Info over luchtfilter 1.2 TDI

Hetzer

Forumguru
Toch vreemd dat als wat jij zegt,
Dat K&N filters geen verbetering geven, iets dat wat zij zelf wel beweren in elke advertentie. Vraag me wel af waarom ze als Amerikaans bedrijf dan nooit aangeklaagd zijn in de states ??

Any-way, niemand hoeft van mij zo'n filter te kopen, en misschien dat de term ''sneller op het gas reageren' en beetje verkeerd gekozen is, ik dat de motor gewoon iets lekkerder oppakt, en een iets donkere brom heeft na het plaatsen van het filter., het is allemaal niet veel, maar het filter doet wel iets, ik heb hem zelf vanmiddag er weer uitgehaald en weer met het standaard filter gereden......
en weg brom en toch weer het gevoel dat hij iets minder oppakt

Placebo effect of niet, ik ben er blij !;)

joergarms

Senior Member
Ik ben het volledig met Hetzer eens. Heb ook al in meerdere auto's een vervangingsfilter geplaatst, en er was altijd effect. De enige keer dat het niet werkte was met een K&N 57i kit, in een mazda MX5, daardoor kreeg de motor veel te veel warme lucht binnen waardoor het vermogen juist afnam. Met enige aanpassingen heb ik dat toen verholpen.
Maar ik rij nu al 3 jaar met een vervangingsfilter in mijn Fabia 1.4 16V en heb precies dezelfde bevindingen als Hetzer, een plezierige brom bij vollast, snel in de toeren komen en het voordeel van geen filter hoeven te vervangen.

Vlaar032

Senior Member
Even -nu het toch over luchtfilters gaat hier- een vraagje over de behuizing daarvan. Ik zie, van vooraf kijkend, rechts achter mijn accu van de 1,2 tdi een bout waarmee die behuizing vast zit. Maar links lijkt er niks te zitten en kan ik het een stuk omhoog trekken. Hoort daar links ook niet iets in te zitten wat deze behuizing op z'n plek houdt? Ik heb even wat fotootjes bij geplaatst.

Bijlagen

• IMAG0570.jpg
    IMAG0570.jpg
    1 MB · Weergaven: 39
  • IMAG0571.jpg
    IMAG0571.jpg
    768,9 KB · Weergaven: 32
  • IMAG0572.jpg
    IMAG0572.jpg
    682,9 KB · Weergaven: 30
  • IMAG0573.jpg
    IMAG0573.jpg
    902,8 KB · Weergaven: 35
  • IMAG0574.jpg
    IMAG0574.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 36
  • IMAG0575.jpg
    IMAG0575.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 31

MacManiac78

Forumguru
Ten overvloedde: Een diesel HEEFT al een OVERMAAT aan lucht. (Met andere woorden, er is ruimte OVER om xtra BRANDSTOF toe te voegen) Extra lucht heeft 0,00000000 zin. (Ja, het geluid van air intake wordt minder gedempd dus hoor je wat meer van een brom.) Het is helemaal "stoer" om zelfs de filterbox te verwijderen. De motor zuigt dan WARME lucht aan. Warme lucht bevat MINDER zuurstof..... Dus verlies je vermogen, maar de brom is wel HARDER. :deuk:

Bovenaan Onderaan