Japanese Power - onze Toyota's

Tees

Donateur
Knap werk hoor, als je me niet had verteld dat ie schade had, had ik t niet meteen gezien aan die laatste foto.
Maar wel ontzettend zuur voor je dochter en voor jullie. Hopelijk niet meer nasleep dan het schadeherstel van de auto zelf.
 

Japanese Power

Donateur
Wow, we weten allemaal dat PON en veel van zijn dealers niet een ster zijn in communicatie maar dat het gras bij de buren groener lijkt is helaas voor mij waarheid geworden. Voor de Aygo ben ik voor onderhoud en schadeherstel aangewezen op de Toyota dealer omdat de PL via Toyota zelf loopt. Ik kan me dus niet melden bij een Toyota specialist of lokale garage. Prima, so be it.

Afijn, mijn vroegere Toyota-dealer Schouten in Alblasserdam bestaat niet meer is opgegaan in Louwman Dordrecht. Een groot deel van al het personeel is daar ook heengegaan. Maar routetechnisch ligt Louwman Rotterdam aan de Schaapherderhof 5 in Ridderkerk meer voor de hand. Ik ben daar recentelijk even langsgereden om kennis te maken, in te schrijven als nieuwe klant en gelijk een afspraak te maken voor de APK en de winterbanden.

Kortom, ik meldde mij bij de receptie en men vroeg enkele gegevens van mij en de auto. Afijn, ik zoek de gegevens erbij, kenteken, LM en nog wat andere info zoals KM-stand. Dit duurde de receptioniste kennelijk te lang en ze vroeg me; "Wilt u een andere keer langskomen als u alle info direct voorhanden heeft want er staan nog 2 klanten achter u te wachten..." "Pardon?" "Ja, we hebben het nogal druk, snapt u?" "Uh nee, ik bel nog wel."

Was te perplex om adequaat te reageren, wat een hufterigheid... Ben vervolgens naar de vestiging in Dordt gereden. Netjes ontvangen, te woord gestaan en geholpen. Naar nu blijkt is mijn contactpersoon van de oude vestiging daar nu eindverantwoordelijke van de locatie.

Ik kan er gewoon niet bij dat dit gedrag een algehele tendens lijkt te zijn (of worden) bij steeds meer dealers... Echt bizar.
Waar is de tijd van de kleine en klantvriendelijke dealer gebleven?
 

Captain Hook

Forumguru
Ik kan er gewoon niet bij dat dit gedrag een algehele tendens lijkt te zijn (of worden) bij steeds meer dealers... Echt bizar.
Waar is de tijd van de kleine en klantvriendelijke dealer gebleven?
Dat is helaas niet typerend voor alleen maar de automobielbranche hoor.
Die tendens is overal gaande. :sick:

Het enige contact'ding' wat nog vriendelijk is, is de chatbot. Alleen daar krijg je nooit zinnige en inhoudelijke antwoorden van... :D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Die receptioniste dacht duidelijk aan het de afwegingen die er gemaakt moeten worden om klanten tevreden te houden. Namelijk, als je 2 klanten tevreden kan stellen met de wachttijd te verkorten en 1 klant ontevreden door hem af te snauwen of 1 klant tevreden maken en 2 klanten enorm ontevreden met de veel te lange wachttijd (want die ene klant is al wat van leeftijd en dan gaat alles al wat trager). Wat zou jij kiezen? Deze dame verdient duidelijk een opslag :deuk::deuk:;)
 

EdK

Forumguru
Tsja @Japanese Power je staat gewoon te boek bij hun als overloper !
En dan krijg je dus dit gedrag over je heen van zo'n snotneus achter de Balie
Het verbaast me dus geheel niet dat ze zo reageerde naar je toe.. :koffie:
 

SteGo

Donateur
Vervelend dat je een slechte ervaring had bij een andere dealer. Ik lees zo hier en daar wel eens vaker wat minder positieve reacties over de Louwman-dealers. Dat doen ze niet goed ...

