Info over luchtfilter 1.2 TDI

JB fabia

Nieuw lid
Ik zit te denken om een vervangings filter te kopen voor mijn fabia 1.6.Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor of ander non turbo benzine motor.Graag jullie reactie.
Gr.Jaap

laagvlieger

Forumguru
Dat is leuk nieuws!
Ik ben nu ook wel benieuwd wat zo'n Greenfilter oplevert aan extra koppel/vermogen. En zou dit zonder tuning ook goed voelbaar zijn?

Noord26

Forumguru
Hoor meerdere negatieve berichten over een snel vervuilende luchtmassameter icm K&N of Green luchtfilters.

Maar ik kan het altijd even vragen aan Mark natuurlijk of het nut heeft en eventuele negatieve gevolgen. Dan gaat er vooraf de testrun nog eentje in..

Evertwillem

Nieuw lid
Green Luchtfilter

Hallo Noord,

Ventura Tuning heeft inmiddels 400 van deze speciale Green-luchtfilters geplaatst,
en klanten zijn zeer content met het aanvullend resultaat naast hun tuning.

Het probleem met Geoliede filters deed zich voor bij Subaru Impreza's met een veel hogere turbodruk,
bij kleine motoren werkt dit principe voortreffelijk.

Met vriendelijke groet,

Evertwillem.

cali05

Forumguru
Hallo Noord,

Ventura Tuning heeft inmiddels 400 van deze speciale Green-luchtfilters geplaatst,
en klanten zijn zeer content met het aanvullend resultaat naast hun tuning.

Nu weten wij dat jij aan alles knaagt wat wij leveren i.v.m. jouw papa, die bij ons niet bekent is (wij hebben heen klant Noord) maar waar baseer jij jouw verhalen nu weer over het lucht-massa meter op? Horen van ? Of heeft jouw papa bij ons ook een luchtfilter gekocht ??? wij zijn heel benieuwd.

straks komt er na de test natuurlijk een rapport dat jouw getunede Fabia nu geweldig is, kind kan de was doen.

En nee wij gaan u geen Gratis test tuning geven, wij hebben nog geen idee wie u werkelijk bent.

Volgens mij bewijs je jezelf en je bedrijf geen dienst met dit soort posts op een forum. Ik begrijp de frustratie als je een bedrijf hebt waar je volgens jou een goed product levert dat ogenschijnlijk zonder goede onderbouwing wordt gekraakt, maar dat hoort nu eenmaal bij het open karakter van internet en fora.

Race Eend

Forumguru
K&N levert inmiddels ook wat voor de 1.2 TDI. Ik zal deze even op voorraad houden voor mensen die daar interesse in hebben.

Filter olie is op de moderne luchtmassameter niet meer van toepassing, de moderne LMM gaat niet meer kapot (de oudere konden er slecht tegen).

MarcoO2

Forumguru
De berichten die ik over de GreenLuchtfilters op internet heb gelezen zijn eigenlijk alleen maar positief te noemen.
Klopt. En hetzelfde is van toepassing op K&N (heb ik er zelf ook al probleemloos 100.000 km in (of op?) zitten.
Altijd leuk om te zien hoe mensen op bepaalde zaken reageren helemaal als het verklarend werkt zoals de uitleg van Marco02 over de wetsartikelen, bedankt hiervoor hoef ik die juridische derrie niet meer te lezen :D
Graag gedaan! :winkie:

JayAce

Nieuw lid
waar heb jij je filter weg dan? als ik op internet ga zoeken vind je door de bomen het boos niet meer als je een shop zoekt.. die van k&N is echt lastig om wat te vinden.

Race Eend

Forumguru
Beide gebruiken ze gelijke materialen. Zal qua vermogen geen verschil in zitten, prijs durf ik niet te zeggen, K&N zat op € 69,- geloof ik.

Noord26

Forumguru
Iemand die al weet of ze al te leveren zijn voor de 1.2 Tdi of wat voor maat het dan moet zijn?

Ik lees toch veel positieve berichten icm chiptuning.

MacManiac78

Forumguru
Het terugzuigen van carterdampen in de intake, woordoor de LMM vervuild kan raken, kan simpel worden verholpen met een carterfilter.

Bovenaan Onderaan