Japanese Power - T5 California

Chrisjemol

Forumguru
Ik zou aanraden: highline multivan tellerbak
Meteen groot FIS, accuspanning en olietempmeter en alu ringen om de tellers
Alles werkt na inleren ed direct
Beste upgrade van mijn T5 geweest
 

Japanese Power

Donateur
Ziet er zeker fraai uit maar zie daar niet direct een grote toegevoegde waarde van in @Chrisjemol

Als ik dan iets zou veranderen aan de cockpit zou ik eerder een dubbeldin scherm met Apple CarPlay willen met achteruitrijcamera.

Dat vind ik persoonlijk een veel grotere verbetering.
 

Kanerr

Forumguru
Een grote FIS is wel fijn om tegenaan te kijken en ziet er wat 'luxer' uit, maar een dubbeldin met AC is veeeeeel belangrijker dan dat :D Vooral als je een obd2 scanner erbij neemt met een app op het scherm, dan heb je eigenlijk ook alle waardes die je nodig hebt tijdens camperen.
 

Chrisjemol

Forumguru
Vond olietemperatuur en accuspanning wel dikke plus
Zeker voor een camper
En grote fis keek beter
Kostte ook in totaal maar €200,- ofzo

Had btw ook een dubbeldin radio met navi enzo erin
 

Japanese Power

Donateur
De accuspanning staat prima in het centrale display boven de spiegel en ook nog eens in de app van de zonnepanelen. Ik weet dat het misschien allemaal wat mooier staat maar de pro ligt elders ;)
 

Smeeuwis

Donateur
Accuspanning van de boordaccu of van de huishoud accu? Dat zijn vaak twee min of meer gescheiden systemen. Die in FIS is waarschijnlijk de boord/startaccu?

@Japanese Power Mooi ding hoor! Ooit eens een weekje op pad geweest met een geleende en dat heeft ons toen over de streep getrokken om zelf een campertje te kopen. Een Cali konden we ons niet veroorloven toen, maar het gevoel wel. Veel plezier er mee!
 

Japanese Power

Donateur
Thxs @Smeeuwis . Wat ik met de Central Control Unit kan aflezen/bedienen is het percentage van de huishoudaccu (HHA), de bediening van de Webasto (diesel), de temperatuur van de koelkast (HHA) en de bediening van het elektrische hefdak (BA). De boordaccu is net als in elke andere auto. Los daarvan geeft de app van de omvormer van het zonnepaneel een heel gedetailleerd beeld van alles.
 

Smeeuwis

Donateur
Dat vermoedde ik al. Is voor een camper ook veel interessanter denk ik. Wat @Chrisjemol waarschijnlijk bedoelde is de startaccu spanning en dan is de olietemperatuur ook interessant inderdaad. Maar om daar een heel tellerblok voor te gaan vervangen, hmmmm..... Een goede nieuwe dubbel DIN headunit met (draadloos!) Apple Carplay/Android Auto en een OBD dongel en App kan dat ook oplossen.
 

Chrisjemol

Forumguru
Dat vermoedde ik al. Is voor een camper ook veel interessanter denk ik. Wat @Chrisjemol waarschijnlijk bedoelde is de startaccu spanning en dan is de olietemperatuur ook interessant inderdaad. Maar om daar een heel tellerblok voor te gaan vervangen, hmmmm..... Een goede nieuwe dubbel DIN headunit met (draadloos!) Apple Carplay/Android Auto en een OBD dongel en App kan dat ook oplossen.
Idd in de teller zit dan aparte weergave voor de accu vd auto/startaccu
Was via ebay duitsland en ingeleerd door morris in Amersfoort dacht ik, alles bij elkaar €200,-
Vond ik best meevallen en persoonlijk een dikke upgrade
Maar snap dat er in een camper prangendere zaken zijn om op te pakken!
 

Japanese Power

Donateur
Zo, afgelopen weekend weer 3 dagen op stap geweest met de Cali. Het weer was perfect tenslotte. En door te doen leer je de Cali kennen maar ook kom je erachter wat beter (lees anders) ingedeeld kan worden maar ook wat er zoal nog ontbreekt...

Ja, de fietsendager, ook zo'n doorn in mijn oog, deze zal over niet al te lange termijn worden gedemonteerd, inclusief het draagrek met daarop een RVS traanplaat opbergkist. Plan is om op termijn een (afneembare) trekhaak te plaatsen, ik heb al jaren een Thule Easyfold 3 en die bevalt mij prima. Afgelopen weekend 2 MTB's achterop gehad, ten eerste het erop zetten kan net maar het is niet prettig vanwege de hoogte, maar je bent ook nog eens dik 30 cm. hoger omdat ze zo hoog staan waardoor ik menig parkeergarage niet meer in zou kunnen indien nodig.

Voordeel van de Cali, met enkele cm. verschil t.o.v. de Enyaq staat hij keurig op de oprit als een gewone T5 ;). Geen gezeur met de buurt dus.

IMG_6015.jpeg
 

EdK

Forumguru
Geen gezeur met de buurt dus.
Wat je moet doen is enkele dagen alleen in die camper gaan slapen voor de deur.
In je pyjama met een zaklantaarn s'avonds naar de camper lopen en erin duiken en met licht aan nog krantje of boek lezen.
Al die buren die de hond uitlaten die je zien, gezeur krijg je misschien niet maar wel een heleboelllllllllllllllllll vragen .... :deuk:...
 

Japanese Power

Donateur
Los van het onhandige hoog tillen met fietsen plaatsen en het esthetische deel is een bijkomend probleem dat de klep niet open kan als er fietsen op staan en je dak omhoog staat, kwamen we dit weekend achter, nog zo'n reden om voor de trekhaak oplossing te gaan, los van het gewicht als je wilt openen, of als hij niet open blijft staan als er fietsen op staan ;) En de Thule Easyfold 3 is volledig kantelbaar.
 

EdK

Forumguru
Ach degene die er nu op zit die raak je gerust wel kwijt voor een nette prijs...
Dus de aanbetaling voor de easyfold 3 is dan al gedaan.....
 

Japanese Power

Donateur
Vannacht gaat de Cali een nachtje logeren bij Lee-Roy van LRS. Modificatie 2 staat voor morgen gepland. Vanavond met Lee-Roy de laatste puntjes doorgenomen. Dat gaat best goedkomen. Ben benieuwd naar morgen!
 
Bovenaan Onderaan