Gelukkig maar dat je bij Toyota nog wel kleinere dealerschapjes hebt met 1 of 2 vestigingen, ipv enkel die grote dealergroepen (zoals dat ik nu voor VAG hier in de weide regio enkel nog naar Pouw kan ipv SEAT Kok Zwolle kon, of Skoda Korterink). Maarjah, dat is helaas wel de tendens, de autodealers worden almaar groter of ze worden opgegeten.
Voor jaren terug ging de Toyota/Lexus dealer in Zwolle failliet, werd toen overgenomen door de huidige dealer. Resultaat; instant slechte service, je werd ineens een stuk minder vriendelijk benaderd, ik kon geen proefrit meer maken zonder eerst de complete financiële zaken al besproken en op papier gezet te hebben rondom inruil, etc ... bizar. Al moet ik zeggen dat het zo langzamerhand wel weer wat beter is geworden, nu wordt je er weer een stuk vriendelijker bejegend.

Maar als ik dat dan afzet tegen de ervaringen bij de Toyota dealer in Meppel (heeft dezelfde naam als die in Emmeloord en Steenwijk, maar is wel degelijk een andere dealer) ..... wat een wereldverschil! Ik heb daar louter positieve ervaringen. Ik heb daar al meermaals gewoon eens lopen rondneuzen en heb er door de tijd heen al 2 keer een proefrit gemaakt. Eerst een kopie maken van je rijbewijs een formulier invullen met allerlei geneuzel? Nee joh, hier heb je de sleutels, ga lekker een stuk rijden, kijken wij ondertussen even naar je huidige auto. De eerste keer dat ik daar eens een proefrit maakte was een keer rondom de feestdagen, ik had duidelijk aangegeven voorlopig nog niet toe te zijn aan het kopen van een andere auto; maakt niet uit, bedankt voor je komst en graag tot ziens. En ik vertrok met een grote doos Merci-chocolaatjes en een kalender voor het nieuwe jaar. :oops: :D

Er werd me daar toen ook verteld dat ze al meerdere nieuwe klanten uit Zwolle erbij hadden gekregen die ontevreden waren met de 'nieuwe' dealer aldaar.

Door die warme ervaring kom je toch makkelijker weer een keer terug. En als je dan een keer op zoek bent naar een Toyota en je hebt keuze uit meerdere dealers die iets hebben staan waar je wel oren naar hebt dan gaat de gun-factor bij mij wel duidelijk meespelen. Het is jammer dat dit soort prettige, wellicht wat 'dorpse', dealerschappen zeldzaam aan het worden zijn.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik herken wat je schrijft, @SteGo . Ben recent, om de Toyota Corolla in de door mij gewenste uitvoering te kunnen rijden, meermaals bij Toyota Van Gent in Veenendaal geweest. Wat een warm bad... vanaf binnenkomt tot en met het moment dat ik doorgaf dat mijn keuze niet op Toyota ias gevallen: ronduit top. Heb nog nooit meegemaakt dat alles ook gevoelsmatig om de klant draaide. Alleen al daarom zou ik er zo een auto kopen.
 

Fmoon

Forumguru
Kleine opmerking, ik ben afgelopen tijd ook wat wezen testrijden, sommige bedrijven hadden ook vaak iets van, neem die auto maar mee en we hoeven geen krabbel en rijbewijs te zien. Echter heb ik daar wel zelf om gevraagd juist, en ook de voorwaarden juist goed gelezen. Stel dat je tijdens de testrit schade rijd, hoe los je dat op als je niks getekend hebt? Ja risico van het bedrijf maar weet niet 100% zeker hoe dat werkt. Bij het lezen van de voorwaarden heb ik zelfs 1x geweigerd de testrit te maken, zat een eigen risico op van €500,-. (Auto had al schade maar wilde enkel even weten hoe die reed, was in de buurt namelijk).

Vele bedrijven hadden overigens €0 tot €150,- eigen risico.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Dat warm bad herken ik wel van de lokale Mazda Dealer, mijn broer vroeg me onlangs nog waarom ik nog naar de dealer ging met een auto van bijna 10 jaar oud, simpel, de service en de vriendelijkheid zijn daar ongeëvenaard en dan betaal ik graag net wat meer, bovendien kennen zij deze auto's ook door en door en ja dat vind ik toch een pré blijven, ik ken inmiddels 2 mechaniekers daar, die hadden ons gecontacteerd via Instagram omdat zij ook met gemodificeerde Miata's rijden, die vinden onze auto ook geweldig natuurlijk, heel snel hebben we met deze vestiging een top relatie opgebouwd. Heb nu al enkele garages/dealers meegemaakt, en deze staat met stip op 1. De VW specialist in Balen was ook een hele goede, ook nooit klagen van gehad.
 

