Japanese Power tussen de Skoda's

Japanese Power

Donateur
Beste Skoda liefhebbers,

Ik lees al een maandje mee hier op het forum maar nu een Skoda als opvolger hele serieuze vormen begint te krijgen wil ik me hier toch even kort voorstellen. Mijn naam is Johan en zoals m'n nickname aangeeft ben ik een echte Japanner qua autokeuze. Ik rij momenteel in m'n 17e Toyota op rij en heb ze in alle vormen, smaken en maten gehad. Ik kom uit een familie met een groot aandeel Toyota/Lexus.

Nu de datum van de opvolger van m'n huidige leaseauto nadert en ik bij Toyota niet lekker uitkom met budget en modelruimte heb ik m'n grenzen verlegd naar Skoda. Dit omdat een hele goede vriend van mij momenteel z'n 4e Skoda heeft en we samen redelijk vaak op pad zijn weet ik ook wat een Skoda te bieden heeft qua comfort, prijs en betrouwbaarheid. Een aantal proefritten en gesprekken/offertes bij een regionale Skoda-dealer zijn de revue al gepasseerd.

Ik heb me al redelijk ingelezen in een aantal topic's en zal ook een nw. topic starten over m'n overstap. Er wordt nl. nogal heftig op gereageerd vanuit de Toyota-kant ;) So far, so good.

Groeten Johan

EdK

Forumguru
Welkom, en volgens mij ben je binnenkort het zwarte schaap van de familie met je Skoda...
Maar als er één over de dam is .....dan volgen er meer ....

En bij Aliexpres kun je vele autologo's in verschillende maten kopen hoor dus om niet verstoten te worden door de familie kun je altijd nog een toyota logo op je skoda plakken.....

B.Stuurder

Forumguru
Welkom Johan, Toyota is goed weet ik uit ervaring, maar ook wat minder spannend. Je zult zien dat een goed aantal leden hier toch wel een redelijk spannende Skoda hebben of krijgen in de nabije toekomst....

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben ook ooit op die manier vreemd gegaan . Na een Starlet, 2 Corolla's en een Yaris (prima auto's, nooit iets mee gehad) naar een Yeti 1.2 tsi met dsg. Daarna even een Auris overwogen, maar daar na een proefrit snel van afgezien. Met het rijgenot van een tsi met dsg, ben je voorgoed verpest ;)

D

Deleted member 24009

Welkom en foto's van de nieuwe aanwinst zien wij tzt graag tegemoet!

Japanese Power

Donateur
Met het rijgenot van een tsi met dsg, ben je voorgoed verpest ;)

Ik heb momenteel de 2e Toyota met een CVT en heb meerdere conventionele automaten van Toyota gehad. De CVT rijdt heerlijk soepel maar ik heb nooit kunnen wennen aan het loeien als je het pedaal eens lekker onderin trapt. De DSG's die ik afgelopen weken heb gereden daarentegen waren een genot.

Welkom en foto's van de nieuwe aanwinst zien wij tzt graag tegemoet!
Snap ik helemaal, maar half oktober duurt nog even, alhoewel, ik ben nu aan het rondkijken en de voorpret is ook super ;).

Rosinfield

† In Memoriam
@Japanese Power ; idd, dat was exact wat mij gewend aan dsg zo tegenviel. Dat geloei en het gevoel dat er desondanks weinig gebeurt. Al zal dat objectief gezien niet zo zijn. Qua rijbeleving een regelrechte afknapper, vond ik

Bovenaan Onderaan