Ik ga in het weekend wat foto's maken.
Nu een impressie van de eerste km's: $^&*()*&^%^&(())(*&^%!!!!!
Oeps, geen spraakbesturing, geen nav, die moeten nog gekocht worden wat pas kan als je je bij VW hebt aangemeld (gedaan) én ook de auto zélf op jouw registratie hebt gezet (die aankoopprijs is in mindering gebracht op de autoprijs).
Maar..... jullie raden het vast al: het netwerk van VW ligt weer eens plat en (zei de klantenservice) ze weten niet wanneer die weer in de lucht is. Bij Hyundai was er in de 7 maanden nimmer spraken van down-time.
Ook nergens mededelingen te vinden of en wanneer ze denken dat dat weer werkt. Probeert u het maar af en toe was de opmerking van de overigens heel aardig en behulpzame juf.
vraag: Er schijnt een E-Sim in te zitten, werkt die ook in NL als het een importauto is?
Maar goed, de eerste km's.
Tja, het zit als een vorst(-in), het rijd comfy, ik voel me zelfs door de hoge zit (heerlijk) boven het gewone volk verheven
. Alles van de Scala zit er in (mits straks geactiveerd) het zit allemaal even anders in elkaar en op een andere plek.
Misschien is Skoda wat mensvriendelijker, toch. Of ik ben er te veel aan gewend.
Ik mis b.v. ook, zoals in de bagageruimte, aflegvakjes. Tja, duurdere auto met (wat dat aangaat) minder.
Stond niet in de verkoopbeschrijving: Kessy, openen én sluiten van de achterklep op de AB. En nog enkele dingen.
Maar trekken aan de klep-knop op de deur om deze te sluiten leek niet te werken. Dat is wel zo bij de Scala.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is keuze van de Mode-knop vast te zetten, ik rijdt voornamelijk in ECO.
Ook gevonden hoe het digi paneel voor je neus in te stellen is. In mijn herinnering minder (andere) keuze dan in de Scala.
Rijcomfort, lawaai, etc. op behoorlijk goed niveau. Maar dat mag ook wel voor een auto die in NL goed over de 42k in Euro'tjes kost.
Bij m'n grote Amsterdamse dealer getracht de overstap te maken van Skoda naar VW, maar dat ga ik niet doen.
Bij Skoda 17 jaar prettig geholpen, bij VW was het: Oh, u rijdt particulier, geen lease? Dan zitten we zeker al 2 maanden vol. Dit n.a.v. m'n verzoek te helpen bij de instellingen, en dan de aankoop in de VW shop.. Bij hun toko in Hoofddorp werd ik wél netjes geholpen.
Maar de 1e vraag was of ik de auto bij hun gekocht had. Niet: staat u bij ons in het systeem, wordt u klant bij ons?
Na deze ervaringen denk ik dat ik kies voor de garage waar ze ook de auto gekeurd hebben (zie ergens boven).
En de opmerking van m'n kind die in de Scala rondtuft: Mooie kleur, als ik ergens wil binnenkomen en een statement wil maken, dan leen ik wel jouw auto in
kurkuma geel! Nou, dat weet ik dan ook weer
. Zie ook de inmiddels aangepaste avatar.
Bij wat rustiger controle vandaag alle ontwateringsgaatjes bij de paravaan en ook bij de tankdop, opengemaakt. Zal ze nog doorspuiten.
En de motorruimte ontdoen van stof en zand. Zand? jawel. zand. Moet ook nog wat spullen weer in de auto leggen en het schuimstuk met pomp, flesje, etc in de garage leggen. Ik heb nu een thuiskomer met krik, wielsleutel, etc. Neemt ook minder ruimte in want nu kan de bagagevloer wel in de laagste stand. Oh, da's ook luux: als je de bagagevloer opklapt valt deze tussen 2"clips" en blijft zo staan.
Pfff, dat was het, wordt vervolgd. Of moet ik dit eigenlijk in het andere forumdeel plaatsen?
Hier nog even gedaan voor de logische volgorde.
grtsss