Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
auto nog een detail gegeven, kon wel wat glans gebruiken :maakmegek:

20140623_120746.jpg

20140623_120730.jpg

20140623_120714.jpg

20140623_120707.jpg

20140623_120646.jpg

20140623_120526.jpg

Jee13

Forumguru
heb onlangs 3 nieuwe verstuivers van PON gekregen, auto geeft me toch te veel rook, dus daarom vrijdag nog even optimaliseren bij JD

Jee13

Forumguru
27/09/2013 is auto bij JD op maat gechipt en is tevens EGR afgesloten en DPF verwijderd met downpipe aanpassing.

Toen zaten er 3 verstuivers M (oude versie) en 1 T verstuiver in.
Tijdens het rollen werd al duidelijk dat de verstuivers niet maximale rendament haalden, maar ik heb dat toen zo gelaten

Uit onderhoudshistorie weet ik dat er een verstuiver in juli 2012 vervangen is en bij de verstuiverwissel onlangs was te zien dat dit de T verstuiver was in cilinder 3.

De T verstuiver is groter en betrouwbaarder dan de M verstuiver, JD heeft de verstuivers vol open moeten zetten en nu met de nieuwe verstuivers die dus meer inspuiten geeft de auto ook meer roet, te veel in mijn ogen

Auto voelt wel lekker snel nu, maar ik heb liever dat alles heel blijft

In september kwam ik op vermogen uit van 205 pk en 445 Nm, ben benieuwd wat er vrijdag voor curve uitkomt
JD kennende komt dat helemaal goed

dirkkroneman

Forumguru
Wel mooi! Staat ook nog op mijn lijstje tesamen met de verstelknop voor de spiegels. Maar vind het tot nog toe het geld niet waard :)

Vanenkelen

Forumguru
Geen idee, zie ik wanneer knop in huis heb, wil wel how to maken hoor
Nou heel graag :thumbsup:

Ik zit ook regelmatig naar die lege knopjes te kijken met het idee "wat kan ik daar nou eens mee doen". Dit klinkt als een heel leuk idee!

Wat heb je met de andere lege knopjes (voor zover je die nog had) gedaan?

Edit: en heb je een linkje naar dat item op aliexpress?

ertromp

Forumguru
Dat knopje voor die kofferklep: ga je die aansluiten dusdanig dat je de koffer van binnenuit kunt ontgrendelen? Stempelveren erbij en je klep gaat met een druk op de knop open :D

Vanenkelen

Forumguru
Hier de link naar ali express

http://www.aliexpress.com/item/lugg...th-Cable-For-VW-Skoda-Octavia/1890387513.html

Ik heb met dit knopje alles vol

Nu heb ik espknop, parkeersensorenknop, bandenspanningknop en geheel rechts airbag indicatie

IMG-20140127-WA0006.jpg
Was de parkeersensorenknop al aanwezig in jouw auto? Zo nee, hoe heb je die aangesloten en hoe werkt dat dan?

Ik heb alleen achtersensoren die alleen aangaan als de auto in achteruit staat, zodra ik hem uit de versnelling haal, zijn de sensoren ook uit. Bij mijn Passat die ik hiervoor had, bleven de sensoren actief totdat je een stukje had gereden of boven de 5 of 10 km per uur kwam. Dat zou ik nu ook wel weer willen hebben. Of ze juist handmatig uitzetten omdat je iets aan het volgen bent op de radio en ze niet nodig hebt.

Bovenaan Onderaan