Ik schrok me rot: ramen staan open

hemi24

Forumguru
:ot: Amerikanen en gevoel voor kwaliteit?!? Die kom je netzo vaak tegen als rode ganzen...

De kwaliteit van de Japaners is ook niet meer wat het geweest is, of gaan de Toyota's en Lexussen voor noppes terug..?

Trouwens, zijn de huidige zoem-zoem's niet nauwer verwant aan Ford dan aan Japan? ;)

Het probleem van Rallye is inderdaad simpel te verhelpen door het raam weer de eindstanden in te leren; helemaal omhoog-los-2sec vast-helemaal omlaag-los-2sec vast.

Bij een BMW 1-serie 3-deurs moet je hier in de winter regelmatig voor naar de dealer: dankzij de stijlloze deuren willen de ramen vrij snel vastvriezen. Als je dan vervolgens de auto opent wil deze het raam iets naar beneden trekken, maar door de vorst is de e-motor dan z'n eindstand kwijt en drukt deze het raam vervolgens niet meer geheel omhoog bij het dichtslaan van het portier (of juist omgekeerd, wat nog pijnlijker is volgens een goede vriend/ervaringsdeskundige)

Rallye

Forumguru
Het probleem van Rallye is inderdaad simpel te verhelpen door het raam weer de eindstanden in te leren; helemaal omhoog-los-2sec vast-helemaal omlaag-los-2sec vast.

OK, ik zal het proberen. Mogelijk is hij de eindstanden kwijt omdat hij een keer bij het dichtdoen van alle ruiten is blijven hangen.

sitechris

Donateur
Alleen Amerikanen die voor kwaliteit gaan die rijden Japans.
Valt tegen hoor die Japanse kwaliteit. Ik heb in Florida een keer een weekje in een Toyota SUV gereden. Was meest dramatische auto ooit met spuuglelijk, zeer goedkoop interieur. Bespottelijke auto. Wegligging volledig Amerikaans, wat een deinhok.

Amerikanen die voor kwaliteit gaan rijden over het algemeen ook gewoon Duits. Japans is ook in Amerika net niet (net als hier in Europa).

Captain Hook

Forumguru
Valt tegen hoor die Japanse kwaliteit. Ik heb in Florida een keer een weekje in een Toyota SUV gereden.
Idd, een keertje (ook in Florida) een weekje een amerikaanse Mazda 6 meegekregen. Wat een drama auto. Je wordt bijkans zeeziek. Altijd piepende banden (komt door dat plastic achtige rubberen zooi banden die ze daar gebruiken) En zuipen zo'n ding. Daarnaast is de interieurkwaliteit ook bedroevend. Dan ziet een Dacia Duster er nog beter uit.

skodaboy

Forumguru
Trouwens voor de heren met een regensensor. Doe je ramen eens helemaal open en gooi een glaasje water over je regensensor heen.

Je ramen gaan namelijk automatisch dicht als het begint te regenen

wel ik heb dit geprobeerd,ik heb toen een halve fles water over de senor gegooid,maar de ramen bleven wel netjes open staan ipv dicht te gaan :smiley29:

is er bij mij dan iets niet aangevinkt in de boordcomputer? :crazy:

hemi24

Forumguru
Volgens mij werkt de rainclosing (indien aangevinkt in het maxidot) NA het vergrendelen van de auto met de ramen open.

Heb het laatst geprobeerd nadat ik de ramen met de afstandsbediening een stukje open had gezet, maar toen werkte het in ieder geval niet.
Later nog een keer geprobeerd nadat ik de auto met open ramen had weggezet en vervolgens vergrendeld: bij de eerste druppels water op de sensor gingen alle ramen dicht...

Wellicht ten overvloedde maar volgens mij moet de hendel van de ruitenwisser ook nog in de juiste positie staan...

hemi24

Forumguru
@Roadxy: ik heb het ook een keer geprobeerd na de ramen met de AB geopend te hebben en ook bij mijn O2 werkte het toen niet.

