Is dit een goede keuze?

leon-cupra

Forumguru
Is dat ook niet het spelletje dat gespeeld wordt om de wagen goedkoop te kunnen invoeren? Hoeft daarom toch geen zwaar ongeval te zijn ? Als ik zo op diverse fora lees, wordt er genoeg gefoefeld met de dagwaarde zonder iets ernstig aan te zijn.

Maar denk niet dat een verkoper akkoord zal zijn met jouw eisen. Zal zeggen “volgende aub”. En zoals gezegd, als je je zo moet indekken omdat je denkt dat er veel verborgen gebreken zouden kunnen zijn, laat de wagen links liggen en zoek iets anders.

Tees

Donateur
Ik kan me best voorstellen dat je er een paar 1000 euro af kan krijgen in een taxatierapport. Maar 12 k€? Dan moet er wel op elk paneel een kras zitten die overgespoten zou moeten worden. Of er was een serieuze schade die later goedkoop gefixt is.

Ik sluit me verder aan bij de anderen hierboven: ik zou hier geen goed gevoel bij hebben. En het irritante van zo'n gevoel is, dat t elke keer als er iets rammelt of iets niet goed is aan de auto, dat gevoel weer opkomt en zegt 'Zie je wel?'.

i2Paq

Senior Member
Of was de auto gestript ten tijde van de invoer, en is hij later weer samengevoegd met de tijdelijk verwijderde delen.

fanSkoda-VW

Forumguru
@i2Paq en alle anderen: dank voor alle reacties.
Een gestripte auto is zeker wel mogelijk. Maar dan kan je die weer snel opbouwen en verkopen, toch?
Gezien de datum van import en de huidige km-stand heb ik ergens een onderbuikgevoel dat er idd een kneus is ingevoerd.
En dat deze in de vrije tijd rustig aan weer is opgebouwd, in stopuren. Dus gebruikte paneeltjes, etc.
Nou zegt dat niets, want ik heb liever een ex-kneus die weer 100% aan de fabrieksspecificaties voldoet dan een vrijdagmiddag of maandagochtend auto, toch? Met nieuwe auto's kunnen zeker ook problemen hebben.

En als dus mijn bevindingenmail naar de verkoper is aangekomen en die zegt dat de auto 100% is, dan zal ook een grondige keuring voor hem geen enkel probleem zijn. Via chat ze vanochtend om 08.30 verteld dat ik niet kom kijken, maar eerst een antwoord op mijn mail moet hebben. En daar hebben ze zich al 3 uren over gebogen ;) .
We zullen zien of er idd nog een reactie komt, want de gemaakte opmerking dat ze de auto liever slijten aan iemand die zit te slapen snijdt hout.
Overigens, het is wel een Bovag-bedrijf en je hebt dus de door de wettelijke standaard al 12 maanden garantie op de draaiende delen, zoals in hun voorwaarden staat. Dus als de auto scheluw of krom is valt dat niet onder de waarborg. Tja & tja. Ook de kleine lettertjes lezen én interpreteren.

Ik ga er nu dus idd van uit dat ik deze auto voorbij moet laten gaan. Jammer, want er zaten juist die extra's op die ik per sé wil hebben.
Zoals achteruitrijcamera, dodehoek detectie, elek. achterklep, en zo. Dus een luxe Kamiq business met extra's, net als m'n Scala.
Bestellen is eigenlijk geen optie gezien de onzekere levertijd mét daarbij de kleine lettertjes: prijsvaststelling bij aflevering. Alweer: tja.

Medeleden, zover bedankt.

grtssss

p.s. Of een vergelijkbaar model van een ehh..... (ik durf het niet te schrijven) ander merk?

leon-cupra

Forumguru
Je kan ook altijd met een lakdiktemeter de wagen rond gaan. Ga je snel merken of de wagen ooit eens herspoten geweest is.

leon-cupra

Forumguru
Je hoeft de wagen toch niet percé links laten liggen. Als jouw “onderzoek” voltooid is, de verkoper voldoet aan jouw eisen, de wagen rijdt zoals het hoort (ongevalwagen altijd een testrit mee doen ivm scheeftrekken) en je kan leven met de gedachte dat het mss een ongeval wagen is, waarom zou je het dan niet doen?

fanSkoda-VW

Forumguru
@leon-cupra Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Maar eigenlijk zegt dat niets.
Want als er voor een reparatie perfecte panelen van de sloop gehaald zijn dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Ook al zit er dus een dikkere laklaag op.
Dus een strenge en complete keuring blijft noodzakelijk, en indien goedgekeurd dan zou ik de auto toch kopen.

grtss

fanSkoda-VW

Forumguru
Goedendag allemaal. Daar ben ik weer!!!

Dit keer was de verkoper wel eerlijk op m'n vraag of hij iets over de afkomst kon vertellen.
Ik kijk nu naar een VW T-Roc 1,5 DSG geïmporteerd uit Denemarken. De motor met cilinderuitschakeling, gezien tijdens een korte proefrit.
Geboren in mei 2021, verhuisd naar NL november 2022, En km stand ca 48.000.
Met alle gewenste toetertjes en belletjes.
In de lelijke kleur afschuwelijk goudgeel! :sterretjes:
De navigatie is nog niet vrijgegeven, tja dat wil ik wel. Zou € 700 kosten, pffffff.
Kan ik bij deze auto zeggen op z'n Deens: Nyd dit måltid! Of ligt een dergelijke T-Roc vermoedelijk zwaar op de maag?
1.5 Met DSG, problemen bekend? Heb wel e.e.a. gevonden maar allemaal niet recent genoeg.

