Het apparaat waar Tom het granulaat mee blaast is een toestel wat uit de BMW garage uitrusting komt maar blijkbaar maakt geen enkele dealer er gebruik van want Tom was de eerste in Europa die het toestel bestelde en moest uit de USA ingevlogen worden
Het valt mij inderdaad ook tegen hoe weinig er zijn die dat principe van stralen gebruiken
De meeste die het doen proberen het via een reinigingsmiddel in te brengen via het inlaat traject maar blasten is 100% effectiever
Zeker als je ziet bij de 1.8 TSI hoe Tom zijn best nog moet doen op de wervelklepjes uit het EGR systeem
Een beetje in de tank doen,dat verkoopt gemakkelijker en is "snel" winst.
Tja garage's he kan er blijven over vertellen.
Gelukkig is er dan iemand zoals hier nu(tom) die de stap zet en bedrijfje opricht.
Nu nog de mensen overtuigen dat deze wel "echt" nodig is.
Veel motorklachten komen van deze omstandigheden,waarbij er verschillende componenten worden vervangen die niet nodig waren.
Blijf het herhalen,basis eerst controleren.
(gisteren ene die bij Volvo werkt,diagnose specialist die overal een beetje moet inspringen bij garage's mee gereden in me takelwagen,stond met glasbraak,vandalisme. die vertelde dat ze tegenwoordig bijna geen goeie diagnose/monteurs vinden,serieus te kort,ook omdat bepaalde niet echt de werking van de motor weten,alles vervangen wat de obdlezer van foutmeldingen heeft maar niet echt zoeken.)
Wist me te vertellen dat de techniek te snel ga en te ingewikkeld voor de meesten, daar was ik ook al van bewust
.
Maar ja tijd kost geld in de garage's