Inruilprijs

cvegreen

Forumguru
Hetzer , dat heb je met heel veel merken en types hoor dat de prijzen gewoonweg kelderen binnen de kortste keren . Dat is niet zo dat het enkel goedkopere merken kelderen, er zijn zelfs sommige premium merken die een model hebben die prijzen hebben die kelderen gelijk geen één.
 

van_der_P

Senior Member
Vandaag maar eens gaan kijken voor een Fabia Combi Greenline. Ik was in Sittard geweest, bij Primera. Wat viel mij de prijs die ik terug kreeg voor mijn Roomster tegen. Het was minder dan de helft die ik er 3 jaar geleden voor betaald had. Het is een vrij komplete Roomster Slyle, met glazen dak, sunset ramen, radio-cd, maxi-dot en metalic lak, alles bijelkaar toch voor dik 2000 euro aan extra's. En daar zie je na drie jaar niks meer van terug. Heeft ook nog weinig km op de teller 28.500 km.
Blijkbaar had men geen zin in mijn Roomster, ook al omdat men zei "we hebben er al vier staan en nog een paar nieuwe, het zal moeilijk worden om deze kwijt te worden".
Komende tijd maar eens de dealers in de rest van Limburg langs gaan, de inruilprijs moet zo-wie-zo 1500 tot zeker 2000 euro beter.

Maar tussen haakjes er is veel belangstelling voor die Greenline, ik was niet de enige in de showroom die daar voor kwam.
 

Hetzer

Forumguru
Ik weet het, gelukkig is die van mij al in bestelling, ze verwachten vanaf medio juni een flinke run , en flinke wachttijden..
Het scheelt inderdaad wel op inruil, als de dealer een aantal soort gelijk auto´s heeft staan,
Het is een beetje bij je uit de buurt, maar anders zou ik zeggen kijk eens bij Vepreda, daar hebben ze 1 Roomster 1.2 classic in gebruik als vervangauto, en staat er slechts 1 nieuwe Roomster in de showroom.
 

van_der_P

Senior Member
Het is een beetje bij je uit de buurt, maar anders zou ik zeggen kijk eens bij Vepreda, daar hebben ze 1 Roomster 1.2 classic in gebruik als vervangauto, en staat er slechts 1 nieuwe Roomster in de showroom.
Dat is natuurlijk een idee, en afstand is ook betrekkelijk. Maar ik dacht altijd dat de inruilprijzen in het noorden (voor mij dan), slechter waren dan in bv Limburg waar ik woon.
Het gaat alleen voor de koop van de auto. Onderhoud en garantie kan ik terecht bij Collê.
Had ook gevraagd bij Collê maar dat is een service-dealer, en die mogen geen nieuwe Skoda's verkopen. Dat vond ik raar, hij vertelde dat hij al 30 jaar met Skoda's werkte. Maar omdat hij moest investeren in een nieuw pand, en daarna maar een contract kreeg voor een jaar heeft hij dat niet gedaan.
In het recente verleden had hij wel nieuwe Skoda's verkocht, maar kreeg daar steevast problemen mee.
Omdat concollega's daar opmerkingen over maakte bij de importeur. Had ook nog geprobeert om in Duitsland z.g. Jahres-wagen in te voeren, maar dat wilde of lukte ook niet.
Het is jammer, de man had het er moeilijk mee.
Wel staat op de post die ik via e-mail krijg altijd Collê. Kan er niet terecht voor verkoop.

En dat terwijl een site op internet dat wel kan(www nieuweautokopen.nl), dat is toch ook zo krom als het zijn kan. Ik heb bij Pon gevraagd hoe dat zit.
 

Strajo

Nieuw lid
Als er ook een 1.2 TDI versie van de Roomster komt ben ik benieuwd of deze ook zonder BPM en MRB is. In dat geval ga ik serieus kijken of inruil van de mijne interessant is.
 

van_der_P

Senior Member
Die komt er, maar die zal niet zonder BPM en MRB zijn. Die auto is zwaarder hoger, heeft dus een minder gunstige stroomlijn. Hierdoor gebruikt die meer en valt daardoor buiten de regeling. Helaas.
 

