Interesse tot koop van de Kodiaq?!

eriktv

Forumguru
Wij reden een dag eerder nog op dezelfde weg :D. In de nacht ertussen is er een halve meter sneeuw bijgevallen. Hebben we flink van genoten op de weg, maar zo'n berg op hoefden we niet te proberen met de Superb :facepalm:

• Leuk
Waarderingen: CDK

johnboy

Donateur
Ja, geweldig om er in te zitten en mee te maken. Met 5 passagiers en lekker scheef of schuin. Zou ik normaliter niet met een auto doen.

Vooral de 360-graden camerabeelden, hill hold, off road instellingen, alles op het scherm, in laatste filmpje gebruikte hij alleen de camera's om in het midden te blijven (bij aantal andere merken hangt de bestuurder uit de auto...:maakmegek:).

Ik heb nu ook de achteruitrijcamera gezien :thumbsup:.

• Leuk

johnboy

Donateur
Inmiddels een reactie van Pon via de dealer. Achteruitrij camera icm Area View is niet nodig en mogelijk. De regel voor de camera voor Style Business zal binnenkort verwijderd worden uit de Business prijslijst.

Nog zitten kijken, bij de Tiguan is er geen achteruitrijcamera optie indien areaview (zie ook uitleg in filmpje).
1k0.jpg

In de configurator van de Kodiaq staat de optie nog steeds (ik vind dat erg slecht na zoveel weken) en is inmiddels een afbeelding toegevoegd (uit de cityreeks). De optie lijkt op een kopie van die van de Superblijst maar die heeft dan ook nog geen areaview dacht ik.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ook ik heb gisteren einde de Kodiaq in het echt gezien in Brussel! Ben alleen maar bevestigd in mijn keus dat dit de leaseauto gaat zijn die ik dit jaar ga bestellen! Ook heb ik gelijk de kleur Quartz Grey in het echt gezien op de Fabia. Vond hem persoonlijk wat te licht. Ik hou van wat donkerder grijs dus ik denk dat het toch de zwarte wordt al vond ik wit hem ook goed staan op de autosalon!
Enige minpuntje aan de Kodiaq wat ik gister heb kunnen ontdekken wat dat de glimmende stukken van het dashboard en rondom de pook wel erg veel vingerafdrukken bevatten... lijken mij erg vingerafdrukgevoelige materialen... wordt nog een uitdaging om dat goed schoon te houden denk ik... iemand tips om dit goed schoon te houden?

fiestaman

Forumguru
Ik heb hem nu ook weer eens gezien op het salon, en ben toch beginnen twijfelen. Zeker aangezien audi met zijn q5 ernaast stond. Qua uitstraling moet de kodiaq toch onderdoen dan de audi.
Niet alleen de kodiaq maar ook superb/a6, Octavia/A4 en ga zo maar verder. Ook qua materialen, ze zijn toch anders.

Ik denk er toch weer aan om te gaan shoppen in ons buurland Duitsland. Voor een goed uitgeruste A6 met niet al te veel km's betaal je minder dan een nieuwe skoda( viel nogmaals omver op het salon wat de kodiaq koste als tentoongesteld model )

Tijd brengt raad zeggen ze.

Frenk21

Forumguru
Heb net de Q5 ff uitgeteld. Is alleen met 2.0 tfsi te leveren op dit moment. Kost maar 85.000 eurootjes :sterretjes:wil ik er dezelfde opties op hebben als op mijn bestelde Kodiaq.:fool: Dan is de keuze niet meer zo moeilijk:D

harry

Senior Member
Ik heb hem nu ook weer eens gezien op het salon, en ben toch beginnen twijfelen. Zeker aangezien audi met zijn q5 ernaast stond. Qua uitstraling moet de kodiaq toch onderdoen dan de audi.
Niet alleen de kodiaq maar ook superb/a6, Octavia/A4 en ga zo maar verder. Ook qua materialen, ze zijn toch anders.

