Inruilprijs

LenK

Forumguru
Maar omdat auto's in D een stuk goedkoper zijn zal je dat een flinke extra afschrijving opleveren. Dus niet zo'n goed idee lijkt me.
En de vraag is of ze in D op import auto's zitten te wachten.

Kick

Lid
Zijn auto's excl bpm in DL niet juist duurder dan in NL? Ik heb mijn hoop op een goede inruilprijs voor mijn Roomster toch wel een beetje gevestigd op het buitenland. Ga ervan uit dat mijn dealer die in NL onverkoopbare dingen via het Vag-netwerk wegsluist.

MarcoO2

Forumguru
Grappig! Er rijden meer Fabia's in Nederland rond dan Octavia's, dat had ik andersom verwacht!

Enne... wie kent de Skoda Skoda? ;)

SKODA 100 1
SKODA 1000 7
SKODA 105 24
SKODA 110 4
SKODA 1100 1
SKODA 120 7
SKODA 130 9
SKODA 440 1
SKODA FABIA 36.679
SKODA FAVORIT 415
SKODA FELICIA 4.072
SKODA MTX 1
SKODA OCTAVIA 30.618
SKODA RAPID 13
SKODA ROOMSTER 1.774
SKODA SKODA 295
SKODA SUPERB 3.010

Skoda MTX kende ik ook niet, maar blijkt een cabrio te zijn!
mtx8.jpg

kcj

Actief lid
Meestal ga ik er vanuit dat een auto van 3 a 4 jaar oud ongeveer de helft waard is van wat die auto nieuw heeft gekost, natuurlijk afhankelijk van de populariteit van het model. Is die populair dan is het 4 jaar is die het niet 3 jaar
schreef van der P een hele tijd terug
ik heb mijn roomster vorig jaar juni ingeruild.hij was nieuwwaard 25.000 euro na 2 en een half jaar was hij nog maar 11000 euro voor de dealer waard. hij had wel 92000 kilometer op de teller maar dit was dan wel een ful opcions roomster... en ben uitgekomen bij een .... en hier kregen wij zonder problemen 13.500 voor de roomster.
schreef vinshi

Mijn vrouw haar Astra (in 2002 en 4 jaar oud) en haar Peugeot 206CC (in 2007 en bijna 5 jaar oud) konden volgens de belgische Autogids ook ongeveer de helft van de nieuwwaarde opbrengen.
De prijzen zijn een richtwaarde voor een verkoop van particulier tot particulier.
Effectief hebben ze zo'n 600€ minder opgebracht dan de richtprijzen*.
Telkens rekening gehouden met de meerwaarde ivm opties-die-er-toe-doen en - of + aan afgelegde kilometers.

Vandaag de prijs bekeken in de Autogids voor de Roomster 1.6 van 2007... :(
Dit is nu (na 3 jaar) al een stuk minder dan de helft : 6.600 €, terwijl de nieuwprijs 15.500€ was (alle kortingen er al af, dus niet de catalogusprijs van toen) (de 1.6 van 2006 kan nog 5800€ opbrengen).

Ik vind dat je nog blij mag zijn, Vinshi

Voor mijn vrouw zal het een koude douche zijn in 2011 (of 2012) bij aankoop van een nieuwe auto...

Koen

*Astra : 7.000€, richtprijs was 7.700€
206CC : 7200€, richtprijs was 7.800€
telkens particulier verkocht, garages waren niet geïnteresseerd in de auto's... België zeker ?

Roomster3

Nieuw lid
Hoi,

Ik krijg voor mijn Roomster 1.6 Sport, kleur beige met 25000km op de teller en uit 4/2007 tussen de 10 en 11,5k terug bij Kia, Hyundai en Honda dealers.

hemi24

Forumguru
Uiteindelijk is er maar één ding wat telt: het toe te betalen bedrag.
Als dat maar goed is, mag de dealer mijn in te ruilen auto ook voor een symbolisch bedrag op papier zetten..!

LenK

Forumguru
Roomster 1.6 Sport
Hier staat er een bij een merkdealer te koop voor 12985 (zelfde typee/bouwjaar), dus dat inruil bedrag bij een vreemde dealer is niet zo onverwacht. Nieuw wordt de Rooster nu bijna niet meer verkocht, dat zal het inruilbedrag niet echt ten goede komen.

hemi24

Forumguru
Hoi,

Ik krijg voor mijn Roomster 1.6 Sport, kleur beige met 25000km op de teller en uit 4/2007 tussen de 10 en 11,5k terug bij Kia, Hyundai en Honda dealers.