SteGo

Donateur
@MarcoO2 grappig dat je over Van Gent begint, daar heb ik ook ervaring mee. Ik heb destijds mijn tweedehands Toyota iQ bij hun vestiging in Ede gekocht. Uitstekende service en zeer prettig personeel, ook de afhandeling van een garantiegeval was super. Mooie gratis leenauto meegekregen, en toen de auto nog een tweede keer terug moest vond men het zo vervelend voor mij omdat het voor mij toch telkens een uur heen en terug rijden is, dus hebben ze de auto na reparatie naar mij terug gebracht op m'n werk in Zwolle en daar de leenauto weer meegenomen. Wat een service. :thumbsup: Ze hebben bij Van Gent kennelijk niet voor niets al vele malen de Ichiban award voor klanttevredenheid gewonnen.
 

Japanese Power

Donateur
Nooit geweten dat jij ooit een iQ hebt gehad @SteGo. Ik heb er vaker naar gekeken maar toch niet gekocht vanwege het feit dat hij als 3,5 zitter wordt verkocht maar uiteindelijk als 2-zitter het beste tot zijn recht komt. Om over de kofferbak maar niet te spreken ;). Heel blij dat de vervanger voor nu een CitiGo E iV is geworden.

Momenteel gaan de kids steeds minder vaak mee en in de toekomst zou een iQ een leuke optie kunnen zijn aangezien alleen de jongste nog meehobbelt met vrouwlief.
 

SteGo

Donateur
Mijn vorige Citigo heeft de iQ destijds vervangen. Als enige auto in het huishouden was hij toch net iets te krap, en ik had er wel dakdragers bij, maar dan nog was hij gewoon net niet praktisch genoeg voor ons.
Ik had een mooi exemplaar met half lederen bekleding en stoelverwarming gevonden bij Van Gent. Leuke auto, maar de Citigo is wel een stuk comfortabeler, maar hij steekt wel een stuk slimmer in elkaar dan een Smart ForTwo.

Leuke tijd mee gehad, en ik had hem ook lekker mijn eigen gemaakt. Aan de buitenkant had ik hem helemaal ontdaan van Toyota logo's en er vervolgens Scion logo's op geplakt, in de USA/Canada verkocht Toyota hem onder die merknaam. Vaak zag ik mensen raar kijken naar de auto, want de iQ is van zichzelf al niet heel erg bekend ... en dat Scion logo kennen de meesten al helemaal niet. :D
Schermafbeelding 2023-11-03 213143.png
Hier staat ie op stalen velgen, maar ik had er ook originele lichtmetalen velgen bij, mét Scion-naafkapjes. :D

Zelfs nog een limited edition lichtgevende pookknop van Scion uit the USA laten overkomen ... die ik zelfs nog moest modificeren omdat Amerikanen uiteraard enkel automaat rijden en die pookknop niet paste op de handbak die je hier meer ziet. En misschien valt je nog iets anders op in de achtergrond ....
Schermafbeelding 2023-11-03 213426.png

Ik had er een 'fake-hybrid' van gemaakt door een EV-mode knopje uit een Yaris hybrid te kopen en die aan te sluiten. :maakmegek:
Toen ik hem kocht zaten er 2 blindplaatjes in, dat kon ik niet uitstaan. Dus kwam er een EV mode knop in, en heb ik een originele Toyota USB-poort omgebouwd naar een USB-laadpoort.
Schermafbeelding 2023-11-03 213602.png
Ik moet altijd iets te knutselen hebben ... en ik heb nog zoveel meer leuke dingen gedaan aan die auto, maar daar zal ik verder niet over uitweiden, dan ga ik veel te ver off-topic. :D
 

Japanese Power

Donateur
Is het weer momenteel de hele dag grauw en saai, de saaiheid slaat ook toe bij ons op de oprit.

Het spankelende oranje monstertje is een weekje logeren voor de dubbele schade. Als leenauto een Aygo van de huidige generatie. Maar wat is zwart dan saai zeg.

Ik heb er zelf nog geen meter mee gereden, alleen even in gezeten. Dash is leuk vormgegeven, maar de luchtuitlaten links en recht zijn “uitstekende” delen waar je vrij snel tegenaanstoot met in -en uitstappen. Verder kan ik er vrij weinig over zeggen. Dochterlief heeft liever haar eigen monstertje dan deze.

IMG_0069.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan