Japanese Power - onze Toyota's

Japanese Power

Donateur
Na dochterlief wilde ook de volgende zoon een bolide, al 1,5 jaar gebruik makend van de bolides van moeder en zus. want ja: 4 auto's voor deur, dan heb je toch keuze zou je zeggen. Maar goed. Afgelopen maanden andere baantjes naast de studie en de zoektocht werd weer opgestart. Vanmorgen net voor de lunch kwam ik een adv. tegen van een Toyota Corolla 1.6 16V Sport 25th Anniversary. Contact gelegd, zoonlief ingeseind en een afspraak kunnen maken in de werkplaats van een bevriende Toyota liefhebber. Zo gezegd, zo gedaan en vanavond hadden we een afspraak. De eigenaar kwam naar de garage en wij ook. Snel rondje in en om de auto en hopla: de brug op.

Een goede inspectie en een testrit waren voldoende om tot de conclusie te komen: we hebben hier een pareltje in handen. Kurkdroog, strak in de lak, speciale uitvoering met TTE bodykit, TTE dakspoiler en TTE velgen, heerlijke sportstoelen met een retestrak interieur. Eigenlijk een TSport uitvoering met meer luxe maar met een gewone 1.6 motor. En dat voor een auto van 18 jaar. Je begrijpt: zoonlief is helemaal lyrisch en we hebben vanavond de auto gelijk gekocht en overgeschreven. Persoonlijk vind ik het ook een schitterende uitvoering die je maar zelden ziet.

Ik zal een paar foto's toevoegen uit de advertentie en vanuit de werkplaats. Beter heb ik nu even niet, maar zodra het kan komen er zeker betere plaatjes.

O ja: ik heb de topictitel maar even wat aangepast, om nu weer een nieuw auto-topic te openen is wat overdreven...

1.jpeg 2.jpeg 3.png 4.jpg

Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Mooie vondst! Zo zie je ze niet vaak. Hoeveel kilometers heeft ie op de teller staan?

Hier kan je zoon in ieder geval nog jaren plezier van hebben! :thumbsup:

Japanese Power

Donateur
Dank @SteGo, er staat nu 184481 kilometer op. Dus die kan in deze staat nog wel een tijdje mee. Heeft bij de vorige eigenaren veel liefde gehad en dat merk je. Liggen b.v. net 4 nieuwe Brembo’s onder.

Kanerr

Forumguru
Dies gaaf zeg! Ik heb jaren gekeken om een T-sport te halen met de 192pk sterke 1.8 maar heeft me altijd weerhouden op 1 of ander manier..

Veel plezier gewenst aan zoon :)

gehaktbal

Forumguru
Hee een Corolla E12! Die heb ik ook eentje gehad. Die 1.6 is echt helemaal top, komt prima mee en doet niet onder voor een modern turbo-apparaat.

Heel veel plezierige kilometers gewenst!

Eltjo

Forumguru
Kijk dat is nog eens een verstandige keuze! En zo ziet een saaie Toyota er een stuk leuker uit.
En saai is positief bedoeld want dat zijn des te meer de reparaties (geen) en onderhoud.

Dat moeten wel nog vele onbezorgde kilometers worden.

Herzog Jan

Forumguru
Voor zulke jeugd heb ik meer respect dan voor de patsers die denken dat ze heel wat zijn omdat ze een dure auto rijden (die ze zelf niet eens betaald hebben - maar dat is een aanname)
Ouwe meuk is leuk !
Dat ze er maar veel schik mee hebben.

EdK

Forumguru
En met beetje massel verkoopt hij hem straks voor nog meer dan waar hij hem voor aangeschaft heeft en kan die weer wat nieuwer en nog beter kopen....met weer wat bijverdiend geld...

Bovenaan Onderaan