JD tuning groep/kortingsactie

Majefloti

Forumguru
@Race Eend, bij deze een paar vragen voor jou als expert ;) aangezien er nauwelijks op internet iets over te lezen of zien is.
1) Kun je eens uitleggen wat je qua instellingen doet bij OBD en wat bij een externe ECU er vanuit gaande dat je in beide gevallen als "basis" tuned (dus geen EGR, roetcat en dat soort zaken).
2) Jullie brengen de ECU aan inclusief zijn eigen kabelboom. Is dit een "plug&play" systeem die in bestaande stekkers wordt geklikt?
3) "Externe ECU is blijkbaar makkelijk te demonteren". Kun je aangeven wat wij, als happy skodarijders, hiervoor moeten demonteren bijv. beschermdeksel motorblok? bodemplaat? andere onderdelen?
Stel je blaast met je leasebak de turbo op dan wil je niet eerst een half uur op de vluchtstrook moeten sleutelen voordat hij wordt afgesleept.
 

Race Eend

Forumguru
Voor de nieuwste DSG bakken geleverd op de MQB platform auto's kan je bij TVS terecht voor aanpassingen, evenals voor de oudere types uiteraard ;) Ook voor OBD tuning van alle nieuwe motoren, maar dat staat reeds in een ander topic vermeld.

Waarom zou je daarvoor naar de Vr6 specialist gaan, dan krijg je een OCT tuning erin? Dan kan je net zo goed naar de dealer gaan. Die OCT tuningen zijn over het algemeen niet bijster spannend. Ze kunnen ze wel snel kraken, maar de inhoud vd tuning is niet echt bijzonder.

Wat heeft deze opmerking trouwens voor een nut in de JD groepsactie?
 

Race Eend

Forumguru
@Race Eend, bij deze een paar vragen voor jou als expert ;) aangezien er nauwelijks op internet iets over te lezen of zien is.
1) Kun je eens uitleggen wat je qua instellingen doet bij OBD en wat bij een externe ECU er vanuit gaande dat je in beide gevallen als "basis" tuned (dus geen EGR, roetcat en dat soort zaken).
2) Jullie brengen de ECU aan inclusief zijn eigen kabelboom. Is dit een "plug&play" systeem die in bestaande stekkers wordt geklikt?
3) "Externe ECU is blijkbaar makkelijk te demonteren". Kun je aangeven wat wij, als happy skodarijders, hiervoor moeten demonteren bijv. beschermdeksel motorblok? bodemplaat? andere onderdelen?
Stel je blaast met je leasebak de turbo op dan wil je niet eerst een half uur op de vluchtstrook moeten sleutelen voordat hij wordt afgesleept.

1. Bij een OBD tuning kan alles aangepast worden. Van inspuithoeveelheid tot inspuitmoment/inspuitbegin, turbodrukken, maar ook de afregeling ervan etc etc (bv als je een vervuilde turbo hebt, kun je hem met software toch nog zo optimaliseren dat hij wel zijn druk blijft afregelen etc.
EGR klep kan meegenomen worden etc etc.

Als je een externe ecu pakt, dan verdraai je signalen, de motor en bak computer zien niet dat het gebeurd en reageren er daarom ook niet op, zodoende heb je ook geen last van de koppelbegrenzers van bakken.

2. Alles is uiteraard plug and play en speciaal voor de motor gemaakt. De kabelboom van een 1.4 TSI is weer heel anders dan die van een 1.6 TDI of 2.0 TSI (zowel qua lengtes als qua stekkers).


3. Bij alle modellen behalve de nieuwste 1.8 en 2.0 TSI kan het systeem binnen 5 minuten gedemonteerd worden, de uitzonderingen moeten eigenlijk op de brug en zijn dus lastiger langs de kant van de weg te doen. Meer dan een motorafdekkingsplaat aan de kant leggen is het vaak niet. Een kniptang en eventueel een torx schroevendraaiertje is voldoende. (TIP gewoon bij reserve wiel leggen).
 

micky

Forumguru
Bij een DSG tuning...
Als je geen DSG tuning neemt wordt ook de koppelbegrenzer niet aangepast.

Echter bij gebruik van een externe ecu of slimme trucjes in de motorcomputer, kun je simpelweg 'om de koppelbegrenzer van de bak heenwerken'. Voor een stage 1 is dat laatste voldoende, al is het voor sommige modellen mooier om de bak software mee te pakken (bv bij de oudere DSG7 modellen om te zorgen dat hij niet bij 5kph al in de 2e versnelling gaat rijden en de 2e koppeling sloopt en we zorgen er voor dat hij niet meer bij 60kph al in de 7e versnelling loopt te brommen).

DSG tuning kan in deze actie ook met dezelfde kortingen overigens. We kunnen (op de nieuwste Golf 7 generatie MQB dsg bakken na) ook alle DSG's in huis tunen met onze eigen DSG software.

Wacht even, om de koppelbegrenzer heenwerken? wil je dat even duidelijk uitleggen, dat vind ik nogal belangrijk...

edit, ik lees het nu, maar waarom niet gewoon in dezelfde deal even de koppelbegrenzer aanpakken? is dat om eventueel geen sporen na te laten?
 

