Is dit een goede keuze?

fanSkoda-VW

Forumguru
Vandaag wilde ik 2 proefritjes maken in een Kamiq. Eentje ( @jesse_s93 )stond keurig klaar, import Das Auto uit Denemarken, 2021 op de weg. Keurige auto met de meeste (belangrijke) opties zoals elektrische achterklep. Ik hoor daar donderdag meer van.
Nummer 2 was uitgeleend, demo uit 2022 die ook blijkbaar gebruikt wordt als leenauto. Grrrrr. Oké, wordt vervolgd.

Het kost me na 17 jaar Skoda rijden mij nog steeds geen probleem om me dom voor te doen (blondtt en zo) om vragen te stellen. (Skoda? Ohhhh, mooie auto, 4 wielen? Wow) Bij beide dealers waren ze niet gelukkig met het feit om accessoires later in te bouwen ( b.v. side assist, elek. klep, etc.). Oók als dat originele Skoda onderdelen zijn.
@Antera wat is daarvan waar? Ze vertelden me dat dat problemen gaf als er een fabrieksupdate was om reden dat in de database van Skoda de extra's voor de betreffende auto onbekend zijn. En volgens hun je eerst naar standaard geleverde auto moest gaan, dan updaten en als laatste de extra's weer inleren.

Wordt vervolgt........

Laatst bewerkt:

jesse_s93

Forumguru
@fanSkoda, ze hebben daar in theorie wel gelijk in. Van het forum kennen we bv. de Enyaq van @Japanese Power . Hij had bij @Antera een achteruitrijcamera in laten bouwen en na de fabrieksupdate van 2.3 naar 3.0 werkte deze niet meer. Als dergelijke opties dus niet worden aangemeld bij de fabriek, zal dit ook niet meegenomen worden bij een fabrieksupdate. Even terug naar Mark en alles werkte weer.

Aan de andere kant, hoe vaak zou zo'n fabrieksupdate uitgevoerd worden (nodig zijn) bij auto's die al even op de markt zijn. De OTA updates die de auto ontvangt zijn veel kleiner en zullen dergelijke zaken niet aanpassen, dan zal het hoogstens een update bij de dealer zijn. Daar heb je zelf de controle over.

fanSkoda-VW

Forumguru
Mesdames & Messieurs, The bullit is through the churh :sterretjes: . Nou ja, in principe.
Wordt wss een T-Roc. Als dat lukt want eerst een keuring en nog een paar zaken.
Auto is 2 jaar oud (2 jaar jong?), dus zou goed moeten zijn, toch?
Mss nog wat te programmeren door @Antera , maar geen inbouw van accessoires nodig.
Want de garage die een Karoq had heeft me nog steeds niet teruggebeld. Oké, dan maar niet.
Wordt vervolgd. Pfffff

Grtsssss

fanSkoda-VW

Forumguru
1e vervolg , keuring is achter de rug.
En.....???? Goedgekeurd.
Geen schades, originele lak, ook in het systeem op alle punten oké.
Alleen..... tja...... ooit is de voorruit vervangen. Nou ja, dat zal ik dan maar goedkeuren, toch?
Krijg reservewiel met krik en zo, onderhoudsbeurt (was binnenkort verlopen), fles olie want dat schijnt heel speciale olie te zijn.
Volgende week aflevering.
Mag ik garage W.W.Smit complementeren met ontvangst, koffie, en de uitleg bij het keuringsrapport?

Dussuhhhh, ik blijf VAG rijden, en dit onvolprezen forum bezoeken. Met veel dank aan jullie voor de info en tips in dit topic wat zeker geholpen heeft bij m'n beslissing.

