Het is een beetje bij je uit de buurt, maar anders zou ik zeggen kijk eens bij Vepreda, daar hebben ze 1 Roomster 1.2 classic in gebruik als vervangauto, en staat er slechts 1 nieuwe Roomster in de showroom.
Dat is natuurlijk een idee, en afstand is ook betrekkelijk. Maar ik dacht altijd dat de inruilprijzen in het noorden (voor mij dan), slechter waren dan in bv Limburg waar ik woon.
Het gaat alleen voor de koop van de auto. Onderhoud en garantie kan ik terecht bij Collê.
Had ook gevraagd bij Collê maar dat is een service-dealer, en die mogen geen nieuwe Skoda's verkopen. Dat vond ik raar, hij vertelde dat hij al 30 jaar met Skoda's werkte. Maar omdat hij moest investeren in een nieuw pand, en daarna maar een contract kreeg voor een jaar heeft hij dat niet gedaan.
In het recente verleden had hij wel nieuwe Skoda's verkocht, maar kreeg daar steevast problemen mee.
Omdat concollega's daar opmerkingen over maakte bij de importeur. Had ook nog geprobeert om in Duitsland z.g. Jahres-wagen in te voeren, maar dat wilde of lukte ook niet.
Het is jammer, de man had het er moeilijk mee.
Wel staat op de post die ik via e-mail krijg altijd Collê. Kan er niet terecht voor verkoop.
En dat terwijl een site op internet dat wel kan(www nieuweautokopen.nl), dat is toch ook zo krom als het zijn kan. Ik heb bij Pon gevraagd hoe dat zit.