Enkele dagen voor z'n 2e verjaardag (jaja, alweer 2 jaar) is m'n beer vandaag voor de grote beurt geweest. Ik had van te voren aangeven dat ook de winterbanden eronder moesten, de achterruitenwisser aan het verdrogen was en dat de voorste speakers bij loepzuivere muziek begonnen te trillen en resoneren in de portieren. Verder geen bijzonderheden. Het is nog steeds instappen en wegrijden zonder problemen, het is net een Toyota, maar dan 10x prettiger uitgevoerd.
Van de beoogde 30K op jaarbasis zit ik nu na 2 jaar op 54.383 KM, ruim onder de marge dus. Ik kan een jubelzang gaan houden over de auto, zo is het ook wel, maar beetje verspilling van tijd hierzo. Ik rij nog wel met de schade aan de voorzijde rond, deze zal pas in de week van 12-14 november worden verholpen. Maar goed, auto wordt opgehaald en vervangend vervoer wordt achtergelaten. De reden dat het pas in november kan is dat de schadeherstellers het enorm druk hebben met alle naweeën van de hagelschade en dat mijn schade gelukkig alleen cosmetisch is.
De winterbanden voor zijn vervangen door 2 verse exemplaren daar ze tegen de minimum aanzaten en ik anders over een week of 6 weer moest komen wisselen omdat ik op dat moment ongeveer aan de minimum zou zitten. Meedenken noem ik dat.
Verder zijn beide voorportieren gedemonteerd omdat de voorspeakers in de deuren de laatste tijd erg gingen resoneren bij bepaalde muziek vanuit Spotify. Met de radio heb je daar geen last van want daarin wordt veel muziek met een zwaardere bas en met veel minder hoge tonen de ether ingeslingerd. Maar goed, de radio heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt en Spotify is een heerlijke en oneindige bron van goede muziek. Het bleek dat in beide portieren de speakers los waren getrild en daardoor bij bepaalde toonhoogtes gingen trillen / resoneren. Alles is weer vastgezet en ik kon met mooie zuivere muziek vanmiddag de reis naar huis maken.
Heb vandaag dan ook een dagje als leenauto in een Karoq 1.0 DSG7 mogen toeren. Prima auto, veel voelt hetzelfde aan als in mijn Kodiaq maar ik snap nu waarom mensen een software-aanpassing laten doen aan de DSG. Wat een gaten en wat een gebok bij het schakelen, echt niet fraai. In S ging het wel wat beter maar nog niet om over naar huis te schrijven.
Wat me verder opviel is de enorme afwijking op de teller van de Karoq. Bij de 80-trajectmetingen stond de teller op 90 op de CC om bij Flitsmeister stabiel 80 aan te geven. Hetzelfde bij de 100, ook hier 110 op de teller en 100 op de GPS. Ben wel wat gewend maar deze afwijking heb ik nog niet eerder meegemaakt... 111%. Verder prima genoten van het rijden in deze auto, het was weer eens wat anders dan z'n grote broer
Leuk detail, zie ook de foto's. De hardcase en m'n Thule case voor m'n 15" MB Pro pasten net staand achter de stoel van de leen-Karoq. En het was nog niet eens de uitvoering een varioflex-achterbank. Daarin merkte ik wel een enorm groot verschil met de Kodiaq. Daar past de koffer er ruim liggend achter en staat de Thule case er netjes naast.
Vorige week nog met 4 man van >1.95 M naar de Kustmarathon geweest. Ze wilden maar al te graag dat ik zou rijden. Als reden klonk unaniem: In geen enkele andere auto hadden ze ooit zo'n beenruimte gehad achterin
Dus 2 jaar na de overstap van Toyota naar Skoda nog steeds super enthousiast en tevreden. Ik lees hier best wel eens mindere zaken over Skoda maar daar herken ik mijn beer gelukkig helemaal niet in.
Op naar de 90K!