Aparte uitvoering .... geen zilveren dakrails maar wel chroom bij de ramen.
In België heeft de Ambition geen zilveren dakrails of chroom bij de ramen, maar als je het "comfort pack" neemt krijg je wel chroom bij de ramen erbij. Zilveren dakrails moet je apart bestellen. De mijne zal dus ook in die uitvoering zijn.
Op het Belgische autosalon heb ik'm voor het eerst gezien, en meteen een testrit mogen meedoen op de Tech Track, waar je als passagier met een prof. chauffeur meemag over een aantal obstakels. Leuk, maar toch nog wat anders dan zelf rijden.
Hoewel de wagen in BE ook pas deze maand bij de dealers verschijnt, heb ik als leaserijder in januari al een afspraak gemaakt in Kortenberg bij het Skodacenter. Ik heb dus het laatste weekend van januari al een uur lang (fout van de contactpersoon, eigenlijk mocht ik maar een half uur hoorde ik achteraf
) in m'n eentje op pad mogen gaan met een 2.0TDI Style 190pk in full option uitvoering.
Ik moet zeggen dat het ook érg beviel. Een stuk minder boot-gehalte dan bijvoorbeeld de Discovery waar m'n schoonvader mee reed tot voor kort. Aangename zitpositie, goed zicht rondom (viel bijvoorbeeld érg tegen bij de Mazda CX-5 waarmee ik ook ben gaan rijden).
Voor zijn formaat is de draaicirkel behoorlijk klein en binnenin is hij lekker stil, een stuk stiller dan mijn huidige Octavia Combi (2012). Vooral het motorgeluid is duidelijk stukken minder merkbaar, ondanks de 2.0TDI 190pk vs mijn huidige 1.6 TDI 105pk.
Enige minpuntje: de DSG bak schakelt op zich best lekker, maar als je hem vol onder trapt duurt het toch echt wel meer dan een seconde vooraleer de wagen ook feitelijk vertrekt. Uiteraard met 190pk onder de kap is het wel feest àls hij dan eindelijk vertrekt