Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
@Spoelie , Dank je

Als je korte antenne wilt monteren, hoef je niets te zagen

Zagen is alleen nodig als je de antenne (orgineel) weer terug wilt plaatsen

Hier de foto waarbij ik het bolletje dat er normaal gesproken voor zorgt dat antenne er niet zomaar af te draaien is, afgezaagd heb.

20140218_133404.jpg

Ah ok, duidelijk nu. Snapte al niet echt waarom je iets af moest zagen van de oude antenne.

Nog een tip voor degene die ook deze antenne wissel willen doen ( misschien al bekend).
Als je de oude antenne uitdraait tot hij niet meer kan, dan de antenne rechtop houden en eerst terug duwen voordat je hem los trekt. Op deze manier laat hij makkelijker los.

Jee13

Forumguru
Vanmorgen weer keurig geholpen bij Reedijk Banden
Fijn dat ze met uiterste zorg aan velgen en auto werken

Heb 2 nieuwe banden laten monteren, Michelin Pilot Sport 3, vind deze toch net iets prettiger dan Continental Sport5. Gelijk op achteras laten monteren

Waar vind je een bandenboer, die ook gelijk de plakresten van oude balanceergewichtjes met de carameltol verwijderd, bandenmontagevet netjes afveegt en de banden in bandengel zet, was een monteur naar mijn hart :thumbsup:

20140808_091812-1.jpg

20140808_105657.jpg

Vanenkelen

Forumguru
Ah dat is nog redelijk in de buurt vanuit Rotterdam. Afgelopen jaren (vanwege leasemaatschappij) vaak bij Profile geweest in Rdam zuid (vlak bij de Kuip), aardige jongens, maar vaak nogal slordig en vies... Was voor eigen auto nog op zoek naar een beter adresje.

Kippie-style

Forumguru
Ik bestel altijd me banden zelf en laat ze bij rbs banden in capelle omleggen. Maakt.ook goed schoon en heeft een super apparaat voor strakke banden

Vanenkelen

Forumguru
Ah nog een tikkie dichterbij, Brienenoord over en klaar...

Heb me bij de jongens van Profile maar aangeleerd om altijd weer naar mijn slotbouten te vragen. Te vaak gebeurd dat ze dan zeiden, oh ja sorry die liggen nog op de gereedschapskar :nono:. En meestal kon ik daarna ook direct mijn wielen en lakdelen rondom de wielen wassen vanwege alle vieze vette vingers die er op zaten.

ertromp

Forumguru
Beetje een cross-post, maar daar is 'tie dan... :rockon:

wew

En wanneer volg jij @ertromp ? Medio augustus komt er rap aan :D

Edit: Jeroen als je het irritant vind dat ik mijn filmpje in jouw topic post dan roep je maar, dan haal ik hem direct weer weg.
Ik zit nog steeds in Amerika :D
Zal nog wel even duren misschien net voor de meeting klaar.

guitar_billy

Senior Member
@Spoelie, pas op met de C5 korte antenne.
Ik heb de mod van de antenne ook gedaan maar met de standaard Nexus radio is het belabberd ontvangst. Bij mij komt er weer een lange(re) antenne op. @Jee13 heeft een (nieuwere?) aftermarket radio die er blijkbaar wel mee om kan gaan.

@guitar_billy ontvangst is iets slechter geworden inderdaad. Maar alleen de slechtere radiozenders die ook al wel eens stoorde bij de lange antenne. Dus geen probleem voor mij

Jee13

Forumguru
Bij een aftermarket radio moet er ook een phantoomspanning aangelegd worden, dit geeft een veel betere ontvangst, ik heb met de korte antenne nergens last van

Heb de korte antenne nooit op oude nexus gehad, dus daar kan ik niets over zeggen

Bovenaan Onderaan