Japanese Power - T5 California

Japanese Power

Donateur
Nee, dat had niet gepast @Chrisjemol . 120 breed omdat daar ook het keukenblok staat. En achterin steken gaat ook niet tenzij we de bank eruit halen. En dat is nou niet echt de bedoeling als je gaat camperen ;)
 

Japanese Power

Donateur
Een vraag voor de VAG-kenners onder ons.

Ik wil graag een afneembare trekhaak laten plaatsen onder de Cali maar ik zit een beetje met het volgende.
Moet er dan nog wat worden ingeleerd via VCDS / canbus in bv. de koppeling naar de af fabriek geplaatste parkeersensoren?
Ik wil voorkomen dat er straks een trekhaak onder zit maar dat het correct programmeren wordt overgeslagen.

Elke garage zegt deze probleemloos te kunnen plaatsen maar ik weet uit ervaring dat hier op het forum meer ervaring zit dan bij menig garagist. Misschien zie leeuwen / beren, maar ook dan hoor ik het graag. Dank alvast!

@Antera , wat denk jij hiervan?
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
ik had op de T5 parkeersensoren voor en achter, en een afneembare westfalia trekhaak
werkte meteen perfect, sensoren hadden geen last vd trekhaak

ik had hem destijds nog 'ghetto' aangesloten met scotch knijpblokjes op de draden vd achterlichten
werkte perfect
wanneer ik achteruit reed kon ik de sensoren middels de knop op het dashboard gewoon uitzetten dus met achteruit rijden ook geen last
 

Kanerr

Forumguru
@Chrisjemol maar dan is dus niks gecodeerd.

OEM zou de auto namelijk weten dat je trekhaak uitgeklapt is (zodra iets is aangesloten in ieder geval) en dna zouden je parkeersensoren niet mogen piepen.

@Japanese Power programmeren inderdaad :) Velen kunnen dat wel maar gebruiken niet altijd dezelfde sw om dat te doen.
 

Chrisjemol

Forumguru
@Chrisjemol maar dan is dus niks gecodeerd.

OEM zou de auto namelijk weten dat je trekhaak uitgeklapt is (zodra iets is aangesloten in ieder geval) en dna zouden je parkeersensoren niet mogen piepen.

@Japanese Power programmeren inderdaad :) Velen kunnen dat wel maar gebruiken niet altijd dezelfde sw om dat te doen.
Dat klopt. Ik heb ook niet gezegd dat deze gecodeerd zijn ;)

Ik wil enkel aangeven dat de haak niet ‘stoort’ met de originele parkeersensorten locaties, en in mijn geval vond ik coderen overbodig omdat je met 1 knopje de sensoren uitzet in het geval je met een caravan/aanhanger/etc achteruit rijd

Maar als de wens wel coderen is, dan zijn er meerdere adressen waar dat natuurlijk kan, rainesh en antera bv
 

Japanese Power

Donateur
Tsja @Herzog Ja dat heet meet mooie woord marktwerking, oftewel vraag en aanbod.
Het is inderdaad bizar wat ze durven vragen. Ik volg de markt nog steeds en ben tot nu toe niet z'n lot tegengekomen als wij hebben getroffen. En nu maar hopen dat het een lot blijft.
 

Herzog Jan

Forumguru
Ik ben ook al een tijd rond aan het kijken (zelfs al voordat ik de O3 kocht) en met het woord 'bizar' kan ik het alleen maar eens zijn.
Soms moet je idd een beetje geluk hebben.
 

Japanese Power

Donateur
Jaja. Daar ben ik weer met een vraag. Ik heb al flink gezocht binnen het forum maar niet het passende antwoord gevonden.

Ik ben me de afgelopen weken aan het oriënteren geweest en we neigen steeds meer naar de Onntrack Portable Pro+. Prijs vind ik eigenlijk best meevallen.

Nadeel, zoals bij veel trackers, is dat je hem regelmatig moet opladen. Liever zou ik hem ergens goed weggewerkt aansluiten op de 12V huishoudaccu.

Alleen ben ik niet zo technisch onderlegd (lees helemaal niet) en zou ik graag weten of dit mogelijk is. Zijn er hier mensen die dit hebben gedaan met een Onntrack Portable Pro+. Ik hoor het graag.
 

EdK

Forumguru
Als ik op hun site kijk en bij download dan kun je beter de 400 Inbouw GPS tracker nemen.
Die is uitgevoerd om op een accu aangesloten te worden !
En vluchtig kijkend is de app nagenoeg hetzelfde.
Prijs niet naar gekeken.

Met de Pro+ moet je hem om de zoveel tijd wegpakken en opladen met een adapter (230V)
Dus ja adapter continu plaatsen en een 230V aansluiting maken in de wagen bij de Pro , maar of dat nu de optimale oplossing dan is ?? stekkers die er tijdens rijden uit kunnen trillen.....
 

Japanese Power

Donateur
Thxs Edk. Ga straks thuis eens even goed kijken. Cali staat altijd voor de deur en de panelen zorgen wel dat de accu op spanning blijft. Dus daar ben ik niet bang voor.
 

EdK

Forumguru
en de panelen zorgen wel dat de accu op spanning blijft
Die tracker zal echt niet je accu voor algemeen gebruik 1, 2, 3 leegtrekken.
En is helemaal mooi dat de zonnepanelen er op gekoppeld staan, dit houd de accu vol maar is ook levensbehoud van de accu.
Anders had je ze er elke winter periode eruit moeten halen om aan druppellader te hangen.
Zie dat op de jachthavens ook altijd in najaar en voorjaar het gesleep met hun accu's, en dan denk ik altijd van hang een zonnepaneel met een MPPT aan die accu en hou je accu's goed...
 

Japanese Power

Donateur
Vandaag ben ik even met de Cali bij een maat van me in de garage geweest. Paar kleine zaken die wel even moeten gebeuren.

Airco moest wat worden bijgevuld. Is niet lek maar er zat wat te weinig vloeistof in om op hele warme dagen (vorig weekend) het hoofd koel te houden.

Verder gingen de achtergordels niet meer helemaal terug. Schoongemaakt en gesmeerd en lopen weer als een zonnetje.

Gelijk de Cali op de brug gezet en goed de onderzijde geïnspecteerd. Ik ben onder de indruk. Kurkdroog en geen roest of wat dan ook. Ziet er werkelijk verbluffend netjes uit. Blij mee. Gelijk even een plaatje van de skidplate gemaakt. Wat een lekkere sterke plaat is dat, geweldig.

IMG_6302.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Johan door u wil ik mijn VRS al gaan verkopen en ook zo'n Cali gaan halen, stop met me gek te maken hahaha :D ding ziet er echt strak uit en dat voor deze leeftijd, chapeau! Je hebt nog een spot van me tegoed, van een Cali die bij ons wat verderop staat, deze is ook aangepakt en voorzien van zo'n luifel en dergelijke, echt knap ding.
 
Bovenaan Onderaan