JD tuning groep/kortingsactie

Import Yeti

Forumguru
De 2 liter is zowiezo in het voordeel want die motor heeft in de lagere toerentallen meer koppel van nature, daar waar die 1.6 futloos is en nog op adem moet komen.:cry:

lugolux78

Forumguru
Dus met mijn luchtfilter (+10%) en de link hierboven kom ik op rond die 175 pk bij gewicht van 1259kg. Das wat anders dan mijn A4 met obesitas (1500) en 170 ABT pk, waar ik altijd al twijfelde of ik deze echt heb...

Race Eend

Forumguru
Een luchtfilter +10%?
Ik heb nog nooit een luchtfilter gezien die 10% extra vermogen levert, je mag blij zijn als je 1% winst haalt met alleen een luchtfilter (en al helemaal bij een diesel).

lugolux78

Forumguru
Al is het maar 5pk winst en n beetje koppel kom ik nog steeds op leuk waardes uit. Ach weet je het is maar scorebord journalistiek. Ik vind de O3 2.0TDI echt ontzettend soepel en lekker rijden and that my friend is what counts...

lugolux78

Forumguru
Nee wat voor problemen zou je krijgen? Je krijgt mee zuurstof in het verbrangindsmengsel en dat (kan) voor meer vermogen zorgen. In ieder geval bij een diesel meer soepelheid boven de 3000 toeren

Helly

Lid
Prima qua planning. Altijd goed te vernemen dat er ruim de tijd wordt genomen voor mijn auto en/of een lange lunchbreak...

micky

Forumguru
K&N op een diesel wordt idd echt afgeraden en zou niets bijdragen aan extra vermogen, omdat de capaciteit (doorstroom) van het standaard filter al meer is dan wat de auto nodig heeft, heb ik me laten vertellen.

de 170 PK ABT heb ik geen ervaring mee, wel met de 2.5TDI die in mijn A6 Allroad zat, dit was zo dramatisch dat ik hem opnieuw heb laten chippen bij JD.
Mijn A4 was een originele 2.0TDI 170PK en die ging echt als de brandweer en liep 248 op de teller bij gewoon vlakke weg.

lugolux78

Forumguru
235 op vlak stuk met ABT. Meer zat er echt niet in. Vond hem in vergelijking tot deze auto stukken trager aanvoelen.
En ja de Baas thuis heeft dat na haar eerste rit ook bevestigd. Deze trekt wel veel sneller op... En ja je weet het, de baas heeft altijd gelijk.

Wat betreft luchtfilter op diesel. De 1.9tdi 90pk op mijn oude Ibiza heeft 400k km gelopen en nooit problemen gehad. Alleen koppeling...

Joske

Forumguru
K&N luchtfilter is compleet zinloos op een diesel.. Aangezien een diesel reeds met een overmaat aan lucht werkt. Zit beetje tussen de oren vrees ik ;)

micky

Forumguru
de teller afwijking van de A4 was afhankelijk van de bandenslijtage doorgaans ongeveer 7km/h

Bovenaan Onderaan