Japanese Power - T5 California

SteGo

Donateur
Leuk man! :thumbsup:

De Cali is goed terecht gekomen bij jullie, en hij wordt lekker gebruikt. Dat is toch veel beter dan wanneer zo'n camper 2x per jaar uit z'n stalling wordt gehaald. Hier is ie voor gemaakt. ;)

Japanese Power

Donateur
Helaas ook wel eens wat minder nieuws, alhoewel, het is allemaal relatief.

De afgelopen maand ging door het intensieve gebruik en het verschil in dag/nacht temp + de combi met hoge luchtvochtigheid de hemelbekleding aan de voorzijde in rap tempo achteruit. Een kwaal die veel Cali's uit die periode hebben. Het tussenliggende laagje schuim is helemaal verpulverd en is een smerig plakkerig goedje geworden.

Ik gok zo dat de vorige eigenaar zelf ook wel eens een lijmpoging heeft gedaan gezien het kleurverschil. Pogingen van mijn kant om het wat te lijmen stranden al snel, dus heb ik afgelopen week voor aanstaande vrijdag een afspraak gemaakt bij het VW Campercentrum in Amersfoort om de hele hemel aan de voorzijde te vervangen. Een klusje van 2,5 uur, klaar terwijl u wacht.

Als je de foto's ziet van nu dan begrijp je dat ik daar niet mee blijven rondrijden.
Achterin zit ook nog een klein paneel maar die ga ik t.z.t. zelf beetpakken.

IMG_7969.jpeg

IMG_7970.jpeg

IMG_7971.jpeg

SteGo

Donateur
Is dat een prijzig geintje? Of valt het nog mee qua kosten?

Ik zou het hemeltje ook zeker (laten) vernieuwen, dit ziet er wel heel erg 'foefelig' uit zoals een collega van mij zou zeggen. :D

Japanese Power

Donateur
Haha, nee meer praktische zaken als een nieuwe kastindeling van de hangkast omdat we de huidige niet prettig ervaren en diverse andere opbergmogelijkheden ;)

Japanese Power

Donateur
Klopt helemaal @Herzog Jan
In DU is er een veel grotere markt in after market materiaal voor de T5 en T6 California’s. Goed spul maar stevig geprijsd omdat de doelgroep vrij specifiek is.

Japanese Power

Donateur
De laatste puntjes van de bestickering (voorlopig dan) zijn afgetikt, want ik weet het pas zeker als alles erop zit geplakt na de winter ;)
Het is de wolf geworden, geen beren, geen edelherten, elanden of steenbokken meer. Die zijn allemaal afgeschoten voor de kerst.

En de Cali heeft nu ook zijn naam gekregen: Skandiwolf, een mooie link naar ons favoriete Noorden gecombineerd met de wolf.
En dan niet met een C (Scandinavië) maar met een K, zoals de bewoners daar ook zeggen. Een niet veel voorkomende naam, wel zo uniek.

Wolf links.png Wolf rechts.png Wolf close-up.png

eriktv

Forumguru
Parkeer hem hier maar niet in ons Drentse dorpje, de wolvenliefde is hier op een dieptepunt… ;)

Zonder gekheid, leuk om te zien dat jullie hem helemaal eigen maken, zo iets simpels als de bestickering maakt het mooi af! En leuke vondst, zo “op” het achterwiel. :thumbsup:

Bovenaan Onderaan