Dat is één van de drie boordnetmodule stekkers in een FL, de zwarte. Daarnaast zijn er ook nog een witte en een bruine. Ik heb in Elsa dit schema gevonden:
Waarin je ziet dat de verbinding vanaf E234 (drukknop voor ontgrendeling, achterklephandgreep) verbonden moet worden met T52aa (de zwarte 52 polige stekker van de boordnetmodule). Je herkent ook het nummer, namelijk pin 13.
Ik vermoed dat de knop die wij aan willen sluiten "parallel" geplaatst moet worden aan de knop in je achterklep. Die heeft het aansluitpunt waar jij net de foto van liet zien. Vandaar waarschijnlijk die dunne aansluitdraad, dan kun je hem bij de reeds bestaande aansluiting erbij prikken.
En inderdaad de andere aansluiting die hier in dit schema genoemd wordt is T52ab (de witte) positie 11. Dat zou dan verklaren waarom er twee aansluitingen zijn op de foto van onze chinese vrienden. Maar wat ik niet begrijp is dat T52ab-pin11 de verbinding is naar V53 (Motor Centrale Vergrendeling). Die zou dan toch ook al aangesloten moeten zijn en geen lege plek moeten hebben in de witte stekker?
Wordt nog een puzzeltje zo... lijkt me best link om zo maar te gokken dat er inderdaad twee aangesloten moeten worden. Voor hetzelfde geld veroorzaak je kortsluiting.
Zal ook nog even kijken voor en preFL octavia.