Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
geen idee:laugh:

ik ga zo MTB-en in Oosterhout, fiets staat al achterop, kan ik mooi Skoda even testen
Toen ik vanmiddag sleutel op oprit omdraaide na deze operatie deed hij het nog:D

CDK

Forumguru
Dat was weer een hele klus joh! Goed bezig weer! Weet eigenlijk iemand waarom de meeste inlaatspruitstukken van speciaal gehard kunststof zijn, is dat een gevalletje temperatuur beheersing?

Race Eend

Forumguru
Goed bezig Jeroen. Wat een bende alweer in die inlaten. Dit moet te merken zijn nu alles weer goed zit en schoon is.

• Leuk
Waarderingen: CDK

guitar_billy

Senior Member
hallo @Jee13 , heb jij nog fatsoenlijk ontvangst met je radio en de korte C5 antenne?

Mijn originele antenne was flink verweerd en nu heb ik er ook een C5 antenne opgeschroeft. Maar mijn Nexus heeft duidelijk problemen met ontvangst via de kortere antenne. Hier in de stad komen minder (alleen de sterkste) zenders door en veel ook met wat continue storing.

Nu zie ik dat jij ook een Nexus hebt ? >>>
http://www.skodaforum.nl/forum/i/jee13-skoda-octavia-rs-tdi.19679/page-8#post-335253

Hoe is jou ervaring?
Welk bouwjaar is jouw RS (hoe oud is de Nexus)?

Vanenkelen

Forumguru
Vandaag bezig gehouden met het vervangen van vacuumpotje dat variabel inlaatspruitstuk aanstuurt
Hiervoor moet gehele Inlaattraject af genomen worden, lastig klusje, sommige bouten zitten goed verstopt of zijn moeilijk bereikbaar.

Inlaatsysteem bleek niet goed te werken, tevens zat de afdichting van klepbediening niet lekker en heb ik aanpassing gemaakt hiervoor

@Joske, nog bedankt voor de tekening en aanhaalmomenten !

hier wat fotos, @random
Jemig wat een open hart operatie. Ik wil best wat klussen aan een auto maar dit zou mij te ver gaan. Als de dood dat hij het bij het omdraaien van de sleutel niet meer zou doen. Of nog een keer heel kort met een mooie poef aan rook.... :(

Jee13

Forumguru
@guitar_billy , ik heb een pioneer systeem, er ligt losse antenne voeding nu achter radio en heb perfect ontvangst met de korte antenne!

@Vanenkelen , dit was voor mij ook een uitdaging, maar met geduld, goed kijken en nadenken, kom je heel eind
Ik had via Joske een tekening uit winelsa, die was toch wel praktisch. Grootste probleem was eigenlijk gereedschap. Vraag me alles wat er is voor een racefiets of mtb en ik heb het, maar bij deze klus heb ik een veelkant dop 10 mm geleend van maatje en heb uiteindelijk nog een zelfde dop gekocht met een lange stift omdat ik de bout bij dynamo steun anders niet los kreeg. Er zit een vervelende lange bout door EGR die ook even uitvogelen is hoe je die los krijg met juiste torx. Uiteindelijk is alles gelukt en ben ik heel tevreden over de klus. Ik heb het samen met mijn broer gedaan en was prima samenwerken.

@Race Eend , kan jij mij kort uitleggen hoe de klep nu werkt, want in ruststand staat deze dus open. Bij activeren vacuum trekt vacuumpotje stang in waardoor er een aantal inlaten sluiten.

Iedereen die wel eens een EGR in zijn handen heeft gehad, weet hoe mijn handen er nu uitzien:D

Hier nog foto van kapotte vacuumpotje, membraan binnenin was dus kapot waardoor deze geen vacuum vasthoud

20140703_190155.jpg

Race Eend

Forumguru
@Race Eend , kan jij mij kort uitleggen hoe de klep nu werkt, want in ruststand staat deze dus open. Bij activeren vacuum trekt vacuumpotje stang in waardoor er een aantal inlaten sluiten.

Ik heb van deze motor geen zelf-studie van VAG. Maar volgens mij trekt hij hem aan (kleppen dicht), vanaf 1000rpm tot 2000rpm oid. Tijdens het spoelen vd turbo. Kleinere kanalen tijdens opspoelen geeft een voordeel voor de snelheid/drukopbouw. Nadat de druk aanwezig is, gaat de klep open en gebruikt hij het hele kanaal. Hiermee probeert men de turbolag van de grotere turbo wat te verminderen.

Jee13

Forumguru
Zojuist andere achteruitrijcamera gemonteerd
Had laatste tijd haperende microswitch in handgreep en nu vervangen door een gecombineerde handgreep/camera via aliexpress.
Zo heb ik camera meer in het midden van de auto. Vorige camera zit in kentekenverlichting en vond ik toch niet ideaal.
Nu heb ik 2 vliegen in 1 klap.

20140709_152848.jpg

CDK

Forumguru
Stik jaloers ben ik @Jee13! Als je voor mij een mooi exemplaar ziet mag je roepen, als je hem er ook in zet tenminste.... #dikkeshitandilikeit

Bovenaan Onderaan