Ik denk er toch weer aan om te gaan shoppen in ons buurland Duitsland. Voor een goed uitgeruste A6 met niet al te veel km's betaal je minder dan een nieuwe skoda( viel nogmaals omver op het salon wat de kodiaq koste als tentoongesteld model )

Tijd brengt raad zeggen ze.

Een nieuwe Skoda vergelijken met een tweedehands Audi uit Duitsland?! Ik volg het niet helemaal...

CDK

Forumguru
Heb net de Q5 ff uitgeteld. Is alleen met 2.0 tfsi te leveren op dit moment. Kost maar 85.000 eurootjes :sterretjes:wil ik er dezelfde opties op hebben als op mijn bestelde Kodiaq.:fool: Dan is de keuze niet meer zo moeilijk:D
Hahaha ja je wil niet weten hoeveel Audi's ik geconfigureerd heb de laatste maanden, bij mij is de Kodiaq al bijna verdubbeld als je rekent met de vanaf prijs, maar de Q5 heeft een vanaf prijs van 2 x de Kodiaq en dan komen de opties er nog bij :deuk: Ik ben echt Audi 'gek' maar wil graag nieuw rijden, maar gelukkig niet zo 'gek' om daar zoveel geld voor neer te tellen, is ook dik gewoon boven budget trouwens! Leasen zou een optie zijn maar dan is het gedaan met de tuningpret, dus laat maar zitten die Audi :D

fiestaman

Forumguru
Een nieuwe Skoda vergelijken met een tweedehands Audi uit Duitsland?! Ik volg het niet helemaal...

Een audi met nog geen 10.000 km op de teller, is voor mij ook nieuw hoor. Daar heb je dan ook nog vaak 5 jaar garantie, en koop je ook in een officieel audi zentrum
En dan bekijk ik nadien de herverkoop waarde, die is bij skoda niet al te best. Dat merk ik nu.

fiestaman

Forumguru
Hahaha ja je wil niet weten hoeveel Audi's ik geconfigureerd heb de laatste maanden, bij mij is de Kodiaq al bijna verdubbeld als je rekent met de vanaf prijs, maar de Q5 heeft een vanaf prijs van 2 x de Kodiaq en dan komen de opties er nog bij :deuk: Ik ben echt Audi 'gek' maar wil graag nieuw rijden, maar gelukkig niet zo 'gek' om daar zoveel geld voor neer te tellen, is ook dik gewoon boven budget trouwens! Leasen zou een optie zijn maar dan is het gedaan met de tuningpret, dus laat maar zitten die Audi :D

Prijzen in NL zijn gewoon al gek tov België. Ik wil niet weten wat je voor je kodiaq moet betalen, maar zal wel rond de 50000 zijn, nieuw zonder aftrek van inruil en stuff. Daarvoor heb je in DE al een mooie goed uitgeruste A6 voor.
Mijn mening daarover, en deze verschilt bij iedereen. Maar om hier in BE dik 40.000€ te betalen voor en skoda, zo "gek" ben ik dan weer niet ;)

CDK

Forumguru
Prijzen in NL zijn gewoon al gek tov België., zal wel rond de 50000 zijn,
Dichter bij €60.000,- dan bij €50.000,- zelfs maar dat is nu eenmaal zo hier. Voor een vol uitgeruste Superb zit je bijna op €70.000,- zelfs. Ik heb dat overwogen maar ik gebruik die meerprijs liever voor tuning. Het frisse uiterlijk (is persoonlijke smaak uiteraard) de nieuwe technische snufjes en de prettige hoge zit en de daaraan gekoppelde makkelijke in en uitstap hebben mij voor de Kodiaq laten kiezen. Hij is aanzienlijk goedkoper als m'n huidige Superb en als ik er net zoveel plezier aan ga beleven dan ben ik content ;)

Bovenaan Onderaan