LenK

Forumguru
Die mileu voordeeltjes verstoren heel de markt. Kunnen ze in DH over een tijdje weer net zo hard zeuren als nu over de Hypotheekrente aftrek en de invloed daarvan op de huizenprijzen.
Of een auto weinig uitstoot is in praktijk volkomen afhankelijk van de rechtervoet van de bestuurder.
En waar je met een grotere auto 1x rijdt moet je met een kleintje 2x rijden. Wat vervuild het meest?
 

kcj

Actief lid
En waar je met een grotere auto 1x rijdt moet je met een kleintje 2x rijden
:ahum:

Ik rij maar 1x naar mijn werk en 1x terug (met vrouw samen carpoolen).
Op reis : vrouw + kind + kat + eventueel vriend van kind : dat gaat ook in 1 keer.
En zelfs nog een caravan erachter !
:baby012:

Denk je echt dat een grote auto (of een 7-zitter) elke dag volgeladen het woon-werk verkeer doet ?


Koen
 

Strajo

Nieuw lid
Wanneer ze de millieu regels op een eerlijke manier hanteren mogen ze er wat mij betreft zijn. Maar nu krijgt een grote BMW 7 serie of Lexus RX ook een A-label met 20% bijtelling. Onzin natuurlijk want ze verbruiken veel meer dan een gewone middenklasser. Het is voor kopers van een Fabia 1.2 TDI te hopen dat ze in DH de regels na een paar jaar niet aan gaan passen. bijvoorbeeld toch MRB gaan heffen of kilometerheffing.
 
Maar nu krijgt een grote BMW 7 serie of Lexus RX ook een A-label met 20% bijtelling.

Een A-label betekent niet meteen een bijtelling van 14% of 20%.
Er wordt nog altijd gekeken naar de uitstoot CO2.

benzine tot 111 g/km --> 14%
benzine 111 t/m 140km --> 20%
benzine vanaf 141 g/km --> 25%
diesel tot 96 g/km --> 14%
diesel 96 t/m 116 g/km --> 20%
diesel vanaf 117 g/km --> 25%

Zelfs de zuinigste BMW 7-serie Active Hybrid stoot in benzineversie nog 219 g/km CO2 uit!
De Lexus RX450h zit met 148 g/km niet ver van de 20% klasse af.
 

van_der_P

Senior Member
De toegekende energielabels hebben betrekking op de aanschafprijs van een auto.
Als een auto een A-label heeft dan is deze 20% zuiniger dan de gemiddelde auto in die klasse. Dat betekend korting op de BPM. Het gemiddelde is een D-label. Alles hoger dan D (E,F,G) betaald een toeslag, en alles lager dan D (A,B,C) krijgt korting op de BPM.

De verschillen in bijtelling hebben te maken met de uitstoot van CO2, en niet met het energielabel. Dus de aanschafprijs van die 7 serie met A-label is wel lager dan gemiddeld, waardoor de leaseprijs natuurlijk ook wel iets lager zal zijn, maar de uitstoot CO2 is groter en dat neemt men mee in de leaseprijs, en kom je op een bijtelling van ik meen 25 %
 

LenK

Forumguru
De Diesel stoot schadelijkere CO2 uit. Daarom krijg je eerder in een grotere bijtelling:1439:
Ijskap van de Noordpool is trouwens weer enorm gegroeid tot de gemiddelde omvang van de laatste 20 jaar.
Klimaat taliban heeft het weer over geen voorbarige conclusies trekken. Ze zullen hun ongelijk eens toegeven, bang om een andere fobie te moeten zoeken.
 

corsaar

Senior Member
@LenK Klimaat taliban heeft het weer over geen voorbarige conclusies trekken. Ze zullen hun ongelijk eens toegeven, bang om een andere fobie te moeten zoeken.

Erg kort door de bocht, ongenuanceerd dergelijke uitspraken Co2 is nergens goed voor. Achter welke maffia je,je ook schaart !!!!
 

LenK

Forumguru
Vraag 1: wat is er schadelijker aan de CO2 die een diesel uitstoot?
Niks, daarom is het vreemd dat je voor diesels een andere tabel hanteert.
Maar bij hetzelfde tabelletje is het minder cashen, want dan vallen veel meer auto's in de lagere bijtelling.

