Als reactie op
deze post deze week eindelijk een camera gekocht (
deze, maar dan bij de Action voor slechts € 7.95) om mijn inlaatkleppen te inspecteren. Dat gaat inderdaad het makkelijkst door de G42 sensor even te demonteren (connector losklikken en met een T25 schroevendraaier het schroefje loshalen, dan trek je de sensor er zo uit).
Het is even prutsen, maar dan kun je toch redelijke plaatjes schieten van de inlaatkleppen van cilinder 2 en 3. (Niet met de app uit de manual, die werkt niet, maar met CameraFi 2.)
Kilometerstand is 100.000, en de inlaat is bij 40.000 km chemisch gereinigd (forumactie bij Celtemp).
Mijn kleppen (eigenlijk vooral de klepstelen) zien er nu dus zo uit:
Cilinder 2:
Cilinder 3:
Mijn conclusie is even dat er wel degelijk vervuiling zit, maar dat die nog niet zodanig is dat de motorprestaties erdoor worden beïnvloed.
Dus een granulaatreiniging kan ik nog wel een jaartje of wat uitstellen.