Raam open, sleutel uit contact, afsluiten en vervolgens een plens water op de voorruit en de raampjes gaan netje omhoog!

Is het trouwens een Golf 5½ of 5¼?!?

hemi24

Forumguru
en gaan de ramen nu wel automatisch dicht?

dat gedoe met 5½ en 5¼ is een beetje flauwe grap:
VW beweert met de Golf VI (3- en 5-deurs) een nieuw model op de markt te hebben gebracht terwijl het niet veel meer is dan een uitgebreide facelift van de Golf V, vandaar 5½.
De Golf VI variant, die net als de Jetta in Mexico in elkaar wordt geschroeft heeft nog minder aanpassingen ondergaan dan de 3- en 5- deurs broertjes uit Wolfsburg, vandaar dat deze als 5¼ gedoopt is...

Desondanks moet ik toegeven dat het mooie modellen zijn om te zien, maar in het kader van "waar voor je geld" scoorde de O2 beter in de lease voor mij (lees: rijker uitgerust voor hetzelfde geld) ;)

Bij mijn O2 (Ambiente; bj 2007) gaan de ramen met de AB alleen open als ik me dichtbij de auto bevind (in een straal van ongeveer 2 - 3 meter). Kofferbak en deuren gaan wel op grotere afstand al open.

LenK

Forumguru
Amerikanen die voor kwaliteit gaan rijden over het algemeen ook gewoon Duits. Japans is ook in Amerika net niet (net als hier in Europa).
He deze bud uitspraak had ik gemist :D
Amerikanen die teveel willen uitgeven aan een auto rijden Duits :D

Wie gaat er nou voor het zelfde geld als een Ford Mustang 8 cylinder kost in een VW Scirocco rijden. Moet je toch wel een aardige sukkel zijn.

hemi24

Forumguru
:ot: andersom geldt hetzelfde: Europeanen die teveel willen uitgeven rijden een Amerikaan..!

Als je eens goed toekijkt bij b.v. een Jeep Wrangler weet je wel waarom..! Voor zo'n auto is 25k euro al teveel...

en gaan de ramen nu wel automatisch dicht?

dat gedoe met 5½ en 5¼ is een beetje flauwe grap:
VW beweert met de Golf VI (3- en 5-deurs) een nieuw model op de markt te hebben gebracht terwijl het niet veel meer is dan een uitgebreide facelift van de Golf V, vandaar 5½.
De Golf VI variant, die net als de Jetta in Mexico in elkaar wordt geschroeft heeft nog minder aanpassingen ondergaan dan de 3- en 5- deurs broertjes uit Wolfsburg, vandaar dat deze als 5¼ gedoopt is...

Desondanks moet ik toegeven dat het mooie modellen zijn om te zien, maar in het kader van "waar voor je geld" scoorde de O2 beter in de lease voor mij (lees: rijker uitgerust voor hetzelfde geld) ;)
Aha, ja klopt wel een beetje inderdaad.
Achterkant is weinig van te zien: mijn buurman heeft een Golf Variant 5 en kan dus goed vergelijken :uitlachen:

D

Deleted member 2717

Oei.. ik zat er eerst aan te denken om dat ook op mijn volgende auto ingesteld te krijgen.. lees ook net dat het er standaard op zit,

Maar ik kan zo te lezen beter vragen het eraf te halen, lijkt me een vrij gevoelig systeem....

Octavia_II

Actief lid
@hemi24 en @CranBerry,

ter info:
ook bij mijn O2 (bj 2006) gaan de ramen met de AB alleen open als ik me dichtbij de auto bevind (in een straal van ongeveer 2 - 3 meter). Kofferbak en deuren gaan wel op grotere afstand al open.

Groet,

Charlie

ik heb trouwens ontdekt dat bij mijn O2, als je de "afsluiten" knopje op je afstandbediening ingedrukt houdt, niet alleen mijn ramen dichtgaan, maar ook mijn spiegels inklappen

Bovenaan Onderaan