Grtsssssss

fanSkoda-VW

Forumguru
@hemi24 VW T-Rok 1.5 DSG, nét 2 jaar oud. Dus met cilinderuitschakeling. Elek. achterklep, side assist, achteruitrijcamera, parkeersensoren, en nog een aantal dingen. Navigatie ga ik activeren , account bij VW al aangemaakt. Alleen de kleur........ Daar moet ik écht even aan wennen. Absoluut geen 'zakelijke' kleur maar een die het voordeel heeft dat je op een heeeeel groot parkeerterrein onmiddellijk je auto spot: speciaal geel.
Inderdaad wél import want een NL auto met deze accessoires kon ik niet vinden. Moet ik mss Deens gaan leren?

Grtssss

P.S. wel problemen met verzekeren i.v.m. combinatie leeftijd & pk's. Straks komen er nog meer ouderen er achter want welke elektrische auto heeft minder dan 150 trappelende paardjes ter beschikking?

Tees

Donateur
Merkwaardig idd. M'n ouders (beiden 70+) hebben een paar jaar terug een Tiguan met 2.0 TSI gekocht. Heb ze daar nooit over gehoord...

jesse_s93

Forumguru
Gefeliciteerd met de aankoop @fanSkoda . Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Kijk bij aflevering nog wel even goed naar het infotainment. Wellicht dat er een modificatie is geweest en het vanaf 2021 helemaal niet meer van toepassing is, maar de T-Roc heeft hetzelfde systeem als een Golf 7 of een Polo en hier wil nog wel eens een lijn in het scherm ontstaan wat feitelijk dode pixels zijn. Enige oplossing is het scherm vervangen. Het valt initieel helemaal niet zo op, maar als je het ziet, dan kun je het daarna niet meer niet zien.

Link: https://uk-polos.net/viewtopic.php?f=71&t=72384

Tees

Donateur
Nou, in jóúw geval snap ik t wel als de verzekering moeilijk doet hoor Menno, je doet hoe ouder hoe gekker tenslotte ;)

hemi24

Forumguru
Merkwaardig idd. M'n ouders (beiden 70+) hebben een paar jaar terug een Tiguan met 2.0 TSI gekocht. Heb ze daar nooit over gehoord...
Inderdaad, voor mijn ouders hetzelfde, die zitten ook ruim over de 200pk en ook daar geen vragen van de verzekering….

EdK

Forumguru
Doet me denken aan een 40 jaar terug dat je als motorrijder met je verzekering 3x duurder uit was dan met de wagen.
En dit was bij nagenoeg alle verzekeringen het geval.
Hier is toen de KNMV ingesprongen door een collectieve verzekering voor motorrijders in leven te roepen.
Met normale premies en normale voorwaarden.
En ja velen gingen dus over naar deze verzekering en hierna zijn de verzekeringen voor motoren bij de anderen ook op normale prijzen en voorwaarden teruggevallen.
En ikn zo'n geval van PK en leeftijd regel !!??
Lekker overstappen naar een andere verzekeraar , als velen dit doen (ouderen) dan word die regel gauw geschrapt hoor !

CharlesTucker

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf, en veel veilige kilometers toegewenst! En die kleur, ik ben fan van alles wat niet grijs, zwart of wit is, fleurt de boel een beetje op onderweg.

Maar, uit nieuwsgierigheid, over welke verzekeringsmaatschappij hebben we het hier, en vanaf welke leeftijd en hoeveelheid pk's doen ze moeilijk? Ik bedoel, 150pk is toch niet zo bijzonder tegenwoordig?

fanSkoda-VW

Forumguru
@CharlesTucker ja, lekker kleurig kleurtje lol.
O.a. FBTO en Alianz. Vw via Alianz kon niet de goedkope en ook niet de duurdere keuze maken. Uiteindelijk melding dat ze mij een passende verzekering zou sturen. Die ik net ontvangen heb.
Tja, nog een paar jaar en dan.. ohhh ik durf het niet te schrijven. Nou ja, nu al 75+. Oud? Nee, bijna antiek. Maar niemand schat me op die leeftijd, wel 60-er. Ook in doen en laten.
Vandaar een andere auto.
Hoe minder jong, des te joliger (met dank aan dhr. Rosinfield) .

Grtsssss

Bovenaan Onderaan