goed nieuws. Of en in hoeverre het rijden en het rijcomfort beïnvloed wordt bij (zware) belading of kogeldruk moet ik nog ervaren. Hoewel geen techneut heb ik er even onder de auto gekeken: ik zie nu een dubbele veerspiraal, een rode en een blauwe. De bestaande veer is dus op dezelfde plek verstevigd door een andere veer met een ander kleurtje. Merk weet ik niet (moet de rekening nog krijgen). Qua aanblik zie ik amper verschil, maar ik vermoed toch dat de achterzijde van de auto luttele centimeters hoger op z'n pootjes staat.
Tja, hulpveren en geen verlagingsveren....nog hoger?
Ligt het nou aan mij of staat hij achter nou 1 a 2 cm hoger?Hier een fotootje van de Octavia met hulpveren.
Kan me goed voorstellen dat wanneer je voor je werk de achterbak telkens met zware spullen beladen is, hulpveren uitkomst bieden. Net als Corné de Kluijver is het niet mijn smaak, maar nood breekt af en toe wetten..Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).
Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).
Ga er bij mij ook vanuit dat het door de verlagingsset iets minder zal doorhangen bij belading wegens de stuggere veren....Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).