Is dit een goede keuze?

LongTimeAgo

Senior Member
Eddy heeft/had een mooie Kamiq.
Maar helaas zwart. Helaas...
Ik ben ook voor Zwart gegaan.
Race blue vond ik net niet mooi genoeg (net te lichte kleur blauw), ben totaal geen fan van wit en Oranje en Rood mochten niet van de baas. :(
Je kan veel zeggen van Skoda, maar ze leveren wel de kleuren voor de zakelijke markt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda-VW

Forumguru
@LongTimeAgo zakelijke markt..... idd. Maar ze hebben zeker ook andere kleuren in andere landen. Maar er is geen bestelnummer voor. Waarom niet? Op de bouwlijn kunnen alle kleuren voor elke auto anders gespoten worden. Het is gewoon een onnodige beperking.
Zakelijk laten zien dat ik maatwerk lever, anders ben dan de competitie.
En ik heb tijdens m'n active loopbaan elke auto privé besteld én betaald. Zakelijk of niet. De Fabia en Scala in bruin om lekker dwars te liggen met de standaard meute.

Grtssss
 

fanSkoda-VW

Forumguru
Even een update.

Geen rust in de tent, ben nog steeds aan het rondneuzen.
Maar al wel een stuk(je) verder, inmiddels proefritjes in andere auto's gemaakt.
T-Roc, mooie auto, maar te groot (lees: te plomp). T-Cross... Maar beide zonder de gewenste accessoires.
Veel is import met een al dan niet echt schadeverleden. Dat drukt de inkoopprijs voor de handel, maar wordt wél verkocht voor de volle mep als ware het een originele NL auto.

De accessoires die ik wil zijn in NL niet meer leverbaar, o jee. Dus toch een import?
En so wie so kiest men bij de NL leaseauto's daar uiterst zelden voor i.v.m. bijtelling.

Inmiddels veel tijd doorgebracht met vriendje Google ( :mad: ) maar zeker niet verloofd lol.
Ook op andere fora gezocht -o.a. VW in binnen én buitenland- en nuttige dingen gelezen

In Duitsland leverancier gevonden van de opties die ik wil, alsook inbouwstation.
Bericht gestuurd, ik moet eerst weten dat leverbaar is, dat reëel is.
Kamiq in NL gevonden die ik wil om op te tuigen met de gadgets.
Ik vind dat qua model voor mij de beste (en enige???) optie. Niet te groot, niet te klein, en redelijk model.

Dus...... Wordt vervolgd.

grtssss
 

Rosinfield

† In Memoriam
Waarom Kamiq en geen Scala? Die zou mijn voorkeur hebben. Sedan rijdt altijd beter. "Hoge instap" is zwaar overrated
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ik bedoel maar, het is wat je wil. Ga je primair voor goede rij-eigenschappen of offer je die op aan een hoge instap. Overigens denk ik dat die fietsenrek oudjes zich er over het algemeen helemaal niet van bewust zijn dat SUV's minder goed scoren op rij-eigenschappen dan sedans of combi's
 

EdK

Forumguru
Volgens mij ben jij de rij eigenschappen van je Yeti geheel vergeten !!
Toch ook een SUV model van enkele generaties terug maar toch ook een prima wegligging wat je zelf vaak hebt geroemd...
 

fanSkoda-VW

Forumguru
@Rosinfield Wat betreft de Scala heb je helemaal gelijk. Dat was m'n auto die ik aan m'n dochter doorgaf. Ik blijf het zeggen: Top auto! Misschien wel de prettigste in m'n auto-leven.

Kamiq - hogere instap. Jawel. Oud (bijna antiek)? Zeker wel, maar vooral om reden dat ik zo'n mooie blauwe kaart bij me heb die het parkeren her en der leuker (lees: makkelijker en soms ook goedkoper) maakt. Je weet het wel, met 2 grote en 2 kleine wieltjes. Voordeel: Ik mag in Antwerpen parkeren ondanks zijnde Noorderling/Ollander :giggle: .
Ik ben wat minder valide, dat is mijn reden om voor een iets hogere instap te kiezen.
Ik heb élke autostoel om die reden ook altijd in de hoogste stand staan. Dus -helaas- leg ik andere keuzenormen aan.
O ja, en ik rijd als een oud wijf, ook dat is geheel correct. Vaak naar Venlo, rijeigenschappen op 180 km met max snelheid van 103 resp. 133 km? Maakt dat nog wat uit?
Of vandaar uit uitstapje naar b.v. Xanten, Düsseldorf.... Maastricht, Voerstreek.... Of naar mooi Friesland... Dan is de 'zit' & comfort' voor mij meer van belang.

