Ik schrok me rot: ramen staan open

Falcon

Donateur
Oei.. de achterklep lijkt mij trouwens vervelender.

Trouwens de heren met een regensensor. Doe je ramen eens helemaal open en gooi een glaasje water over je regensensor heen.

Je ramen gaan namelijk automatisch dicht als het begint te regenen. Geldt trouwens ook voor de achterklep van de S2?

Octavarium

Actief lid
Meer dan 100 meter???? Ik zou bijna zeggen: weet je zeker dat je niet iets anders verkeerd hebt gedaan?

Sterker nog: Ik heb het een keertje getest met die van mij en ik kon aan het begin zelfs vanaf ver over de helft van de Willemsbrug in Rotjeknor (weliswaar een hoge locatie) met uitgeklapte sleutel -die dan als 'antenne' dient ;) ) mijn O2, die aan de kade op het Noordereiland stond geparkeerd, openen!!
Dat komt dan neer op een bereik van zelfs meer dan 200 meter! :)

Je ramen gaan namelijk automatisch dicht als het begint te regenen. Geldt trouwens ook voor de achterklep van de S2?

Ja, lijkt me mooi als je lekker zit te schuilen op je achterbumper met je achterklep als afdakje... CHOPP!!! :D

WebZa

Nieuw lid
Dat bereik is wel extreem ver!
Wel goed opletten op openbare plaatsen waar redelijk wat volk komt dat de ruitjes niet open staan in een drukke straat en dat er heel wat gestolen is :-)

Is deze functie niet te deactiveren via de VAG-COM?

Falcon

Donateur
Als je dat wil, zal dat vast mogelijk zijn. Maar het blijft voor mij een ideale optie, om even snel mijn zonnebril uit het houdertje te pakken, parkeerkaartje achter het raam te doen en sporttas in/uit de auto... ga zo maar even door.

Wat ik nog fijnste er aan vind is, dat ik de eerste warmte heel makkelijk uit de auto kan doen laten verdwijnen. :) Volgende keer hopelijk ook een elektrisch schuifdak in de auto, en dan is het plaatje helemaal compleet. Deze gaat namelijk ook open en dicht met de AB.

corsaar

Senior Member
Nou ben ik toch maar even aan het testen gegaan zonder storing is 75 meter te doen.
100 meter soms wel soms niet.
Door wanden en muren komt het signaal ook vrij makkelijk.
Dus het klopt in ieder geval bij mij.

...
Wat ik nog fijnste er aan vind is, dat ik de eerste warmte heel makkelijk uit de auto kan doen laten verdwijnen. :) Volgende keer hopelijk ook een elektrisch schuifdak in de auto, en dan is het plaatje helemaal compleet. Deze gaat namelijk ook open en dicht met de AB.

Niet open!
Maar wél dicht.
Ik kan met de sleutel de auto afsluiten. Iets langer ingedrukt houden --> spiegels klappen in. Nóg langer ingedrukt houden --> dakje gaat dicht.
Dus als ik de spiegels wel wil inklappen, maar mijn dakje open (kantelstand) wil laten, komt dat redelijk precies: sluitknop ca 4 telleningedrukt houden.

Tafkah

Forumguru
nee, dat geldt niet voor mijn achterklep. Zit een veer in en je moet best wel wat druk zetten om hem weer dicht te krijgen. Misschien wel bij de SII station.. die met de electrisch sluitbare klep...

Fabia II Sport

Actief lid
Hou de sleutel eens tegen je hoofd en druk dan eens op deur open .... komt ie nog verder (je hoofd gaat dienen als antenne) ... hadden ze een tijd terug ook eens getest bij Top Gear ... En mensen maar zeggen jij bent gek :D

LenK

Forumguru
Een afstandsbediening met zo'n groot bereik is ook wel handig als het echt de bedoeling is om je ramen op afstand te openen. Des te langer staan ze open voordat je instapt.
Bij US auto's heb je vaak op je afstandsbediening een knopje voor de claxon.
Ook wel handig dat die een groot bereik hebben. Dan kun je je auto tenminste terugvinden op die voetbalveld grote parkeerterreinen waar in elke rij wel eenzelfde auto in dezelfde kleur staat als waar je zelf naar op weg bent.

Bart_G

Lid
Ik druk in zo'n geval eigenlijk altijd op de lock-knop van de AB. Dan gaan de knipperlichten een keer knipperen en kun je daar op af lopen. Trekt ook niet zo aso de aandacht als een claxon imo.

LenK

Forumguru
Dan moet je wel zicht op de auto hebben. Of een piepje bij het sluiten van je auto (dat ook nog hard genoeg is om op afstand te horen)

Rallye

Forumguru
Enigszins gerelateerd, mijn probleem. Ik heb de zaak zo in laten stellen dat alle ramen in één keer omhoog gaan als ik de knop op de sleutel ingedrukt houd. De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat het raam van de rechtervoordeur niet mee omhoog gaat. Ook de comfortstand bij dit raam werkt niet altijd. Wat zou het kunnen zijn?

O2_1.2TSI

Actief lid
@Rallye: Met comfortstand bedoel je even verder duwen/trekken van de schakelaar zodat het raam automatisch helemaal open gaat/sluit? Zo ja, dat heb ik eerder meegemaakt (bijvb tijdens wisselen van accu) Remedie: een paar keer het raam helemaal openen en weer sluiten. Het systeem leert zichzelf dan in waarna de comfortstand weer zou moeten werken.
Bij mijn O2 werkte dat in ieder geval.

Monteurtje

Forumguru
Het raam een paar keer helemaal openen en sluiten is niet de remedie. Raam helemaal omhoog doen. Schakelaar loslaten. Nog een keer bedienen in de stand 'dicht'. Je hoort dan tikjes. Schakelaar loslaten en het werkt weer.

Bovenaan Onderaan