@Race Eend : Met@SNARFB: dat is natuurlijk lastig te zeggen, als iets nog niet mogelijk is, is vergelijk met datgene natuurlijk ook niet mogelijk.
OBD tuning blijft altijd de mooiste oplossing, je kunt alles aanpassen, inclusief eventuele topsnelheidsbegrenzing etc etc, in alle gevallen kan je met obd tuning nog een paar % meer vermogen winnen.
Oeps.. slordig.. hersteld..Ik neem aan dat je OBD tuning bedoelt?
Ik ben benieuwd, het geluid van een polo 1.2 met gti uitlaat klink al erg leuk als ik zo de filmpjes op youtube bekijk
@Race Eend : MetODBOBD-tuning bestaat de kans dat de aanpassingen aan de software worden overschreven door de dealer tijdens een beurt, zeker met een nieuw model als de OIII. Hoe ga je hier mee om? Kan de dealer trouwens zien dat er is getuned. Zoja... dan loop je kans dat je uitgesloten wordt van de garantie. Is er inmiddels al zicht op de mogelijkheid van OBD-tuning?
Dank je voor de reactie.140pk - 320Nm.
Verbruik ongewijzigd
0-100kph, min 1.5 sec.
@ByeByePeugeot: ik heb geen idee of het ondoenlijk is, dat is echt afhankelijk van de flashtool. Op dit moment is er nog geen kraak voor deze nieuwe types met nieuwste versie van de MED17 ecu.
Hoeveel, bij benadering, lever je in aan pk's met een box tov obd tuning?
Op het moment dat de accu losgehaald wordt, moet deze box dan weer inleren? De box die ik in de S2 had deed dit namelijk.
Zorgt jullie box voor een hogere maximum snelheid? Met de S2 in Duitsland zitten blazen maar hoger dan de fabriekspecificatie kwam hij niet.
Zorgt jullie box constant voor de extra gespecificeerde pk's en extra nmtjes?
Ik neem aan dat ik voor eventuele installatie naar jullie toe moet of kan de box ook naar Versluis gestuurd worden? Volgens mij kennen jullie daar iemand die in het verleden voor vd Velden heeft gewerkt
En als straks op enig moment de OBD-tuning wel mogelijk is, kan er dan (kosteloos) worden geswitchtst?Met OBD tuning kan je nog enkele zaken meer aanpassen (oa onsteking) en dan kun je vaak een 5pk en 10Nm meer halen.
De box leert niet in, de ecu van de auto leert in, maar daar merk je bij de nieuwe Octavia 3 bosch 1.2 TSI ecu niets van.
Ja de topsnelheid is iets hoger, als je meer vermogen hebt wordt je top altijd hoger. (tenzij de originele motorecu begrenst is, zoals bv bij de oude 1.2 TSI).
Alleen als je daar met je gaspedaal op vraagt, het systeem doet niets tot dat je meer belasting 'vraagt'.
We sturen ze liever niet op (alleen naar de gecertificeerde JD dealers).
Het is nl prettig om de auto ook even goed getest te hebben met vag-com, in principe is 99,9% in 1 maal goed, al is het maar om te testen of de stekkers goed zijn aangesloten (toerental signaal stekker weet men nog wel eens verkeerd om te draaien).