Ik heb wel vlak bij mij een officiële NIET officiële VAG garage gevonden die al vele jaren bestaat.
Doet alle VAG merken, was ooit dealer, maar is dat kwijtgeraakt. Haalt nu de nodige onderdelen zelf uit Duitsland.
Die doet ook aankoopkeuringen en vanzelfsprekend het reguliere onderhoud.
Daar zou ik de auto dan wel laten keuren, en in onderhoud geven. Lekker dichtbij.

Tips, aanbevelingen, afkeurenswaardige zaken.... welkom!

grtsss

Canon-Eye

Forumguru
Klinkt best goed, afgezien van de kleur... maar daar kún je aan wennen natuurlijk.
Die €700 voor de navigatie vind ik - net als destijds die volslagen absurde meerprijzen voor Columbus e.d. - weinig minder dan legale zakkenrollerij. Persoonlijk zou  ik dat er nooit voor over hebben (voor minder dan de helft kan ik een gloednieuwe luxe Tomtom op het dashboard tegen de linker A-stijl aan zetten, of gratis mijn huidige), maar dat is een keuze.

Cordoba

Forumguru
Als je nog op zoek bent naar een Kamiq: forumlid VdMeddy heeft wat anders gekocht en krijgt de nieuwe auto over een week, misschien dat zijn Kamiq wat is voor je @fanSkoda

Cordoba

Forumguru
Dat dacht ik al Eddy, maar als de topic starter nog steeds op zoek is naar een Kamiq kan ie ook aan je vragen bij welke dealer jij de auto in gaat leveren (dan kan ie al informeren bij de dealer voor ie weer te koop staat).

fanSkoda-VW

Forumguru
Eddy heeft/had een mooie Kamiq.
Maar helaas zwart. Helaas...
En dat vind ik toch van Skoda, geen modern kleurengamma. Bijna alleen maar zakelijk zwart/grijs/wit ziet je op de weg.
Sooooo Saaaaaiiiiii. VAG/Skoda/Pon gaat niet tijdig met het moderne kleurengamma mee.
Alleen Phoenix Orange springt er uit, maar b.v. een mooie metallic groene kleur zoals m'n Golf 1 met gouden spikkels er in bestaat al vele jaren niet meer. En dan is er nog rood.

Dat ik kijk naar een auto met ervaring heeft ook als reden de onzekere en lange levertijd.
Ik zou in m'n koopcontract zeker moeten opnemen dat bij overlijden het koopcontract nietig wordt verklaart.
Tenslotte ben ik niet meer de allerjongste, al jaren niet meer.
En mss 2 jaar wachten....... Dan kan de auto nog gebruikt worden om de kransen & bloemen te vervoeren LOL :unsure:

grtss

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Zelfs als Skoda wel een opvallende kleur had, importeerde Pon deze niet (geel of Skoda-groen op de Octavia bijvoorbeeld). Bij een T-Roc zou een meer opvallende kleur best passen: die zijn, generaliserend gesproken, allemaal grijs. Zou zelf dat geel niet snel doen, maar ik ben ook niet in de markt voor een T-Roc. Er is ook een mooie blauwe kleur.

fanSkoda-VW

Forumguru
Beste mensen, Ik denk dat ik niet meer ga kijken naar een occasion.
Een nieuwe Kamiq compleet kost maar € 2.000 méér dan de occasion, waarbij aangetekend dat je dan mss wat meer voor je inruil terug krijgt. Dan heb je meteen 4 jaar garantie, pechhulp zit er ook bij. Negatief is de onbekende levertijd.
Dus zo gerekend is de occasie te hoog geprijsd, zeker als het verdienmodel van de garage is import uit Denemarken met een superlage taxatie, dus goedkoop. En dan tegen de NL prijs verkopen. Natuurlijk is dat oké, dat is hun verdienmodel en dat mag, dat is toegestaan.

Bij de RDW blijft altijd herkenbaar dat de km-stand niet controleerbaar is om reden dat het een import is (met zeer lage BPM).
Maar ik ben ooit inkoper geweest dus als ik er niet in mee hoef te gaan dan doe ik dat niet. In ieder geval niet graag.
Ik ga nog eens goed nadenken. :unsure: :sterretjes:
Pffffffffff & grtsssssssssss

EdK

Forumguru
Tsja om niet te lang te hoeven wachten, een voorraad model !
Als je de juiste naar wens weet te vinden in NL met juiste prijskaartje , kun je met enkele weken al er in rijden.

Tot heden met me F4 de juiste keuze geweest, en nog geen dag spijt van gehad zelfs geen halve dag

Tees

Donateur
Of zelf eentje importeren, in het kader van 'cutting out the middle man's. De winst van zo'n bedrijf is dan voor jou, en die is significant in dit geval.

Bovenaan Onderaan