@i2Paq en alle anderen: dank voor alle reacties.
Een gestripte auto is zeker wel mogelijk. Maar dan kan je die weer snel opbouwen en verkopen, toch?
Gezien de datum van import en de huidige km-stand heb ik ergens een onderbuikgevoel dat er idd een kneus is ingevoerd.
En dat deze in de vrije tijd rustig aan weer is opgebouwd, in stopuren. Dus gebruikte paneeltjes, etc.
Nou zegt dat niets, want ik heb liever een ex-kneus die weer 100% aan de fabrieksspecificaties voldoet dan een vrijdagmiddag of maandagochtend auto, toch? Met nieuwe auto's kunnen zeker ook problemen hebben.
En als dus mijn bevindingenmail naar de verkoper is aangekomen en die zegt dat de auto 100% is, dan zal ook een grondige keuring voor hem geen enkel probleem zijn. Via chat ze vanochtend om 08.30 verteld dat ik niet kom kijken, maar eerst een antwoord op mijn mail moet hebben. En daar hebben ze zich al 3 uren over gebogen
.
We zullen zien of er idd nog een reactie komt, want de gemaakte opmerking dat ze de auto liever slijten aan iemand die zit te slapen snijdt hout.
Overigens, het is wel een Bovag-bedrijf en je hebt dus de door de wettelijke standaard al 12 maanden garantie op de draaiende delen, zoals in hun voorwaarden staat. Dus als de auto scheluw of krom is valt dat niet onder de waarborg. Tja & tja. Ook de kleine lettertjes lezen én interpreteren.
Ik ga er nu dus idd van uit dat ik deze auto voorbij moet laten gaan. Jammer, want er zaten juist die extra's op die ik per sé wil hebben.
Zoals achteruitrijcamera, dodehoek detectie, elek. achterklep, en zo. Dus een luxe Kamiq business met extra's, net als m'n Scala.
Bestellen is eigenlijk geen optie gezien de onzekere levertijd mét daarbij de kleine lettertjes: prijsvaststelling bij aflevering. Alweer: tja.
Medeleden, zover bedankt.
grtssss
p.s. Of een vergelijkbaar model van een ehh..... (ik durf het niet te schrijven) ander merk?