Cordoba
Forumguru
Vandaag mocht ik dit verschijnsel ook eens ervaren. mijn wagen afgesloten weggezet en bij een klant aan het werk gegaan. Buiten waren 2 mannen bezig met bladblazers, die de parkeerplaats schoonmaakten. Toen ik na 2 uur bij mijn wagen kwam stonden de ramen open, en had ik lekker wat blaadjes in de wagen. Gelukkig was het verder droog. Zelf dacht ik aan de trillingen/lawaai van de 2 bladblazers, maar als ik het bovenstaande lees, dan begin ik eraan te twijfelen.
Het komt ook bij andere VAG-auto's af en toe voor. Op het Seat Online forum wordt bijvoorbeeld ook gedacht aan een verband met poging tot diefstal. Vooral Oost-Europese bendes die met behulp van laptop en speciaal programma de auto 'hacken' en hun eigen sleutel inleren, waarbij de sleutel van de eigenaar dan ook niet meer werkt. Het idee is, dat men de ramen opent om op die manier een sleutel in het contactslot te kunnen steken en evt. de laptop aan de OBD-hangen. Auto met alleen open ramen, zou dan een geval zijn van 'gestoord tijdens diefstalpoging'.
Een echte waterdichte verklaring met bewijs heb ik nog niet gezien, maar het komt te vaak voor om het op toeval te schuiven.