Ik vond trouwens van Autoweek een vergelijkende test tussen m'n huidige auto (Hyundai Bayon) en Skoda (Kamiq). Skoda won nipt, was wel een vergelijking met handbak.
Uitstappen uit de Bayon na de snelweg geteistert te hebben is ehhhhh... uitstappen is meer er uit rollen, er uit kreupelen. De stoelen zijn zeker niet slecht, maar voor mij onvoldoende steun in de lenden. N uitvoering niet leverbaar, ik heb wel de Premium. Steunkussen in de rug, hmmmm.

@Rallye Zodra ik méér weet en bevestiging heb laat ik het hoe en wat weten. Dat kan idd ook voor anderen mss van belang zijn/worden. Maar ik ben van mening dat alleen correcte info door mij geplaatst mag worden ;) . Hopelijk komende week. Ik kan er bijna niet van slapen. :jaja:

Groetjes
 

Rosinfield

† In Memoriam
@fanSkoda
Dank voor de verhelderende uitleg. Succes verder!
@EdK klopt hoor wat Yeti betreft. Maar toch niet vergelijkbaar met goed rijdende sedan/combi. Maar een dergelijke auto rijd je ook wel wat anders, gezapiger
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
een dergelijke auto rijd je ook wel wat anders, gezapiger
Jij misschien ??
Ik haalde menige combi en sedan van menig merk in bochten zonder problemen in en die gasten hebben altijd gedacht dat de Yeti een klein kontje had ...... :D

Maar goed de streetcomfortset die onder de Fabia 3 zat gaf de Fabia inderdaad een beter rijgedrag dan de Yeti, maar tov de orginele set onder de Fab3 ................ wel dan was die van de Yeti 3 keer beter....
Dus om nu meteen de SUV als oud sappig te verklaren vind ik ergggg kort door de bocht...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb het natuurlijk niet over auto's als Macan of q7. Maar Captur vs Clio, t-roc vs Golf, Arona vs Ibiza. Dan voel je echt wel het verschil
 

LongTimeAgo

Senior Member
Waarom Kamiq en geen Scala? Die zou mijn voorkeur hebben. Sedan rijdt altijd beter. "Hoge instap" is zwaar overrated
Heb in beide een testrit gedaan en vond de Kamiq toch nét iets lekkerder. Wellicht was het de combinatie van dingen. Hoge instap, zitpositie, overzicht, etc.
En dat terwijl het maar 8-11 cm(?) hoger is.
Maar de Scala mag er ZEKER weten wezen als optie! Zeer leuke en sportieve auto.
 

jesse_s93

Forumguru
Is dit nog een optie @fanSkoda ?


Een Kamiq in een andere kleur dan zwart of grijs, elektrische kofferklep, parkeersensoren v+a en camera en daarnaast nog wat luxe zaken (amundsen, virtual cockpit, stoelverwarming, kessy). Ik ben overigens ook wel benieuwd welke andere auto je op het oog hebt + retrofit opties. :)
 

LongTimeAgo

Senior Member
Zeer mooie uitvoering en opties.
Als die kleur nog beschikbaar was voor nieuwe bestellingen had ik die ook genomen... Lava Blue blijft wel een gaaf kleurtje.
 

fanSkoda-VW

Forumguru
@jesse_s93 Maar is wel een import, dus niet alles van het verleden zal bekend zijn. Alhoewel een DasWelt auto.
Zoals gebruikelijk is de getoonde info niet compleet. Ik zie b.v. op de foto's dat de spiegels wel verwarmd zouden zijn.
Inparkeerhulp???? Kleur is ook erg mooi.
Maar idd een mooie auto, ga ik ook bekijken.

bedankt en grtss
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Forumguru
@fanSkoda, dat klopt. Uiteraard moet je daar op een aantal zaken letten, maar in beginsel hoeft import (wat mij betreft) niet direct afgeschreven te worden. Ik heb ook een import Octavia, maar gezien de auto bij de Skoda dealer (in Duitsland) in onderhoud is geweest, kun je vanuit Skoda Connect (digitaal certificaat) precies zien op welke datum en bij welke kilometerstand hij voor onderhoud of reparatie is weggeweest. Zo ontstaat er een grafiek met op de x-as de tijd en op de y-as de kilometerstand. Zitten daar gekke schommelingen in, dan (is het mogelijk dat) is er geknoeid met de kilometerstand. Overigens is er nog aardig wat BPM voor de auto betaald, dus hij is ook niet als schadeauto naar Nederland gekomen.

De specs die op de site weergegeven worden zijn niet altijd compleet. Ik kijk vaak gewoon naar wat ik ook daadwerkelijk kan zien. Ik zie bijvoorbeeld een knop om de parkeersensoren uit te schakelen. Dat betekent dat er voor en achter sensoren zitten. Volgens de beschrijving zit er ook een camera op, die is (zeer slecht) zichtbaar op een van de foto's van achteren. Spiegelverwarming is volgens mij wel een standaardoptie, het inklappen daarvan echter niet, maar zit er ook op.
 
Bovenaan Onderaan