Erg kort door de bocht, ongenuanceerd dergelijke uitspraken
Dat komt doordat ik het helemaal heb gehad met die enge mannetjes en vrouwtjes, die op basis van bangmakerij met gemanipuleerde cijfers en selectieve beeldvorming de massa hebben weten te beinvloeden.
 

Zwolly

Actief lid
Ik moet zeggen dat ik mij toch achter LenK kan scharen...
Alles is gebasseerd op fictie en geen realiteit....
Even ter info: als je twee weerstations weghaald die de koudste temperaturen meten op onze aardkloot, dan wordt uiteraard het gemiddelde hoger.....

Alles is dus pure stemmingmakerij
 

Captain Hook

Forumguru
Niks, daarom is het vreemd dat je voor diesels een andere tabel hanteert.
Denk dat dat is vanwege de tien keer (!) hogere NOx uitstoot van diesels, ten op zichte van benzine motoren.

Maar bij hetzelfde tabelletje is het minder cashen, want dan vallen veel meer auto's in de lagere bijtelling.
Da's het kromme van al die regelingen. De overheid is helemaal niet gebaat bij zuinige auto's die EN weinig brandstof verbruiken en/of MINDER kilometers maken. Want dan lopen de belastinginkomsten gigantisch terug. :icon_smile_dead:

Dat komt doordat ik het helemaal heb gehad met die enge mannetjes en vrouwtjes, die op basis van bangmakerij met gemanipuleerde cijfers en selectieve beeldvorming de massa hebben weten te beinvloeden.
"Niet gehinderd door enige kennis van zaken" kletsen die ambtenaren er maar wat op los!
 

corsaar

Senior Member
Deze discussie heeft niet veel meer met de inruilprijs te maken
De CO 2 uitstoot van auto,s aanpakken is op zich nonsens de winst die daar bij te halen is in vorm van minder uistoot is een druppel op een gloeiende plaat. Een graad opwarming van de oceanen geeft meer uitstoot dan miljarden auto,s. Heel belangrijk is de beperking van de roet uitstoot daar sterven namelijk op termijn veel mensen aan.
Ik vind dat de meesten mensen te snel meelopen met de kretologie van elk individu die maar wat roept. Of het nu de domme politiekus of “klimaatwetenschapper” is. Of je nu voor of tegen bent in beide zitten waarheden, en wetenschappers liegen iets minder dan een politiekus.
Ik volg al 25 jaar de klimaatrapporten, en weet dat er veel gesjoemeld wordt, Margeret Thatcher bedonderde de kluit al 20 jaar geleden om geld te genereren voor onderzoek op de universiteit van Oxford.
Maar om de klimaat discussie af te wimpelen als onzin en hier en daar wat kreten op te pikken en dan te roepen zie je wel, is natuurlijk ook niet juist. Het is allemaal veel om vattender dan de meeste van ons vermoeden. Over dit onderwerp schrijf ik zo vier blaadjes vol maar dit heeft niets meer met auto, s te maken
 

LenK

Forumguru
We zijn ondertussen volledig :ot:
Denk dat dat is vanwege de tien keer (!) hogere
NOx uitstoot van diesels, ten op zichte van benzine motoren.

Maar daar is het tabelletje dus niet op gebaseerd, dus is het zo geknutseld dat er niet teveel gevolgen voor de kist zijn.
 

Captain Hook

Forumguru
Ok, back-on-topic.

Heeft de inruilprijs die je over een paar jaar gaat krijgen te maken met welke opties c.q. motoruitvoering je nu kiest?
Moeilijk te zeggen, want veel hangt af van het overheidsbeleid en de publieke opinie van wat zometeen een gewilde auto zal zijn.

Omgedraaid:
Heeft de inruilprijs die je nu krijgt te maken (gehad) met de opties c.q. motoruitvoering die je destijds hebt gekozen op je auto?
M.a.w. zie je (in positieve of negatieve zin) iets terug waar je een aantal jaren geleden expliciet wel of niet voor gekozen hebt?
 
Bovenaan Onderaan