Meestal ga ik er vanuit dat een auto van 3 a 4 jaar oud ongeveer de helft waard is van wat die auto nieuw heeft gekost, natuurlijk afhankelijk van de populariteit van het model. Is die populair dan is het 4 jaar is die het niet 3 jaar
schreef van der P een hele tijd terug
ik heb mijn roomster vorig jaar juni ingeruild.hij was nieuwwaard 25.000 euro na 2 en een half jaar was hij nog maar 11000 euro voor de dealer waard. hij had wel 92000 kilometer op de teller maar dit was dan wel een ful opcions roomster... en ben uitgekomen bij een .... en hier kregen wij zonder problemen 13.500 voor de roomster.
schreef vinshi
Mijn vrouw haar Astra (in 2002 en 4 jaar oud) en haar Peugeot 206CC (in 2007 en bijna 5 jaar oud) konden volgens de belgische Autogids ook ongeveer de helft van de nieuwwaarde opbrengen.
De prijzen zijn een richtwaarde voor een verkoop van particulier tot particulier.
Effectief hebben ze zo'n 600€ minder opgebracht dan de richtprijzen*.
Telkens rekening gehouden met de meerwaarde ivm opties-die-er-toe-doen en - of + aan afgelegde kilometers.
Vandaag de prijs bekeken in de Autogids voor de Roomster 1.6 van 2007...
Dit is nu (na 3 jaar) al een stuk minder dan de helft : 6.600 €, terwijl de nieuwprijs 15.500€ was (alle kortingen er al af, dus
niet de catalogusprijs van toen) (de 1.6 van 2006 kan nog 5800€ opbrengen).
Ik vind dat je nog blij mag zijn, Vinshi
Voor mijn vrouw zal het een koude douche zijn in 2011 (of 2012) bij aankoop van een nieuwe auto...
Koen
*Astra : 7.000€, richtprijs was 7.700€
206CC : 7200€, richtprijs was 7.800€
telkens particulier verkocht, garages waren niet geïnteresseerd in de auto's... België zeker ?