Inruilprijs

pen

Lid
inruilprijzen

Ik denk dat moeilijk is vast te stellen of er sprake is van een nadelig waardeverlies van de Roomster, de keuze van Roomster-occasions is beperkt (types/uitvoeringen) en de slechte commerciële start van Pon met de Roomster is daar wel debet aan, vraag en aanbod zijn nog niet in balans. Dus afwachten, een dramatische prijsval zoals de VW Pheaton zal het niet worden. Een vergelijkbare waardering van de Roomster en b.v. de 207 sw, op www. autozine (internet autonieuws/ marktanalyse) zegt al het één en ander. Roomster-bezitters, hoeven niet bang te zijn voor een kwaliteitsoordeel!! Geweldige auto, ja toch!!

van_der_P

Senior Member
Ik denk dat als Skoda de Roomster in een minder gewaagde kleur had gepresenteerd, waardoor de auto naar mijn mening beter oogt, er meer belangstelling voor zou zijn.

Dat is natuurlijk praat achteraf. Als de verkoop goed gegaan was, dan praat men anders.
Je maakt een auto en wilt die verkopen. Dus zul je iets moeten verzinnen om die auto aan de man of vrouw te brengen. En achteraf weet je pas of dat goed geweest is. Dat is dus telkens een gok.

Hetzer

Forumguru
Dat is natuurlijk praat achteraf. Als de verkoop goed gegaan was, dan praat men anders.
Je maakt een auto en wilt die verkopen. Dus zul je iets moeten verzinnen om die auto aan de man of vrouw te brengen. En achteraf weet je pas of dat goed geweest is. Dat is dus telkens een gok.

Vergeet niet mensen dat de Roomster overal verkoopt als een gek van tjechie tot aan Australie, behalve dus in ons kikkerlandje...................

en zoals ik al vaak heb aangegeven ik vind het heerlijk dat ik in een auto zit , die je niet op elke hoek van de straat ziet rijden, zo blijven ze lekker exclusief!!!!!!!!!!!

Sant

Lid
En hier ben ik het volledig mee eens. Ik was onlangs voor een korte vakantie op Gran Canaria en zelfs daar reden best wel veel Roomsters.
Het blijft opvallend dat in NL de verkoop niet zo vlotjes verloopt. Aan iedereen die iets van de opvallende Roomster wil weten, vertel ik hoe geweldig dat ie rijdt. Een beetje overtuiging overbrengen kan geen kwaad, toch?!

vinshi

Lid
inruilprijs roomster

hallo ik heb mijn roomster vorigjaar junie ingeruild.hij was nieuwwaard 25.000 euro na 2 en een half jaar was hij nog maar 11000 euro voor de dealer waard. hij had wel 92000 kilometer op de teller maar dit was dan wel een ful opcions roomster. de inruilprijs viel mij zodanig tegen dat ik eens ben gaan rondkijken. en ben uitgekomen bij een vw dealer bij mij in de buurt hij had een jetta comfortline staan, en hier kregen wij zonder problemen 13.500 voor de roomster. dus ik rij na 1fabia combi en 1 roomster nu weer vw.(wat een pracht auto) DUS RONDKIJKEN HEEFT ZEKER NUT)

Falcon

Donateur
Ik met mijn nuchtere friese hoofd zie dan nog steeds een afschrijving van 12.500 euro in 2,5 jaar .. :shocked:

Waarom heb je na 2,5 jaar je nieuwe Roomster al weggedaan?

vinshi

Lid
ik heb hem weggedaan vanwege teveel problemen
punt 1 veel elektrische problemen punt 2 bij 45000 kilometers al 1 nieuwe cilinderkop punt 3 motorbrand door g3 instalatie (dit is wel gerepareerd) maar was wel de druppel om hem weg te doen. ik heb toch een vrouw en 2 kinderen in de auto zitten.na de motorbrand vertrouwden wij de auto niet meer.

ik heb hem weggedaan vanwege teveel problemen
punt 1 veel elektrische problemen punt 2 bij 45000 kilometers al 1 nieuwe cilinderkop punt 3 motorbrand door g3 instalatie <knip>.

Aan punt 2 en 3 te zien moet je dus maar geen gasinstallatie in een Roomster laten leggen. (En misschien heeft punt 1 daar ook nog mee te maken?)

Kick

Lid
Mijn roomster heeft na 30000 km nog geen problemen gegeven. Maar ik heb geen gas en een 1.6. Als ik zoveel problemen met m'n auto zou hebben, zou ik 'm ook kwijt willen en ik kocht dan ook geen skoda meer. Ik zou dan die hele vag-meuk niet meer willen hebben. Maar goed, dat is dus niet aan de orde want mijn broomster (zoals wij hem liefkozend noemen) is gewoon een topkarretje.

joergarms

Senior Member
Ik geef je groot gelijk om die auto weg te doen. Vind de afschrijving trouwens wel enorm hoog, valt me tegen. Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat de Roomster niet zo goed is aangeslagen.

Die VW Jetta is trouwens een prachtige auto, helaas geen combi. Maar ondanks dat een goede keus.

Mark

Banned
Aan punt 2 en 3 te zien moet je dus maar geen gasinstallatie in een Roomster laten leggen. (En misschien heeft punt 1 daar ook nog mee te maken?)

Ik denk dat dit eerder ligt aan de instalateur van het lpg systeem, er rijden hier nog Roomsters op gas en daar hoor je geen klachten over.

Bothje

Heel gewoon lid
Bij mij is wel een keer onder garantie de bevestiging van de gastoevoer slangen bij de motor vervangen, de slangen vertoonden een klein slijtplekje. Inderdaad verder geen enkele wanklank betreffende de gasinstallatie. Ingebouwd bij aanschaf.....

On topic. Ben zeker benieuwd als ik hem ooit inruil, wat ik heb verreden, zeker als de stand kachel erin gaat komen :)

Zie alhier.

Boet

Actief lid
Als de Roomster overal prima verkoopt, behalve hier, zou het een idee zijn om, als die tijd daar is, de auto in bv. Duitsland te koop aan te bieden?

Bovenaan Onderaan