Japanese Power tussen de Skoda's

EdK

Forumguru
dan kun je ook naar buiten rennen om te checken hoe dat euvel bij jou nou eigenlijk zit.
Die is gek........... zijn grenzen hoor !!
Heb je alle tijd voor als je weer weg MOET met die Skoda...

En tsja ik doneer door zo af en toe eens op een reclame banner te klikken.....:pieker:

Japanese Power

Donateur
Welkom, en volgens mij ben je binnenkort het zwarte schaap van de familie met je Skoda...
Afgelopen zaterdag hele goed bevriende familie (eigen garagebedrijf en Toyota/Lexus liefhebber) over de vloer gehad: geen enkel woord over m'n beer.
En ik ga er ook niet om vragen van zullen we even een rondje rijden? Ze zijn 2 x langs m'n beer gelopen op de oprit en nada, nothing.
Afijn, blijkt maar weer hoe jaloers en kleinzielig sommige mensen zijn...

Dus @EdK : je hebt gelijk gekregen...

EdK

Forumguru
Moet je er BMW emblemen opplakken en X3 op plaats van Kodiaq plaatsen en verder niets zeggen.
Ohhhh @Japanese Power mooie wagen heb je ...... , was de skoda toch niets ??
Jaaaa, we vonden het al vreemd dat je dat durfde te kopen, maar zijn blij dat je hem gauw weg hebt gedaan...

Ja he, ach hier heb je me sleutels kun je een proefritje maken....... en hoe beviel de rit ???
Ja tis een skoda met BMW emblemen hoor...:deuk:

Nick2203

Forumguru
Jammer voor ze ...
Als je elke dag aardappelen eet, mis je heel veel lekkers, zo moet je ook maar naar deze gemiste kansen voor je familie, vrienden en vage kennissen kijken

Horkje

Forumguru
Vrij flauw om als autoliefhebber jouw Kodiaq te negeren. Zeker als het ook nog eens familie is.

Of het is inderdaad afgunst of ze vinden de auto gewoon niet boeiend. Kan allebei natuurlijk.

Of misschien zijn eigenlijk helemaal geen autoliefhebbers. Als autoliefhebber wil je toch sowieso iemands nieuwe auto bekijken of het er over hebben? Zelfs als het merk en of type je persoonlijk niet aan staan.

B.Stuurder

Forumguru
Afgelopen zaterdag hele goed bevriende familie (eigen garagebedrijf en Toyota/Lexus liefhebber) over de vloer gehad: geen enkel woord over m'n beer.
En ik ga er ook niet om vragen van zullen we even een rondje rijden? Ze zijn 2 x langs m'n beer gelopen op de oprit en nada, nothing.
Afijn, blijkt maar weer hoe jaloers en kleinzielig sommige mensen zijn...

Dus @EdK : je hebt gelijk gekregen...
Voor mij dé reden om juist een Skoda te kiezen, deze hélemaal vol te stoppen en dan met Audi collega's mee te rijden en te vragen, heb je geen voorruitverwarming? Heb je geen leer? Heb je geen Adaptive cruise control? Etc. En: je mag wel wat doorrijden hoor, oh, gaat hij niet harder? En wat was je aan bijtelling ook al weer kwijt? (stumper denk ik er dan bij) :deuk::deuk: Maar ik ben wel een beetje een slecht mens hoor.

En wees gerust jouw bezoek is niks ongewoons, als ik mensen (collega's) mee heb in de Blauwe Haai, dan heb je twee categorieën: zij die helemaal niks zeggen en krampachtig over alles behalve de auto praten en zij die schoorvoetend toegeven dat het toch niet zo gek is, zo'n Skoda :D
Plus klanten die vragen wat ik rijd, zakken gerust terug in hun stoel als ik zeg dat ik een Skoda Octavia rijd. Alleen ingewijde klanten die ook autogek zijn weten wat hij kost (en niet in de bijtelling) ;)

Canon-Eye

Forumguru
Plus klanten die vragen wat ik rijd
Klanten krijgen bij het noemen van een Skoda in elk geval nooit het gevoel dat ze bij jou duurder uit zijn dan nodig is omdat je "van hun centen een dikke bak rijdt".
En de enkeling die dergelijke bescheidenheid niet waardeert, wil je misschien wel niet eens als klant...

Japanese Power

Donateur
Klanten krijgen bij het noemen van een Skoda in elk geval nooit het gevoel dat ze bij jou duurder uit zijn dan nodig is omdat je "van hun centen een dikke bak rijdt".
Klopt, een aantal keren al gehad dat de klant mee naar buiten meeliep en zei: Huh, een Skoda...
Dacht toch echt dat het een dikke Duitser was. Heerlijk!

B.Stuurder

Forumguru
En de enkeling die dergelijke bescheidenheid niet waardeert, wil je misschien wel niet eens als klant...
Er is niemand die ik niet als klant wil. Aan diegenen die bescheidenheid niet waarderen, vertel ik wat mijn auto kost ;)
En dan nog wat, klanten die het beter vinden dat ik een Skoda rijd, omdat ik anders "van hun centen een dikke bak rijdt", waarderen die bescheidenheid of zijn die bekrompen en egocentrisch?
:pardon:

Nick2203

Forumguru
Een echte Hollander zou toch trots moeten zijn dat hij de beste deal voor zijn geld heeft gescoord? Ik denk dat daar de afgunst vandaan komt, die familieleden en vage kennissen voelen natuurlijk haarfijn aan dat jij een betere deal hebt binnengehaald met je Kodiaq. Die confrontatie met zichzelf aangaan door je met je auto te feliciteren is waarschijnlijk net te pijnlijk :maakmegek:

Spector

Forumguru
Wanneer je een nieuwe RS in de straat parkeert kan je ook verwachten dat niet iedereen je erop aanspreekt en/of feliciteert. Zelfs niet die ene "buurman" die je een half jaartje geleden nog feliciteerde met zijn nieuwe Octavia en uitgebreid bij en in zijn auto erover hebt gepraat. Degene die auto enthousiast zijn komen toch wel en daarmee is het ook veel leuker om over je auto te praten.

erikkie

Senior Member
Ik had een lease ociii ebl combi, nooit iemand naar omgekeken/ naar gevraagd.
Zeker toen ik hem net had in 2013 zag je ze nog weinig rijden.

Nadien kreeg ik een lease A4 avant. Nu opeens regelmatig reacties gehad van oh oh wat een mooie auto en het gaat zeker goed....En zelfs mijn vrouw kreeg regelmatig complimenten over de auto.

Ik geef er zelf weinig om, maar dan merk je wel dat veel mensen allerlei vooroordelen hebben. Blijkbaar maakt Skoda weinig los en bijvoorbeeld Audi wel.

Bovenaan Onderaan