Een PL is altijd duurder als je alles bij elkaar optelt. Totdat ik m’n eerste leaseauto kreeg 13 jaar geleden kocht ik alles blindelings tweedehands van Toyota. Probleem is echter als nu zoekt op een jonge A-segmenter je achterover valt van de prijzen. Sommige prijzen voor een auto van 4 jaar met relatief weinig km op de teller liggen bijna gelijk aan de nieuwprijs destijds. Voor een jonge bestuurder niet leuk meer.
Nu rijdt dochterlief een jonge en complete auto, volledig onbezorgd, alle onderhoud via de Toyota-dealer, 15K per jaar, incl alle extra’s + winterbandenregeling. Geen sores over verzekering, onderhoud en wegenbelasting.
En ja: het is na 4 jaar sturen opgeteld duurder. En nee: ze hoeft nu niet in 1 keer al haar spaargeld op te maken maar betaald de auto maandelijks met de vergoeding van de reiskosten van de werkgever en met een deel van haar salaris.
Dat is het verhaal van de vork en de steel
@hemi24.
Los daarvan. Deze auto 2e-hands leasen. Ja en? Auto is in volledige nieuwstaat met net 20K op de teller. Hij is als het ware net ingereden… wat is er mis met “2e-hands” leasen? Je kunt ook nieuw leasen, ben je een flink poepie meer geld kwijt per maand voor een soortgelijk auto en dan heb je 1 minuut 0 km op de teller. Als je de showroom verlaat is hij al tweedehands. Incl. dat je hem zelf hebt uitgezocht en een jaar hebt mogen wachten… ik zie het voordeel niet zo.