Het is allemaal goed gekomen. Heb een mooie introductie gehad en heel veel uitleg.
De proefrit is wederom zeer goed meegevallen.
Proefrit was: 1.4 style business 150 pk dsg6 leder .
RIJGEMAK:
De eerste proefrit(van een uurtje) in België heb ik me volledig kunnen concentreren op de uitrusting omdat de auto toen uitgerust was met een handgeschakelde bak en ik me niet moest concentreren om het linker voetje niet te gebruiken. Ik heb tot nu toe altijd met een handgeschakelde bak gereden. Dit keer aandacht gevestigd op de dsg6 en ook weer het rijden op zich. Ik was een beetje verbaasd van het schakel gemak van de dsg6. Zeer vlot zonder schokjes. Van 1ste naar 2de had ik zelfs niet opgemerkt.
Het geluid binnen de wagen was een positieve ervaring en gaf een rustige indruk. De Auto stuurde voortreffelijk door de kleine weggetjes.
De vering is dan weer naar mijn mening iets aan de harde kant als je achteraan zit. Dus voor diegene die de adaptieve vering hebben
. Ook opletten dus voor diegene die interesse hebben voor de 19" en 20" wielen.
EXTERIEUR:
Prachtig lijnenspel. Des te donkerder de kleur des te minder deze lijnen in het oog springen. Bij licht grijs metallic komen de lijnen het best tot hun recht.
De led-verlichting is erg functioneel en geeft de wagen toch wel dat tikkeltje meer cachet.
INTERIEUR:
De afwerking van de binnenzijde, meerbepaald de deur panelen zijn van harde plastic en voelt niet zo gezellig aan voor een style business uitvoering.
Wat de 360° areaview betreft. Dit werkt verbazingwekkend goed. Wat voor mij hierbij van belang is, is dat je aan de zijde van de passagier makkelijk vlak langs hindernissen kan rijden met hulp van de camera's en niet op een onverwachts moment ergens tegenaan zit.
Wat het het touchscreen betreft ben ik blij dat ik nog de "oude" 8" uitvoering heb. De 9,2 " is naar mijn mening te groot. De kleinere uitvoering is eleganter.
CONCLUSIE:
Prijs/kwaliteit en dat is het toch waar het bij skoda toch nog altijd om draait, is dit wederom dik in orde.
Prachtige wagen, rijdt goed, stuurt goed en toch wel een vrij hoog afwerkIngsniveau. Nadert toch stilaan wel het premium segment.
Tot zover mijn indruk van de Kodiaq.
Hoop dat je er van genoten hebt.