CDK

Forumguru
@Race Eend omdat je zelf aangeeft dat JD nog geen DSG aanpassingen kan doen aan MQB auto's, dus dat lijkt me logisch!
Als je geen DSG tuning neemt wordt ook de koppelbegrenzer niet aangepast.
We kunnen (op de nieuwste generatie MQB dsg bakken na) ook alle DSG's in huis tunen met onze eigen DSG software.
Waarom zou je daarvoor naar de Vr6 specialist gaan
Waarom gebruik je deze naam als je heel goed weet dat ze onder TVS Engineering en DSG-Dokter werken? :nono:
dan krijg je een OCT tuning erin? Die OCT tuningen zijn over het algemeen niet bijster spannend. Ze kunnen ze wel snel kraken, maar de inhoud vd tuning is niet echt bijzonder
Waar baseer je dit op? Jullie hebben de ECU nog niet gekraakt (lees nog geen samenwerking met een partij die de ECU reeds gekraakt heeft) maar jullie, jij vooral hebt al wel een oordeel klaar, terwijl je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog geen MQB auto met OBD tuning in Lochem op de bank gehad hebt. En ja er is nu eenmaal een doelgroep voor deze tuning, mensen die hun fabrieksgarantie willen behouden.....
garantie. Ik heb geen aandelen of banden met welke tuner dan ook en ben dus onpartijdig! Hou momenteel zelfs het JD lijstje up to date voor de liefhebbers en sta zelf op de lijst van belangstellenden, maar als ik je reactie goed interpreteer was je licht geïrriteerd om mijn input, omdat ik de naam van TVS liet vallen.... Weet dat ik jullie op tuning gebied hoog heb staan! Geen discussie over mogelijk! Maar het is leven en laten leven, er zijn gelukkig meerdere partijen die vakwerk kunnen leveren en er is thanks God nog geen tuning monopoly!!


Edit: ik hoop overigens nog eens in real life onder het genot van een bakje koffie met jou van gedachten te wisselen, lijkt me gezellig!

Greetz Corné
 
Laatst bewerkt:

muurman

Senior Member
Corne, ik snap mark wel het gaat om een jd actie. Andere tuners dan gaan noemen vind ik dan ook minder handig.
Maar ik denk dat je het niet bewust doet.
 

micky

Forumguru
@dirkkroneman , ben het vaak met je eens (nu ook een beetje :D overigens denk ik dat de naam TVS hier vaker gepromoot wordt dan JD), maar een draadje respecteer je wel, in het bovenstaande zie ik geen probleem, maar het is nu niet zo dat je draadjes gericht aan (gaand over) een bepaalde leverancier (in dit geval een gezamenlijke inkoop) nu echt moet gaan ombuigen naar een andere:D

Overigens wil ik wel heel graag antwoord op mijn vraag, want het stemt me niet gerust en dat doet uitkijken naar andere "mogelijkheden"
(ik weet: bellen, maar dat heb ik dus gedaan en kreeg een antwoord wat hier door raceeend weer ontkrachtigd wordt)
 

LT83

Forumguru
Ik snap Mark eerlijk gezegd ook wel. Denk ook niet dat Corne het erg gepast had gevonden als iemand in het topic over de TVS meeting/tuning de tuning van JD loopt te promoten en hiernaar verwijst. Maar goed geloof ook niet dat Corne er verkeerde bedoelingen mee heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Laat er geen misverstand over bestaan a.u.b. ik wil geen topic ombuigen en geen zieltjes werven voor een andere actie, ik heb zelf vorig jaar iets heel aantrekkelijks georganiseerd voor de leden en daarmee klaar. Een actie georganiseerd door anderen juich ik zelfs toe, vooral i.c.m. een meeting zoals @Joske bij VAG techniek organiseert op 6 september aanstaande en misschien ook binnenkort bij JD met bovenstaande kortingsactie. Ik hield het lijstje up to date én sta op het lijstje om aanwezig te zijn, omdat ik een liefhebber ben en geniet van alles wat met auto en motorvoertuigen techniek en daaraan gerelateerde tuning te maken heeft...., dus eerlijk gezegd hoop ik dat jullie dat begrijpen.

Greetz Corné
 
Hum... Vanwege dit topic me nu dan toch eindelijk maar eens aangemeld...

Gezien mijn eerdere ervaring met JD heb ik wel interesse in een stage 1 chiptuning voor mijn Superb-I (1.9 TDI 105 pk).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
UPDATE:

Deelnemers tuning @JD Engineering Lochem
01) @Skoda Rider (1.6 TDI - DSG7)
02) @Darkmark76 (1.6 TDI 110 pk)
03) @micky (1.6 TDI - DSG7)
04) @Helly???? (1.4TSI - DSG7)
05) @Anoniempje (PM aan mij)
06) @Sunshine (1.6 TDI 105 pk 08/2013)
07) @mcgrover (1.2TSI)
08) @felix78 (1.2 TSI- 2013)
09) @felix78 (Audi TT 2.0 TFSI 2008)
10) @geniusinc (1.6 tdi dsg-7)
11) @Majefloti (1.6 TDI 105 pk handbak) VOOR einde juni!!!
12) @Skodatek1 (1.4 TSI 122 pk)
13) @TurboBooster (Audi TT 8N Quattro 1.8- 20VT 225PK)
14) @Arnoud (1.6 TDI 110 pk)
15) @bluskabouter (Yeti 1.2 TSI 10/2013)
16) @Super G (Superb I 1.9 TDI 105 pk)
17) @
18) @
19) @
20) @

Komt gezellig langs langs (geen tuning):
01) @ertromp (maar niet op de 24e mei of tijdens de nazomer meeting VAG Techniek :D)
02) @Corné de Kluijver als er een dag van gemaakt gaat worden kom ik ook :jaja: (niet op 24 mei of 6 september)
03) @Desperado (als de datum schikt)
04) @muurman ( als het in de planning past )
05) @Luuk Thijssen ( als het uitkomt --> OVB )
06) @internetboarder (zie boven OVB )
 
Bovenaan Onderaan