Volgens de ANWB koerslijst:

Auto kopen: Richtprijzen: Bron:
bij een autobedrijf € 15.400,00 ANWB/Bovag koerslijst
bij een merkdealer € 16.050,00 ANWB Advies
van een particulier € 13.850,00 ANWB Advies

Auto verkopen: Richtprijzen: Bron:
inruil bij autobedrijf € 13.200,00 ANWB Advies
aan een particulier € 13.850,00 ANWB Advies

Roomster3

Nieuw lid
Alleen de bekleding van mijn Roomster is anders. Ook heb ik er ESP erop zitten.

Vanmorgen (weer) bij de Kia-dealer geweest. Ik krijg nu ruim 11,6k terug bij aankoop van een Venga. Ik overweeg deze deal te sluiten.

Sorry...

Roomster3

Nieuw lid
Ik was wat te snel met posten maar kreeg de berichten niet meer verwijderd..?

De Venga moet nog gemaakt worden (levering begin mei). Dus als het goed is met de goede gordels...

Hetzer

Forumguru
Opzich een leuke auto de Venga, de leukste van kia als je mij vraagt, waardevast zijn ze in iedergeval niet en dat terwijl de basis prijs ook behoorlijk aan de maat is, een 1.4 Venga X-ecutive kost kaal meer dan 19K, ook qua ruimte zal je behoorlijk wat gaan inleveren in vergelijk met je Roomster.

sador

Donateur
Roomster3

Ik ben een klein jaar geleden bij de Kia dealer geweest voor een Kia Soul.
De inruil was bedroevend slecht.

Ook had een Roomster 1.6 in elegance uitvoering met ESP, trekhaak etc.
Ik heb een half jaar later bij mijn eigen dealer de Roomster ingeruild en kreeg op dat moment ruim 4.000 euro meer terug dan bij Kia.

Volgens mij had deze Kia dealer geen trek in mijn Roomster, mijn ervaring is dat als je bij je eigen dealer inruilt, deze vaak het hoogste inruilbod wil geven.

cvegreen

Forumguru
@ Roomster3 , heb een paar dubbel postings verwijderd .
De inruil kan bij de ene inderdaad hoger zijn dan bij de ander , maar mijn ervaring is , dat men het liefst zou hebben dat je je oude auto gratis voor hun deur gaat zetten . Met zoveel enthousiasme bepalen ze een inruilprijs , als je ze mag geloven wil er niemand nog een tweedehandse kopen . Larie en apekool , maar wat doe je eraan . Voor een nieuwe te verkopen staan ze naar mijn mening ook niet echt meer te springen .

LenK

Forumguru
basis prijs ook behoorlijk aan de maat is, een 1.4 Venga X-ecutive kost kaal meer dan 19K
De basisversie kost 15895 X-ecutive is de duurste versie.
En die minder ruimte zal ook wel meevallen. Die Venga is 20 korter maar wel 10 cm breder. Kofferbak is in ieder geval ongeveer even groot.
Afschrijving van de Venga zal ook beter zijn dan van de Rooster.
Dit jaar 797 verkocht tegenover 20 Roosters.

Hetzer

Forumguru
De verkoop aantallen zeggen niet veel bij de inruil , ik heb zelf een neef die als verkoper bij een Peugeot dealer in Den Haag werkt , en zij houden (weliswaar via een ander syteem ) nagenoeg de prijzen genoemd door de anwb aan, en zij houden geen rekeing met de verkoop aantallen.
Wel kan een willekeurige dealer minder geld geven omdat hij denkt de auto niet te kunnen verkopen.

Kia modellen , ook de C'eed e.d kelderen gewoon veel in de waarde, ouder modellen is helemaal een drama.

Een collega van mij, kreeg op zijn Kia Caren 2.0 X-Ecutive (bouw jaar eind 2008, nieuwprijs 27K) na anderhalf jaar ruim 11k minder terug voor zijn auto, net geen 16K, dat is op zich best duur rijden.

maar goed een Venga is een kleinere auto , en dus meer waardevast.

LenK

Forumguru
Je moet niet uitvlakken dat vorige generaties Kia (zoals die Carens) 2e rangs auto's waren. Fantasieloze vormgeving, verouderde motoren, matig weggedrag.

Wat ze nu op de markt zetten is beduidend beter in alle opzichten. Bovendien geven ze 7 jaar garantie en dat is voor de 2e hands markt absoluut een opsteker.

Bovenaan Onderaan