JD Engineering TSi motoren

leo442

Forumguru
Jeetje, en ik altijd maar denken dat de 1.4 en 1.8 een compressor erbij hebben...

Waar de letters voor staan wist ik wel, alleen was in de veronderstelling dat ze een beetje willekeurig gebruikt werden, daar de "normale TSI" ook op het FSI principe werkt, dacht ik.

Edit:
Er bestaat ook een TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) variant, waarbij er een turbo is bijgeplaatst voor meer vermogen. De nieuwste variant is de TSI (Twincharged Stratified Injection), deze motor heeft zowel een turbo als een mechanische compressor. Tegenwoordig noemt Volkswagen haar oude TFSI-motoren ook TSI waardoor een TSI-motor ook slechts een turbo kan hebben.

Ergo, gelukkig zat ik er niet zo ver naast, pff..

TSI zou dus staan vooor TwinCharged, waarbij zoals ik zei de 1.2 dus een vreemde eend is, en de 1.4 ook verkrijgbaar is zonder compressor...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection

Al heeft Wikipedia het natuurlijk ook niet altijd aan het rechte eind.


Om het maar duidelijk te hebben nietwaar?? :sterretjes:
 

Race Eend

Forumguru
TSI en TFSI zijn beide met turbo en zonder compressor. De benaming TFSI wordt meestal door Audi gebruikt, waarbij de oudere TFSI's 20 kleppers waren. Corrigeer mij ook maar als ik het mis heb. De F die ontbreekt heeft alleen de betekenis fuel, Dus TFSI=Turbo Fuel Stratified Injection, TSI=Turbo Stratified Injection en de Fsi= Fuel Stratified Injection (zonder turbo).

TFSI en TSI is exact gelijk.
De oudere VW modellen heten TFSI, de nieuwere TSI, audi noemt het nog altijd TFSI.

Er is maar 1 motor met turbo en compressor in de hele VAG groep. De 1.4 T(F)SI Twincharger, die oa in de polo gti/scirocco/ golf 6/ a1 185pk gebruikt wordt.

De 2.0 T(F)SI motoren zijn allemaal 16v motoren.
 
Laatst bewerkt:

leo442

Forumguru
TFSI en TSI is exact gelijk.
De oudere VW modellen heten TFSI, de nieuwere TSI, audi noemt het nog altijd TFSI.

Er is maar 1 motor met turbo en compressor in de hele VAG groep. De 1.4 T(F)SI Twincharger, die oa in de polo gti/scirocco/ golf 6/ a1 185pk gebruikt wordt.

De T(F)SI motoren zijn allemaal 16v motoren.

Niet alle TFSI motoren zijn 16V, maar ook 20V (eerste generatie). En er zijn zelfs 24V (V6 motoren).
 

Joske

Forumguru
de 1.8 turbo had 20 kleppen, maar is geen TSI blok. Dat kwam er pas in 2007 op de markt en had 16 kleppen.

verbeter me als ik het fout heb ;)

editje: @Luuk Thijssen : je was sneller :D
 

Wesly

Senior Member
Update: ik ben nog steeds zeer content met de tuning van JD :)

Hoort alleen nog een wat sportiever geluidje bij misschien
 

Race Eend

Forumguru
Octavia III modellen met 1.6 TDI heb ik nog niet gehad, gek genoeg.

Wel veel golf 7 / A3 en Leon 5f 1.6 TDI modellen (wat uiteraard geheel hetzelfde is).
 

SNARFB

Senior Member
Octavia III modellen met 1.6 TDI heb ik nog niet gehad, gek genoeg.

Wel veel golf 7 / A3 en Leon 5f 1.6 TDI modellen (wat uiteraard geheel hetzelfde is).
@Race Eend : Wat zijn de verschillen tussen OBD-chippen (wat nog niet kan) en een externe box voor mijn OIII 1.2 TSI (die ik nog moet krijgen)?
 
Laatst bewerkt:

Race Eend

Forumguru
@SNARFB: dat is natuurlijk lastig te zeggen, als iets nog niet mogelijk is, is vergelijk met datgene natuurlijk ook niet mogelijk.

OBD tuning blijft altijd de mooiste oplossing, je kunt alles aanpassen, inclusief eventuele topsnelheidsbegrenzing etc etc, in alle gevallen kan je met obd tuning nog een paar % meer vermogen winnen.
 
Bovenaan Onderaan